Gå til innhold

Nå tvinges brukere til å se hele reklamen på YouTube


Anbefalte innlegg

Dersom du ser over tallene, så ser du at inntekten er ca. den samme som før, så tapet var nok pga. høyere utgifter...

 

Enig i at reklamen er best når man får reklame som går under det samme som nettsiden skriver om, noe vi som regel har, men vi har også fallback på andre reklamer, dersom vi ikke har noen som er solgt inn.

Dersom man da ikke har surfet med trackere på så vil man heller ikke få personalisert reklame :)

Nettopp, inntekten er ca. den samme som før, men dere har bare tapt enda mer penger de siste årene. Det kan jeg se ut ifra driftresultatet.

 

Det har med andre ord ikke fungert å innføre reklametvang, ellers hadde dere fått høyere inntekt og dermed et positivt driftresultat:)

 

Det å påtvinge brukere til å gjøre noe de ikke vil, vil aldri fungere, de blir bare irritert og finner en måte å gå rundt det på. Og da sitter bare dere igjen som den store taperen, med redusert respekt.

 

Hvis ikke dere klarer å få et positivt driftresultat uten over-subsidiering fra staten da har dere ikke livets rett, og må bare dø.

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ettopp, inntekten er ca. den samme som før, men dere har bare tapt enda mer penger de siste årene. Det kan jeg se ut ifra driftresultatet.

 

Det har med andre ord ikke fungert å innføre reklametvang, ellers hadde dere fått høyere inntekt og dermed et positivt driftresultat:)

 

 

Hvordan hadde vi fått høyere inntekter dersom folk bruker adblock, og med andre ord bare bruker mer serverkapasitet og tjener oss 0kr?

 

 

 

Det å påtvinge brukere til å gjøre noe de ikke vil, vil aldri fungere, de blir bare irritert og finner en måte å gå rundt det på. Og da sitter bare dere igjen som den store taperen, med redusert respekt.

De fleste av de mest suksessfulle bedriftene innenfor IT gjør akkurat det, så skjønner ikke hvor du har det fra...

 

 

 

Hvis ikke dere klarer å få et positivt driftresultat uten over-subsidiering fra staten da har dere ikke livets rett, og må bare dø.

Såvidt jeg vet mottar vi på dette tidspunktet ingen subsidiering fra staten, men dersom dette er ditt synspunkt på alle bransjer, så tror jeg ikke du er spesiellt populær blandt feks. bøndene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nettopp, inntekten er ca. den samme som før, men dere har bare tapt enda mer penger de siste årene. Det kan jeg se ut ifra driftresultatet.

 

Det har med andre ord ikke fungert å innføre reklametvang, ellers hadde dere fått høyere inntekt og dermed et positivt driftresultat:)

Hvordan hadde vi fått høyere inntekter dersom folk bruker adblock, og med andre ord bare bruker mer serverkapasitet og tjener oss 0kr?

 

Hvis dere ikke hadde hatt reklametvang, da ville noen få av de som bruker Adblock gjerne ha skrudd den av. Ergo dere ville ha tjent litt der. Med reklametvang, da vil alle som bruker Adblock AUTOMATISK sørge for at den er på til enhver tid. Ergo dere tjener absolutt ingenting der.

 

Alle leserne som leser tek.no er nok datakyndige og klarer fint å gå rundt reklametvangen deres.

 

 

Det å påtvinge brukere til å gjøre noe de ikke vil, vil aldri fungere, de blir bare irritert og finner en måte å gå rundt det på. Og da sitter bare dere igjen som den store taperen, med redusert respekt.

De fleste av de mest suksessfulle bedriftene innenfor IT gjør akkurat det, så skjønner ikke hvor du har det fra...

 

Dere er nok svært unike i norsk sammenheng der du. Ingen andre store norske nettaviser operere med reklametvang. Og hvis du sikter til hva Microsoft, Facebook, Apple gjør med sine produkter så ligger det utenfor tema.

 

 

Hvis ikke dere klarer å få et positivt driftresultat uten over-subsidiering fra staten da har dere ikke livets rett, og må bare dø.

Såvidt jeg vet mottar vi på dette tidspunktet ingen subsidiering fra staten, men dersom dette er ditt synspunkt på alle bransjer, så tror jeg ikke du er spesiellt populær blandt feks. bøndene...

 

De fleste norske medier mottar pressestøtte. Dere mottar sikkert ikke dette nei da dere ikke har papirutgave. Det er vel et krav om å ha papirutgave tenker jeg.

