Gå til innhold

Bethesda godtok disse flaskekorkene som betaling for Fallout 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er definitivt god pr for bethesda. Er selv overasket over hvor interessert jeg klarte å bli i Fallout 4 etter å fådd sedd gameplay. Har ikke vært fan av serien. Har bare aldri blidd å spille den mer enn 3-4 timer, men 4 hadde pen grafikk, tøft gameplay og riktig atmosfære.

 

Første område før apokalypsen mindte meg veldig om Nuketown fra COD: Black Ops.

 

Skal første se hvordan ytelsen er på PC og hvor mye bugs som rapportes i starten før jeg går til innkjøp. Har likevel så mye i back katalogen på steam å gå i gjennom i tillegg til MGSV som kommer, Just Cause 3, Tomb Raider osv osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke bare at de bruker samme bilde?

 

Spørs hvordan man ser det egentlig. Artikkelen handler om det samme, selv om den er skrevet om. Jeg forstår jo at nyheter blir skrevet om på flere steder, og at de må ha "noe" å skrive om, men det er jo tydelig lite journalistikk på gang her om man bare plukker opp nyheter fra et annet nettsted og publiserer en "ny" artikkel om det noen timer etter.

 

Og dette er langt fra første gang dette skjer. Det er utallige ganger jeg ser slike "dobbelpostinger" fra Gamer og PC Gamer (med sistnevnte tidligere ute i alle tilfeller).

Lenke til kommentar

 

Er det ikke bare at de bruker samme bilde?

 

Spørs hvordan man ser det egentlig. Artikkelen handler om det samme, selv om den er skrevet om.

Nå er jo dette en veldig liten nyhetssak, med lite å skrive om, så da er det vel ganske selvfølgelig at artiklene blir tilnærmet like? Skal ikke se bort ifra at det er lånt ting fra PC Gamer, men at de har stjålet hele artikkelen derifra tviler jeg på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det er forjaelvelig at de ikke gikk i dybden her altså.

 

Hvilke korker var det snakk om?

Er korkene resirkulerbare?

Er korkene egentlig en metafor for popmusikk?

 

Osv, osv

 

;)

 

Er ikke det jeg snakker om. Jeg mener følgende:

 

1) Om du henter en artikkel fra en annen nettside, så bør du i det MINSTE oppgi denne nettsiden som kilde.

 

2) Om du er ute etter fyllstoff, ikke bruk det samme fyllstoffet som andre nettsider.

 

3) Om du faktisk lager en egen artikkel som tilfeldigvis handler om det samme; gjør mer/annen research enn å bare lese artikkelen til "konkurrenten" og bruke de samme kildene som dem. Og i det minste, prøv å utdype bittelitt eller i det minste prøv å finne et annet bilde.

 

4) Jeg gjentar: Oppgi den opprinnelige artikkelen som kilde. Og vent i det minste en liten stund før du publiserer samme artikkel. La de FAKTISKE journalistene få mulighet til å tjene sine klikk på deres FAKTISKE arbeid. (Men her skal det sies at jeg ikke har sjekket om eventuelt PC Gamer er det opprinnelige opphavet til denne artikkelen. Kan være at de også har stjelt artikkelen.)

 

5) Prøv i det aller minste å stjele artikler fra flere forskjellige nettsteder. Blir litt tåpelig når Gamer skal komme med en artikkel rett etter PC Gamer for hver minste lille artikkel. Da kan man heller lese PC Gamer.

Lenke til kommentar

Nå er jo dette en veldig liten nyhetssak, med lite å skrive om, så da er det vel ganske selvfølgelig at artiklene blir tilnærmet like?

 

Ja, det er en liten sak. Noe som gjør det enda mer "slibrig" å stjele artikkelen fra folk som faktisk har brukt tiden sin på å gjøre research for artikkelen sin. Det er rett og slett totalt unødvendig av Gamer å skrive denne artikkelen, og spesielt uten å oppgi kilde.

Lenke til kommentar

Ser ut som en liten oppklaring er på sin plass.

 

Det er kun to kilder i denne saken: Personen som sendte korkene og Bethesda som mottok dem. Hvorfor PC Gamer blandes inn, eller hvorfor man insinuerer at Gamer.no har kopiert fra dem, aner vi ikke :-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ser ut som en liten oppklaring er på sin plass.

 

Det er kun to kilder i denne saken: Personen som sendte korkene og Bethesda som mottok dem. Hvorfor PC Gamer blandes inn, eller hvorfor man insinuerer at Gamer.no har kopiert fra dem, aner vi ikke :-)

 

Kan ikke gjøre annet enn å ta deres ord for det da, og trekker tilbake "beskyldningene" mine.

 

Syntes bare det ble litt mistenksomt, da dette har skjedd flere ganger enn jeg har tall på.

 

Men jeg får ta det for god fisk at dere har, som uttykket sier, rent mel i posen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...