Gå til innhold

Dette skal være et fungerende «svevebrett»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

funker ikke på annet en spesialbaner uansett

Aha. Jeg lurte på hvordan det egentlig skulle fungere ja. Null creds isåfall.

"Creds" skal de uansett få, alt begynner et sted. :)

Nei, null creds vil jeg si.

For det første krever dette et magnetisk underlag, for det andre viser ikke videoen brettet i bruk. Lignende videoer (bare google "superconductive magnets" eller "quantum locking") viser magneter som kan nok "låses" i et kontinuerlig magnetisk felt, men klarer ikke være særlig vektbærende. Tenk deg Maglev tog som ikke klarer å bære noe annet enn toget selv, og hver liten impuls vil flytte toget fra opprinnelig høyde/orientering/bane.

Pluss selv dette "skrittet" mot svevende brett krever flytende nitrogen, noe som gjør det upraktisk og veldig dyrt.

MAO det er en god grunn til hvorfor videon avbrytes i akkurat da en person setter foten sin ned på brettet. Altså ren viral reklame, ikke noe annet fra et teknisk ståsted.

Lenke til kommentar

denne videoen er vel nok til å få alle de idiotene som kasta penger etter kickstarterfadesen som baserer seg på 200 år gammel teknologi om et svevebrett til å på ny ofre månedslønna si antar jeg...... #hightech #3dprinterscanmakeguns #3dprinterscanprintanything #3dprinterswillchangeanything

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Det at ryket ut av brettet er vel ikke et godt tegn.

 

Røyken er nok kun for å si at det er "smoking hot", og er vel kun der for at videoen skal virke kulere. Noen annen grunn er det ikke for at et hoverboard skulle lage røyk, da magnetisme, selv fra elektromagnetisme ikke forbrenner noen ting, med mindre elektrisiteten skapes ved en liten forbrenningsmotor. selv da ville røykmengden sannsynligvis være knapt merkbar, om det ikke er en feil ute å går.

 

Hvor mye vekt som kan bæres er vel egentlig bare begrenset av styrken på magnetfeltet som skapes, og brettets fysiske styrke...

 

skal ikke uttale meg om realismen her, men kan hende fremtiden er å lage veier med elektromagnetiske baner som samtidig eliminerer sjansen for å foreta manøvre som å bevege seg utenfor sporene, og å innta plassen til et annet objekt før det har forlatt plassen først. da burde det være helt trygt å dele veien med hoverbikes, hoverboards, hovertrucks og andre hover-enheter.

 

Da må man selvsagt lage spor inn i egen garasje og til egne parkeringsplasser, som man kanskje kan ha begrenset adgang til. Appstyrt, så kan man tillate kjøretøyet til servicemekanikeren, når h?n trenger fysisk tilgang, eller til gjestene etter forespørsel. Legg inn spor i hagen og, så kan man tillate midlertidig parkering på gressplenen uten å være redd for andre skader enn det skyggen/manglende sol ville gjort ellers.

 

Ser for meg mor sitte på setet til tvillingvogna, med den litt større poden stående på gulvet, suse bortover veien side om side med en Tesla HE (Hover edition)...

 

LOL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...