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Mange lengre Youtube-videoer nøyer seg ikke med å vise reklame før videoen, men har reklameavbrudd flere ganger i løpet av videoen.

Da må man opp av go´stolen for å trykke "skip ad" så snart knappen blir tilgjengelig etter 5 sekunder.

 

Er det egentlig noen som ønsker å se reklameinnslaget?

Man sitter jo bare og nistirrer på stedet der knappen skal dukke opp, og trykker på den UMIDDELBART når den dukker opp. Ikke et millisekund å miste.

Jeg ser ikke for meg at folk blir vennlig innstilt ovenfor annonsøren.Jeg legger ikke engang merke til hvem annonsøren er.

100% fokus på å trykke vekk reklamen så fort jeg får lov.

 

Kjøp deg en trådløs mus. Så kan du sitte i godstolen din hele dagen lang. ;)

Lenke til kommentar

Vi har i dag en stor andel lesere som har brukt adblock som har valgt å slå det av pga av vår sperre.

 

Det er på den andre siden svært få lesere som har valgt å gå rundt blokkeringen vår.

 

Vi var tidligere eid av amedia, nå er vi eid av TU, begge disse har papiraviser, og motar antagelig pressestøtte, men det er da penger vi ikke direkte ser noe til...

 

Både TV2 og VG tvinger brukerene sine til å se reklame, spesielt i videoer, tviler på at noen av disse forsvinner med det første...

Lenke til kommentar

Vi har i dag en stor andel lesere som har brukt adblock som har valgt å slå det av pga av vår sperre.

 

Det er på den andre siden svært få lesere som har valgt å gå rundt blokkeringen vår.

Det vedkommende som har laget den blokkeringen fremstår ikke som særlig intelligent. Husker tilbake når dette ble innført så hadde brukerne mange forskjellige måter å gå rundt den blokkeringen på.

 

Kilder:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536827

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665904&hl=

 

Vi var tidligere eid av amedia, nå er vi eid av TU, begge disse har papiraviser, og motar antagelig pressestøtte, men det er da penger vi ikke direkte ser noe til...

Den er grei, jeg var litt usikker på om pressestøtte var med i bildet.

 

Både TV2 og VG tvinger brukerene sine til å se reklame, spesielt i videoer, tviler på at noen av disse forsvinner med det første...

Der tar du feil.

 

Adblock fungerer kanskje ikke i Google Chrome på VGTV, men det er likevel mulig å spille av videoen etter at reklamen er sett, selv om Adblock er på. Bruker man Internet Explorer med Adblock så blir reklamen fjernet.

 

Hverken TV2 eller VG opererer med reklametvang hvor de vil nekte deg å lese artikler eller å spille av video med Adblock.

 

Igjen, dere er nok svært unike i norsk sammenheng:)

Lenke til kommentar

Saken er faktisk den at blokkeringen fungerte som den skulle, de fleste som brukte adblock enten sluttet å bruke siden, betalte for ekstra eller hvitelistet oss.

Som det også ble nevnt i tråden, så tjener vi faktisk ikke noe på de som bruker adblock.

 

 

Slik ser TV2 sine videoer ut dersom man prøver å laste dem med adblock:

post-266150-0-58628200-1441897558_thumb.png

 

Hvordan er vi unike når jeg nettopp har bevist at både VG og TV2 har prøvd å komme seg rundt adblock problemet.

 

Dersom du fortsatt mener at vi er unike i norsk sammenheng, så er vi ikke unike i verdens-sammenheng, noe som beviser at adblock faktisk er ett problem, og ødelegger for sider som skriver nyheter.

Lenke til kommentar

Saken er faktisk den at blokkeringen fungerte som den skulle, de fleste som brukte adblock enten sluttet å bruke siden, betalte for ekstra eller hvitelistet oss.

Som det også ble nevnt i tråden, så tjener vi faktisk ikke noe på de som bruker adblock.

Hvordan vet dere om om en leser blokkerer reklame når dere ikke oppdager at leseren blokkerer reklame slik som meg?

 

Slik ser TV2 sine videoer ut dersom man prøver å laste dem med adblock:

attachicon.gifScreenshot_71.png

post-360480-0-37716400-1441898335_thumb.jpg

Denne videoen startet med Adblock Plus og det var ingen reklame som ble vist.

 

post-360480-0-17094900-1441898330_thumb.jpg

Denne videoen startet med Adblock Plus, men det var en kort reklame som var mulig å avbryte.

 

Hvordan er vi unike når jeg nettopp har bevist at både VG og TV2 har prøvd å komme seg rundt adblock problemet.

