Gå til innhold

Over og ut for Microsoft Media Center


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skikkelig dritt for de av oss som har stue-PC / HTPC med tuner.. Windows Media Center er etter min erfaring det klart enkleste og beste løsningen for DVB-S2 (Satellite / Parabol) med full PVR-funksjonalitet osv.. Og kombinert med MediaBrowser Classic / Emby Classis så har man flott integrasjon mot lokalt multimediabibliotek som spilles av via MPC-HC med MadVR filters og SVP.

 

Utrolig skuffende og synd at Microsoft ikke klarer å videreføre WMC som plugin/addon til Windows 10, gjør det helt uaktuelt å oppgradere stue-PC / HTPC, noe som er synd da jeg ønsker DirectX12, universal apps osv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skikkelig dritt for de av oss som har stue-PC / HTPC med tuner.. Windows Media Center er etter min erfaring det klart enkleste og beste løsningen for DVB-S2 (Satellite / Parabol) med full PVR-funksjonalitet osv.. Og kombinert med MediaBrowser Classic / Emby Classis så har man flott integrasjon mot lokalt multimediabibliotek som spilles av via MPC-HC med MadVR filters og SVP.

 

Utrolig skuffende og synd at Microsoft ikke klarer å videreføre WMC som plugin/addon til Windows 10, gjør det helt uaktuelt å oppgradere stue-PC / HTPC, noe som er synd da jeg ønsker DirectX12, universal apps osv..

 

Har du prøvd J. River MC?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg brukte også MediaPortal før jeg droppet DVB helt, og det fungerte som gull. Fikk faktisk aldri til WMC med DVB-S2. Av de den gangen så fant jeg MediaPortal som den perfekte midtvei mellom brukervennlighet og fleksibilitet, og GUI var veldig bra. MP var(er?) jo i praksis XBMC/Plex +TV delen.

Lenke til kommentar

 

Synes Kodi er god knall jeg^^

 

Irriterer meg over det dårlige navnet hver gang jeg ser det, men er jo enig i budskapet. :-) 

 

 

Bare fortsett å kalle dem XBMC det... Det blir jeg garantert til å gjøre for en god stund framover da det navnet er inngrodd hos de fleste.

Lenke til kommentar

Skikkelig dritt for de av oss som har stue-PC / HTPC med tuner.. Windows Media Center er etter min erfaring det klart enkleste og beste løsningen for DVB-S2 (Satellite / Parabol) med full PVR-funksjonalitet osv.. Og kombinert med MediaBrowser Classic / Emby Classis så har man flott integrasjon mot lokalt multimediabibliotek som spilles av via MPC-HC med MadVR filters og SVP.

 

Utrolig skuffende og synd at Microsoft ikke klarer å videreføre WMC som plugin/addon til Windows 10, gjør det helt uaktuelt å oppgradere stue-PC / HTPC, noe som er synd da jeg ønsker DirectX12, universal apps osv..

Nå har jeg ingen bred erfaring rundt det, men må vel garantert finnes noe som er mer brukbart enn feks Windows Media Center? Finnes vel tilsvarende løsninger fra annen produsent? :)

Lenke til kommentar

 

 

Noen her som har forslag til program / Media Center som kan ta opp fra NRK med bilde, lyd og tekst? Aller helst med lagring i et format så man i ettertid kan redigere dette og beholde både lyd og tekst.

 

Prøvd J river media center?

 

AtW

Nei, jeg har ikke testet det. Vet du om J River Media Center opfyller noen eller alle kriteriene jeg etterlyser?

Lenke til kommentar

 

 

Noen her som har forslag til program / Media Center som kan ta opp fra NRK med bilde, lyd og tekst? Aller helst med lagring i et format så man i ettertid kan redigere dette og beholde både lyd og tekst.

 

Prøvd J river media center?

 

AtW

Nei, jeg har ikke testet det. Vet du om J River Media Center opfyller noen eller alle kriteriene jeg etterlyser?

 

 

Nei, TV har jeg sluttet med for nesten et tiår siden, men programmet er best på nesten alt annet (utenom UI), og har tilsynelatende omfattende TV-funksjonalitet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som har forslag til program / Media Center som kan ta opp fra NRK med bilde, lyd og tekst? Aller helst med lagring i et format så man i ettertid kan redigere dette og beholde både lyd og tekst.

 

Må visst presisere: Jeg spør konkret etter program / mediacenter som blandt annet kan ta opp fra NRK med lyd og tekst, ikke bare etter et hvilket som helst program / mediacenter...

Lenke til kommentar

 

Noen her som har forslag til program / Media Center som kan ta opp fra NRK med bilde, lyd og tekst? Aller helst med lagring i et format så man i ettertid kan redigere dette og beholde både lyd og tekst.

Må visst presisere: Jeg spør konkret etter program / mediacenter som blandt annet kan ta opp fra NRK med lyd og tekst, ikke bare etter et hvilket som helst program / mediacenter...

 

 

Du har fått et forslag til et program som har høyt potensial til å ha funksjonen, gidder du ikke engang å sjekke selv om programmet har denne spesifikke funksjonen, så kan det ikke være så veldig viktig for deg.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...