Gå til innhold

TEST: Samsung UE65JS9505


Anbefalte innlegg

 

Så snasen ut den der... håper snart noen lager en tv med en fjernkontroll med dedikerte hdmi 1-2-3-4.. knapper. Møkk lei av å trykke source bla bla...

Har hatt det lenge. Trykker på sourceknapp på alle TV'er jeg har vært borti de siste 4 åra, så popper det opp en meny hvor man kan trykke opp og ned for å velge input.

Konklusjon: Kjøp deg ny TV. Personlig ønsker jeg absolutt ikke flere knapper på fjernkontrollen, færre hadde vært mye bedre..

Bra at du liker å ha det sånn....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Så snasen ut den der... håper snart noen lager en tv med en fjernkontroll med dedikerte hdmi 1-2-3-4.. knapper. Møkk lei av å trykke source bla bla...

Har hatt det lenge. Trykker på sourceknapp på alle TV'er jeg har vært borti de siste 4 åra, så popper det opp en meny hvor man kan trykke opp og ned for å velge input.

Konklusjon: Kjøp deg ny TV. Personlig ønsker jeg absolutt ikke flere knapper på fjernkontrollen, færre hadde vært mye bedre..

Bra at du liker å ha det sånn....

 

Eh?

 

Hvorfor ville noen ønske å ha dedikerte sourceknapper, når noe annet fungerer mye bedre?

 

Med sourceknapper på skjerm får du også informasjon om hvilke sourceinnganger som får signal. Ergo mer praktisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Eh?

Hvorfor ville noen ønske å ha dedikerte sourceknapper, når noe annet fungerer mye bedre?

 

Med sourceknapper på skjerm får du også informasjon om hvilke sourceinnganger som får signal. Ergo mer praktisk.

 

Fordi man ønsker å skifte source med minst mulig tastetrykk! Jeg vet hva jeg har på de forskjellige inputene, og når jeg vil bytte, er det ingenting som er mer irriterende enn å måtte gå innom en meny. Dette har jeg også irritert meg over lenge! Attpåtil så er det treghet i menyen, som gjør meg enda mer irritert over å måtte åpne den. Blir på grensen til hissig bare av å tenke på det..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

 

Eh?

Hvorfor ville noen ønske å ha dedikerte sourceknapper, når noe annet fungerer mye bedre?

 

Med sourceknapper på skjerm får du også informasjon om hvilke sourceinnganger som får signal. Ergo mer praktisk.

 

Fordi man ønsker å skifte source med minst mulig tastetrykk! Jeg vet hva jeg har på de forskjellige inputene, og når jeg vil bytte, er det ingenting som er mer irriterende enn å måtte gå innom en meny. Dette har jeg også irritert meg over lenge! Attpåtil så er det treghet i menyen, som gjør meg enda mer irritert over å måtte åpne den. Blir på grensen til hissig bare av å tenke på det..

 

Sånn sett forstår jeg deg, ja :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eh?

Hvorfor ville noen ønske å ha dedikerte sourceknapper, når noe annet fungerer mye bedre?

Med sourceknapper på skjerm får du også informasjon om hvilke sourceinnganger som får signal. Ergo mer praktisk.

 

 

Fordi man ønsker å skifte source med minst mulig tastetrykk! Jeg vet hva jeg har på de forskjellige inputene, og når jeg vil bytte, er det ingenting som er mer irriterende enn å måtte gå innom en meny. Dette har jeg også irritert meg over lenge! Attpåtil så er det treghet i menyen, som gjør meg enda mer irritert over å måtte åpne den. Blir på grensen til hissig bare av å tenke på det..

Sånn sett forstår jeg deg, ja :p
And the penny dropped. .. ;)
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Et meget bra tilbud som "berget oss" fra å kjøpe modellen under. Veldig rart med 30.000 i avslag sammenlignet med laveste pris på nett dagen før, for en så ny toppmodell.

 

Sikkert også greit å få med seg for noen som nylig handlet med returrett, kanskje........

 

 

Halv pris på denne hos Elkjøp og Expert denne uken. Bare nevner det. Nevnte det for fruen også, uten at hun var det minste imponert...  :wee:

 

Geir :)

Hvis dere venter til i morgen og har DNB Mastercard får du 20% på den prisen igjen! Jeg vurderer sterkt å kjøpe den til latterlige 23996. Eneste er at jeg ikke MÅ ha en ny tv, men vanskelig å ikke slå til med et så bra tilbud

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Hvis dere venter til i morgen og har DNB Mastercard får du 20% på den prisen igjen! Jeg vurderer sterkt å kjøpe den til latterlige 23996. Eneste er at jeg ikke MÅ ha en ny tv, men vanskelig å ikke slå til med et så bra tilbud

 

Fruen har en sparekonto i DNB, men uten Mastercard. Rekker vel antagelig ikke ordne det før helgen, om hun i det hele tatt ville...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Et meget bra tilbud som "berget oss" fra å kjøpe modellen under. Veldig rart med 30.000 i avslag sammenlignet med laveste pris på nett dagen før, for en så ny toppmodell.

