Gå til innhold

Nå tvinges brukere til å se hele reklamen på YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

YouTube med reklame = ingen YouTube for min del. Få ting er mer irriterende enn YouTube reklamer.

 

Forøvrig, var det ikke tidligere snakk om at Google skulle få til en betalingsløsning slik at en kunne betale seg ut av reklame-maset ?

Lenke til kommentar

Mange lengre Youtube-videoer nøyer seg ikke med å vise reklame før videoen, men har reklameavbrudd flere ganger i løpet av videoen.

Da må man opp av go´stolen for å trykke "skip ad" så snart knappen blir tilgjengelig etter 5 sekunder.

 

Er det egentlig noen som ønsker å se reklameinnslaget?

Man sitter jo bare og nistirrer på stedet der knappen skal dukke opp, og trykker på den UMIDDELBART når den dukker opp. Ikke et millisekund å miste.

Jeg ser ikke for meg at folk blir vennlig innstilt ovenfor annonsøren.Jeg legger ikke engang merke til hvem annonsøren er.

100% fokus på å trykke vekk reklamen så fort jeg får lov.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er helt kurant med reklame rundt innholdet på siden, med forbehold om at det ikke blinker, skriker og lyser i alle retninger.

 

30 sekunders ventepause før hver visning, typ VGTV og Dagbladet sine løsninger, er kjipe greier og fører til at jeg svært sjelden bruker disse tjenestene.

 

og ofte 30 sekunder reklame for 5-10 sekunder video.......

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lang reklame (videoreklame) for veldig korte videoer er jeg imot, de bannerne som popper opp nederst er et greit kompromiss.

 

Når det gjelder lengre videoer så er det helt greit, det koster nok ganske mye å drifte Youtube + at alle kan laste opp ting uten reklame, da tjener YT ingenting.

 

TV kanaler har alltid hatt reklame, alle klager men godtar det, det er bare slik... Jeg har ingenting imot å vente litt så vi fortsatt kan få et godt tilbud og bruke en tjeneste hvor man kan kommunisere med venner via videoer. Eller bare lage en video der man viser f.eks. hvordan man lager en gryterett.

 

Virker som om ikke alle skjønner hvor mye man kan bruke YT til og hvor greit det er å faktisk "støtte" en tjeneste som dette. Reklamene på YT er ikke verre enn andre steder (bedre vil jeg si, i forhold til lengde og antall) og jeg stiller meg bak dem med glede :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Lang reklame (videoreklame) for veldig korte videoer er jeg imot, de bannerne som popper opp nederst er et greit kompromiss.

Det finnes ikke en eneste reklame som er grei. Selv ikke skilt langs veien, forsøpling.

... det koster nok ganske mye å drifte Youtube ...

Da får de ta penger for tjenesten av kundene. Brukere må ha alternativ til reklame, akkurat som reklame er alternativ til penge-betaling.

TV kanaler har alltid hatt reklame, alle klager men godtar det, det er bare slik...

Vel, jeg ser ikke på slike kanaler.

Virker som om ikke alle skjønner hvor mye man kan bruke YT til og hvor greit det er å faktisk "støtte" ...

Jeg forbeholder meg retten til å unngå tullehistorier, løgn og annen faenskap rett opp i trynet. Når google kommer med en betalingsløsning for YT skal jeg gladelig betale, ellers adblock.

 

PS;

Det er kun EN grunn til at jeg er "ekstra" medlem her, du gjetter det nok.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Bruker Ublock Origin og fikk reklame i noen videoer i dag...

 

Å se de samme reklamene jeg får på TVen er veldig lite aktuelt imo

 

edit: ser youtube appen var tilbake selv om jeg avinstallerte den i går :o Avinstallerte igjen, null reklame.

Endret av Jackal
Lenke til kommentar

Reklame er noe dritt, ser nesten ikke tv pga reklame, kanaler som max har så mye reklame at det er utrolig. Av samme årsak gidder jeg ikke se på youtube hvis det blir sånn at du må se reklame. Samme gjelder tek.no, gidder ikke lese der på annet en iphone, for da er det minimalt med reklame, og ikke noe mas om at jeg må skru av adblock.

Lenke til kommentar

Ett annet kjipt faktum er at de kanalene som lever av AdSense opplegget til Google får ikke en cent / krone fra reklame visningen FØR du klikker på annonsen.

Så det å bare se reklamen tilsvarer akkurat det samme som en som AdBlocker reklamen.

 

Det er feil. Hvis man ser på hele reklamen så får de betalt, kanskje noe mindre enn hvis man klikker på den?

Lenke til kommentar
Jeg forbeholder meg retten til å unngå tullehistorier, løgn og annen faenskap rett opp i trynet. Når google kommer med en betalingsløsning for YT skal jeg gladelig betale, ellers adblock.

 

PS;

Det er kun EN grunn til at jeg er "ekstra" medlem her, du gjetter det nok.

 

 

Jeg vil heller se på en reklamesnutt innimellom enn å betale for YT. Hvis det skulle vært betaling der så måtte det ha kostet veeeeeldig lite. Å ha to alternativer som her på TEK er greit, "ekstra" som er reklamefritt og "normal" der man får reklamer. Reklamene er dessuten så korte på YT at det aldri har vært noe problem for meg.

 

Men men, deg om ditt og meg om mitt :) :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

syns youtube reklamen er greit jeg, de videoene jeg ser på er reklamen på begynelsen alltid mulig å hoppe over etter 5 sec, og en når videoen er ferdig. og har ikke sett en reklame mitt inni når videoen er kortere en 50 min.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...