Gå til innhold

Slik skal Apple rette på berøringsskjermenes store svakhet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette virkelig en "stor svakhet"?

 

Mange av disse idéene de tar patent på blir aldri implementert. Man innsér tidlig at det ikke har noen funksjonell verdi, og jeg ser for meg at dette konseptet også kommer til å bli spylt ned.

Lenke til kommentar

 

0g jva skjer når man tar tak i den og legger den i lomma ?

Sikkert det samme som andre mobiltelefoner.

 

hvis man flytter markøren , eller noe annet på telefonen ved å bare ta på kanten så vil man også gjøre det når man tar tak i telefonen og legger den i lomma 

 

da må de finne på noe som hindrer det

 

det er også flere grunner til telefonen ikke skal gjøre noe ved en lett berøring

Da har man ikke kontroll på hvordan  den oppfører seg

Lenke til kommentar

Alt for mange ganger har jeg hatt touchen gå bananas på grunn av berøring av kantene eller hvordan man er tvunget til å holde telefonen, så nå vil Apple gjøre dette til ett STØRRE problem?

Joda, man kan jo ødelegge noe for å så fikse det og kalle det fremskritt... Men ekte fremskritt er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig blir jeg glad om dette blir en realitet. Jeg sliter ofte med å markere nøyaktig den tekstbiten jeg vil ha, spesielt om jeg har bommet markeringen med én karakter.

 

Ser ikke at det vil bli et problem å ha den i lomma osv. Som andre her har nevnt, så er det en grunn til at man har lockscreen.

Lenke til kommentar

lockscreen. er vel det samme som taste-lås .

 

jeg har sett at enkelte sliter når de skal dra fingeren i et bestemt mønster for slå av låsingen

 

selv synes jeg det blir lit pirkede å må trykke en tast og så tasten * for låse opp telefonen

 

som jeg sa tidligere så blir det nok krav om at enkelte ting må også funger uavhengig av denne løsing .

 

f.eks:

  • såvare på anrop
  • stille lydstyrken når man hører musikk
  • starte og stoppe musikken
  • lese SMS

hvis teflonene er så avansert som man skal ha det til 

hvorfor har man da ikke tale styring som funger skikkelig og uten opplæring ?

hvorfor har man da ikke en systemet som leser opp tekstmeldingen på alle telefoner?

 

hvorfor er det ikke standard ?

Lenke til kommentar

Jeg synes i grunnen ikke det var så dumt å skrive ned en patent for dette, jeg.

 

Bang Olufsen har hatt usynlige knapper på sine produkter siden nesten før jeg ble født, en av PC-skjermene mine hjemme har det, det er også beslektet med produkter som Magic Mouse, så en helt naturlig tanke at det skal kunne brukes også på mobiler. Her skal jeg gi Apple litt cred for noe som passer flott sammen med touch på forsiden av mobilen, nemlig touch på sidene. (Noen andre har allerede begynt med touch på baksiden av mobilen.)

 

Når man nå en gang har designet patentsystemet slik at man kan få patenter på hva som helst i en bittelitt annen setting, synes jeg dette var en liten gullgruve av en patent. Virker så selvsagt nå, og mobiler som ikke har det vil plutselig virke gammeldagse, men har ikke sett mange i mobilverden som har hatt touch-områder utenfor skjermområdet enda.

 

Patentsystemet er idiotisk, ellers ville man ikke kunne fått patenter på naturlige konsepter som allerede er patentert på en annen side av mobilen, for å ikke si i mange andre sammenhenger på andre typer enheter, men som forbedringsmulighet for dagens mobiler synes jeg dette holder vann.

Lenke til kommentar

hvorfor skal du gi Apple credit for det når samsug har allerede laget en telefon som har det . der skjerme går ut på siden ?

 

Jeg skal gi Samsung kred for det også, men det er likevel ikke det samme. Det Samsung gjør er nok både vanskeligere, dyrere og stiligere. Apples er mer i retning touchpad enn touchscreen. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...