Gå til innhold

Sendte 10 kilowatt trådløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde Nikola Tesla levd så hadde dette vært en realitet for lenge siden. Men det er litt vanskelig å leve i 150 år :p

 

Edit; @Serpentbane; Ikke bekymre deg du, vi er flinke til å finne ting å slåss om

 

Neppe. Tesla var flink han, men det er gjerne ikke sånn at man vet mer om fysikk enn 100 års utvikling senere medfører seg sånn som ting er i dag med seriøs og målrettet forskning.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hadde Nikola Tesla levd så hadde dette vært en realitet for lenge siden. Men det er litt vanskelig å leve i 150 år :p

 

Edit; @Serpentbane; Ikke bekymre deg du, vi er flinke til å finne ting å slåss om

 

Neppe. Tesla var flink han, men det er gjerne ikke sånn at man vet mer om fysikk enn 100 års utvikling senere medfører seg sånn som ting er i dag med seriøs og målrettet forskning.

 

AtW

 

 

You don't understand. Hvis han hadde levd hele tiden frem til i dag og fått med seg ny forskning etterhvert som det ble til var det jeg mente. Mente ikke at han skulle bli gjenopplivet nå nei, det hadde ikke funket, jeg er enig med det :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hadde Nikola Tesla levd så hadde dette vært en realitet for lenge siden. Men det er litt vanskelig å leve i 150 år :p

 

Edit; @Serpentbane; Ikke bekymre deg du, vi er flinke til å finne ting å slåss om

 

Neppe. Tesla var flink han, men det er gjerne ikke sånn at man vet mer om fysikk enn 100 års utvikling senere medfører seg sånn som ting er i dag med seriøs og målrettet forskning.

 

AtW

 

 

You don't understand. Hvis han hadde levd hele tiden frem til i dag og fått med seg ny forskning etterhvert som det ble til var det jeg mente. Mente ikke at han skulle bli gjenopplivet nå nei, det hadde ikke funket, jeg er enig med det :) :)

 

 

For det første var påstanden din at dette hadde blitt en realitet "for lenge siden", det er sjelden en mann er så viktig i disse dager med utallig forskere innen fysikk at han sørger for framgang lenge før alle andre, når man ser på slikt er det ofte noen med liknende ideer hakk i hæl, i tillegg er det gjerne slik at genier av Teslas kaliber gjør sitt beste arbeid i tidlig alder.

 

Videre er det en salgs latterlig kult rundt dette med Tesla og trådløs lading, som om han hadde den ultimate løsningen, og vi bare ikke har funnet samme løsning enda, noe som er ekstremt usannsynlig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"For lenge siden" kan bety alt fra et par timer til noen millioner år. Hvis det er en kult rundt Tesla så er ikke jeg med i den og har lest nok til å vite at han ikke hadde noen ultimat løsning. Du tar ting altfor seriøst mr. AtW Får du ikke vondt i hodet av det?? Glemte jo også at du er en levende faktabok som kan alt og det er umulig å motsi deg eller skrive noe en smule sarkastisk. Svart/ hvitt er bra greier.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hadde Nikola Tesla levd så hadde dette vært en realitet for lenge siden. Men det er litt vanskelig å leve i 150 år :p

 

Edit; @Serpentbane; Ikke bekymre deg du, vi er flinke til å finne ting å slåss om

 

Neppe. Tesla var flink han, men det er gjerne ikke sånn at man vet mer om fysikk enn 100 års utvikling senere medfører seg sånn som ting er i dag med seriøs og målrettet forskning.

 

AtW

 

 

You don't understand. Hvis han hadde levd hele tiden frem til i dag og fått med seg ny forskning etterhvert som det ble til var det jeg mente. Mente ikke at han skulle bli gjenopplivet nå nei, det hadde ikke funket, jeg er enig med det :) :)

 

 

For det første var påstanden din at dette hadde blitt en realitet "for lenge siden", det er sjelden en mann er så viktig i disse dager med utallig forskere innen fysikk at han sørger for framgang lenge før alle andre, når man ser på slikt er det ofte noen med liknende ideer hakk i hæl, i tillegg er det gjerne slik at genier av Teslas kaliber gjør sitt beste arbeid i tidlig alder.

 

Videre er det en salgs latterlig kult rundt dette med Tesla og trådløs lading, som om han hadde den ultimate løsningen, og vi bare ikke har funnet samme løsning enda, noe som er ekstremt usannsynlig.

 

AtW

 

Tesla beviste at det var mulig. Han fikk allikevel liten eller ingen støtte. Det er ikke urimelig å anta at trådløs overføring av energi hadde kommet lengre dersom Teslas arbeid hadde blitt videreført kontinuerlig heller en skrinlagt. Hvor mye lenger er en annen sak.

Lenke til kommentar

Det er overhodet ingen dekning for å påstå at Teslas ideer fikk "liten eller ingen støtte", mannen har en av de grunnleggende SI-enhetene oppkalt etter seg. Det harmonerer ikke i det hele tatt med "glemt geni"-historien som mange på internett har fått for seg, han har vært uhyre annerkjent svært lenge. Det er lenge siden Teslas ideer, det er faktisk ikke spesielt rimelig å anta ting hadde kommet særlig mye lengre om hans ideer hadde vært videreført, hadde de vært så gode som påstått av enkelte hadde dette kommet langt av gårde for lenge siden.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra brent fugl og brente gjennomborede flyskrog, så ville en solspeilinnretning sluppet å gå to steg med omvei. Altså:

 

Konseptet forespeiler innhøsting av synlig lys, for å lage elektrisitet i solcellepaneler, for så å konvertere denne elektrisiteten til lys igjen, altså mikrobølgene. Det høres tungvint ut.

 

Nei, gi oss heller "Icarus" fra "http://en.wikipedia.org/wiki/Die_Another_Day"

 

 

Diamonds-Are-Forever-satellite.png

Endret av G
Lenke til kommentar

Det der har jeg liten tro på. Microbølger vil varme vannmolekylene opp atmosfæren/skyene på vei ned, og det å konsentrere strålene til kun å treffe "energi-motakerne"/antennene på jorden med høy nok effektivitet uten å varme opp omgivelsene er en utopisk ide.

 

Edit: skrivefeil.

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...