 

Dersom du fortsatt mener at vi er unike i norsk sammenheng, så er vi ikke unike i verdens-sammenheng, noe som beviser at adblock faktisk er ett problem, og ødelegger for sider som skriver nyheter.

Du har ikke bevist noen ting[1]

 

Joda dere er svært unike i norsk sammenheng. Og det skulle bare mangle at dere ikke tjente en krone på lesere som bruker Adblock når dere opererer med reklame tvang. 

 

Også relativt unike i verdenssammenheng, fordi der er ekstremt sjeldent at jeg treffer på drittnettsteder som operer med reklametvang på same måte som tek.no

 

1. Se vedlagt bilder.

 

Tror vi stopper diskusjonen her jeg. 

Lenke til kommentar

Liten demonstrasjon av ScriptBlock:

 

post-360480-0-15745600-1441899000_thumb.jpg

Adblock Plus med uten ScriptBlock

 

post-360480-0-47262400-1441899006_thumb.jpg

Adblock Plus med ScriptBlock

 

Trenger ikke å gå inn på ScriptBlock for hver gang du besøker en nettside. Innstillinger lagres automatisk, om du setter den til Allow eller Block, og den vil forbli slik helt til du endrer den.

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/scriptblock/hcdjknjpbnhdoabbngpmfekaecnpajba

Lenke til kommentar

Saken er faktisk den at blokkeringen fungerte som den skulle, de fleste som brukte adblock enten sluttet å bruke siden, betalte for ekstra eller hvitelistet oss.

Hvitlistet dere, men det funka fremdeles ikke. Oppdaget da at dere krever at dere skal få sporet min aktivitet for at det skal virke - Så nei, det får dere absolutt ikke lov til. Så da har dere fjernet en leser som er villig til å se litt reklame på ei side (hvis det ikke er lyd, blinking mm)

Lenke til kommentar

 

Exxon Valdez: Take a chill pill! Herregud, går det ikke an å akseptere det faktum at verden har endret seg siden 90-tallet??

 

Som Ekstra-medlem, så er jeg veldig fornøyd med Tek.no og hvordan de har gjort ting, og jeg skjønner (i motsetning til visse andre) at noen endringer må til for å kunne fortsette som før.

 

Jeg skjønner heller ikke hvordan du får energi til å skrive all denne negative ytringen mot Tek.no? Bare det å lese alt dette krever en viss mengde tålmodighet og energi.

 

Du trenger heller ikke å vise hele verden hvordan ting fungerer, da er vi nede på barnehagenivå, ikke vær så nedlatende.

 

Smile to the world! :D

 

PS: Stå på Tek no!

Endret av Ash of Titan
Lenke til kommentar

 

Saken er faktisk den at blokkeringen fungerte som den skulle, de fleste som brukte adblock enten sluttet å bruke siden, betalte for ekstra eller hvitelistet oss.

Hvitlistet dere, men det funka fremdeles ikke. Oppdaget da at dere krever at dere skal få sporet min aktivitet for at det skal virke - Så nei, det får dere absolutt ikke lov til. Så da har dere fjernet en leser som er villig til å se litt reklame på ei side (hvis det ikke er lyd, blinking mm)

 

Dette er desverre ikke krav vi stiller, men annonsørene...

 

Dersom man betaler for ekstra kan man skru av all tracking :)

Lenke til kommentar

Exxon Valdez: Take a chill pill! Herregud, går det ikke an å akseptere det faktum at verden har endret seg siden 90-tallet??

Det er ikke mulig for meg å akseptere reklametvang.

 

Som Ekstra-medlem, så er jeg veldig fornøyd med Tek.no og hvordan de har gjort ting, og jeg skjønner (i motsetning til visse andre) at noen endringer må til for å kunne fortsette som før.

Synes ekstra er veldig begrenset (få artikler) i forhold til prisen. Jeg har 13 hotmail epost kontoer, og kunne ha sikret meg ekstra gratis i over ett år hvis jeg ville med sånn 1 måneds gratisperiode. Har bare brukt to av de på sånn prøveperiode. Den første ble brukt når det ble innført, den andre ble brukt når de skrev en veldig god artikkel om Skyrim modding. Ellers har jeg ikke giddet å registrere flere gratisperioder, selv om det bare tar meg få klikk på tek.no:)

 

Jeg skjønner heller ikke hvordan du får energi til å skrive all denne negative ytringen mot Tek.no? Bare det å lese alt dette krever en viss mengde tålmodighet og energi.

