Gå til innhold

TEST: Samsung UE65JS9505


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en såpass høy pris skulle man nesten forvente OLED. OLED og VR briller blir som gulroten på pinnen foran eselen, som tror han kommer nærmere gulroten hele tiden, forgjeves.

 

Når LG kommer med sin 4K OLED senere i år vil det nok bli naturlig å teste denne opp mot de andre toppmodellene :)

Lenke til kommentar

Hvis man slår fast at den er bedre enn oled, men sikter til fjorårets modell med full HD, ikke 4k som denne og neste oled har, samtidig som man sier at oled er bedre på sortnivå, og en kalibrert tv neppe trenger 1000 nits, begynner vel sammenlikningen å bli litt uvesentlig? Hvertfall en sannhet med mange modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis man slår fast at den er bedre enn oled, men sikter til fjorårets modell med full HD, ikke 4k som denne og neste oled har, samtidig som man sier at oled er bedre på sortnivå, og en kalibrert tv neppe trenger 1000 nits, begynner vel sammenlikningen å bli litt uvesentlig? Hvertfall en sannhet med mange modifikasjoner.

 

Jepp, det spennende hadde vært å sett om tek.no klarer å komme opp med flere superlativer etter "helt rått" ved å sammenligne denne mot LGs nye 4k OLED flaggskip, som følgelig kommer til å redusere denne modellen her til en kjip kjøkken-tv..

Lenke til kommentar

 

 

Så snasen ut den der... håper snart noen lager en tv med en fjernkontroll med dedikerte hdmi 1-2-3-4.. knapper. Møkk lei av å trykke source bla bla...

Er bare å kjøpe en soround reciever så får du knapper for hver hdmi port og heftigere lyd ;)

Pioneer hadde slike knapper på sin PDP-435HDE for nå rimelig mange år siden. Jeg synes også det er rart at ikke flere har implementert det. Nå derimot så har jeg oppsettet onkel_jon nevner og det fungerer jo tilsvarende bra, med bedre lyd;)

Lenke til kommentar

Hei

 

Bedre enn OLED?? På lysstyrke? Et OLED tv har mer enn nok lysstyrke. Det viktigste etter min mening er kontrast og sortnivå. Det er vel ingen som kan måle seg med OLED når hver pixel er sin egen lysskilde. Selv om det er bakled så skal disse slukkes i soner og det er ikke det samme. OLED kommer for fullt og jeg venter bare at flere konkurrenter kommer på banen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så snasen ut den der... håper snart noen lager en tv med en fjernkontroll med dedikerte hdmi 1-2-3-4.. knapper. Møkk lei av å trykke source bla bla...

 

Har hatt det lenge. Trykker på sourceknapp på alle TV'er jeg har vært borti de siste 4 åra, så popper det opp en meny hvor man kan trykke opp og ned for å velge input.

 

Konklusjon: Kjøp deg ny TV. Personlig ønsker jeg absolutt ikke flere knapper på fjernkontrollen, færre hadde vært mye bedre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...