 

Sikkert også greit å få med seg for noen som nylig handlet med returrett, kanskje........

 

 

Halv pris på denne hos Elkjøp og Expert denne uken. Bare nevner det. Nevnte det for fruen også, uten at hun var det minste imponert...  :wee:

 

Geir :)

Hvis dere venter til i morgen og har DNB Mastercard får du 20% på den prisen igjen! Jeg vurderer sterkt å kjøpe den til latterlige 23996. Eneste er at jeg ikke MÅ ha en ny tv, men vanskelig å ikke slå til med et så bra tilbud

 

 

Hva er dette med Mastercard og 20%?

Lenke til kommentar

Hva er dette med Mastercard og 20%?

 

 

 

Supertilbud med MasterCard fra DNB

 

Man betaler med Mastercardet i butikken, og så trekkes rabatten fra på mastercardfakturaen. Det fine med den er at den også gjelder allerede nedsatte varer, så du får rabatt på nettoprisen...

 

Hvor det er tilbud varierer fra gang til gang, og bare noen dager av gangen. Gjelder ikke nettbutikken til Expert denne gangen.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Da er den bestilt! Selger jeg min gamle for et par tusen så jeg er nede i 22000 for denne. Det blir et for godt tilbud til å si nei til! Er veldig usikker på om jeg skal koste på meg idiotforsikring. Jeg må ha TV'n festet til veggen og jeg må ha mulighet til å snu den til siden. Skummelt og la den store TV'n sveve ut fra veggen. Jeg er egentlig litt motstander til den forsikringen.

 

Er det bare haters av Samsung på nettet? Når jeg leser anmeldelser så lovpriser alle TV'n. Lydogbilde, Tek.no, Dinside, Trustedreviews. Alle gir toppkarakter. Flatpanels.dk er vel de eneste jeg fant som var litt mer lunkne, og disse er vel noen av de mest seriøse. De skriver hadde den kostet rundt 40 000 hadde det blitt en "top anbefaling"-reward. Så leser jeg kommentarer og der er det bare hat. Samsung sliter med ghosting, kvaliteten er alt for dårlig, hadde aldri kjøpt den tv'n, osv osv osv. Da blir jeg brått usikker :S Selv om jeg får 60% rabatt er 24000 mye penger

Endret av Demonickon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Da er den bestilt! Selger jeg min gamle for et par tusen så jeg er nede i 22000 for denne. Det blir et for godt tilbud til å si nei til! Er veldig usikker på om jeg skal koste på meg idiotforsikring. Jeg må ha TV'n festet til veggen og jeg må ha mulighet til å snu den til siden. Skummelt og la den store TV'n sveve ut fra veggen. Jeg er egentlig litt motstander til den forsikringen.

 

Den forsikringen gir vel mest mening på ting som med sannsynlighet kan bli ødelagt på grunn av egen udugelighet eller dårlig behandling ;) Du kan også hos mange forsikrings selskap utvide innboforsikringen til å dekke "uhell" på lik linje med "idiot forsikringen" fra elektronikk forhandlerne, selv om det er en liten egenandel, så funker det til dyre ting som TVer

Lenke til kommentar

Betalte du ved bestilling eller? DNB tilbudet gjelder til lørdag, og ingen butikker har den inne.

Jeg tok collect at store, men fikk svar litt senere på sms at den ikke kunne bli levert. Skulle jeg ha til den prisen kunne jeg fortsatt bestille på nett, men da gjelder ikke Mastercard rabatten. Var også i butikken og forhørte meg. Fikk beskjed at 29995 var internett pris og ikke butikk. Så ser ut som om det lar seg kombinere allikevel :(

 

Da dropper jeg det. Vil helst ikke ha curved så til 30k blir det uaktuelt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Har et spørsmål til dere i teknad. Er det noelunde de samme innstilingene for UE78JS9505XXE altså for 78" ? Jeg betlate 1000 kr for de på Lefdal skulle sette opp TVn, men jeg ble ikke helt fornøyde. En kompis sendte meg link til denne testen og bilde har forbdret seg betraktelig og er nok første og siste gang jeg bruker Ledal til noe lignende.. ville du brukt samme innstillingene til 78" samme modelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...