Synes du det er fysisk og psykisk utmattende å lese foruminnlegg? Hvorfor i all verden er du her da?

 

Du trenger heller ikke å vise hele verden hvordan ting fungerer, da er vi nede på barnehagenivå, ikke vær så nedlatende.

 

Smile to the world! :D

 

PS: Stå på Tek no!

Jeg tviler på at hele verden leser tek.no:)

 

Og ifølge MariusJS:

 

Vi har i dag en stor andel lesere som har brukt adblock som har valgt å slå det av pga av vår sperre.

 

Det er på den andre siden svært få lesere som har valgt å gå rundt blokkeringen vår.

Så er det tydeligvis noen som trenger en liten demonstrasjon på å komme rundt den sperren, siden de tydeligvis ikke greier det. Kanskje det er på barnehagenivå, men da regner jeg med at du også går i samme barnehage siden du ikke greide å slå det av, siden du gikk for ekstra:)

Lenke til kommentar

 

 

Så er det tydeligvis noen som trenger en liten demonstrasjon på å komme rundt den sperren, siden de tydeligvis ikke greier det. Kanskje det er på barnehagenivå, men da regner jeg med at du også går i samme barnehage siden du ikke greide å slå det av, siden du gikk for ekstra:) 

 

Jeg jobber i Mediehuset TEK, tror du virkelig ikke jeg får gratis ekstra?

Forøvrig, så bruker jeg generelt kun adblock til testing når vi får mailer med at folk har problemer.

Jeg er fullt klar over at sperren kan bypasses, og at det har vært sånn lenge, men saken er den at ikke mange velger å gjøre det...

Lenke til kommentar

 

 

 

Så er det tydeligvis noen som trenger en liten demonstrasjon på å komme rundt den sperren, siden de tydeligvis ikke greier det. Kanskje det er på barnehagenivå, men da regner jeg med at du også går i samme barnehage siden du ikke greide å slå det av, siden du gikk for ekstra:) 

 

Jeg jobber i Mediehuset TEK, tror du virkelig ikke jeg får gratis ekstra?

Forøvrig, så bruker jeg generelt kun adblock til testing når vi får mailer med at folk har problemer.

Jeg er fullt klar over at sperren kan bypasses, og at det har vært sånn lenge, men saken er den at ikke mange velger å gjøre det...

 

 

Det innlegget var ikke rettet mot deg, men Ash of Titan.

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Finnes det ikke en form for adblock som laster ned reklamen, så annonsørene blir fornøyd, men som ikke fyller skjermen min med det?

De trenger jo ikke å vite at jeg ikke ser det.

 

Jeg bruker ofte mobilt interett, ofte på steder med elendig hastighet.

Da må jeg slå reklame helt av for å kunne bruke internett.

 

Når jeg har internett hjemme, så er det ingen begrensning i kapasiteten.

Da kan nettleseren laste ned reklamen, jeg trenger bare ikke å se den. Da er alle fornøyd.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Må benytte edge eller IE når jeg besøker tek.no, kan ikke se det er forskjell på disse og opera,chrome eller firefox i instillinger heller.

Tillater reklame der jeg finner dette relevant som tek.no,digi,itavisen og lignende.

 

Nå benytter jeg ikke youtube så mye heller ikke vgtv, men vgtv har jeg på kodi og slipper reklamen som jeg har sett foreløpig.

Lenke til kommentar

 

Hvitlistet dere, men det funka fremdeles ikke. Oppdaget da at dere krever at dere skal få sporet min aktivitet for at det skal virke - Så nei, det får dere absolutt ikke lov til. Så da har dere fjernet en leser som er villig til å se litt reklame på ei side (hvis det ikke er lyd, blinking mm)

Dette er desverre ikke krav vi stiller, men annonsørene...

Nå har jeg kun et forhold til siden jeg besøker, ikke annonsørene. Det er et forhold mellom dere og de. Det er tek.no jeg besøker, ikke andre(besøker ikke de bak reklamene) , så forholder meg til det. Så det er DERE som stiller dette kravet ovenfor deres besøkende. (bakenforliggende grunn er likegyldig). For at jeg skal få se siden med reklame, så stiller altså Tek krav om at man må være villig til å la seg spore - ikke bare hvitliste i reklame-blokkerer.

 

Edit: Så da blir resultatet at jeg heller ser sidene uten reklame, for gjør da tiltak slik at jeg kan lese uten å bli sporet. Så slik sett mister altså annonsørene og dere muligheten for å vise meg reklame - det er vel ikke særlig lønnsomt måte å gjøre det på?

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...