Gå til innhold

Lettkledde damer på zombiejakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte et av disse på XB360, og synes det faktisk var ganske bra. :) Serien sliter bare med det samme som Dead or Alive. Det er alt for mye fokus på lettkledde damer, så mange klarer ikke å se forbi det. Det hjalp heller ikke DoA at vi fikk de volleyballspillene. Men ser man forbi det der er DoA faktisk rimelig bra spill.

 

Det samme gjelder Onechenbara. Det er ikke toppspill, akkurat, men de er underholdende nok. Jeg kommer nok til å kjøpe dette når det kommer. Det kommr mest ann på brukeranmeldelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig morsomt å se hvor manipulerte folks meninger har blitt etter de kaoset som herjer i USA. Ingen brydde seg om sånt før. Noen vittige kommentarer på det meste, å nå er det nesten som verden går under om noen designer et spill med lettkledde damer.

 

Nei vel? Jeg husker da godt at folk bryr seg om at det er latterlig med spill som bare bruker lettkledde damer som trekkplaster også i tidligere tider.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Utrolig morsomt å se hvor manipulerte folks meninger har blitt etter de kaoset som herjer i USA. Ingen brydde seg om sånt før. Noen vittige kommentarer på det meste, å nå er det nesten som verden går under om noen designer et spill med lettkledde damer.

Nei vel? Jeg husker da godt at folk bryr seg om at det er latterlig med spill som bare bruker lettkledde damer som trekkplaster også i tidligere tider.

 

AtW

Latterlig ja. Det er jeg jo enig i. Men nå blir jo folk forbanna å lager et helvetes spetakkel ut av drt.

Lenke til kommentar

 

 

Utrolig morsomt å se hvor manipulerte folks meninger har blitt etter de kaoset som herjer i USA. Ingen brydde seg om sånt før. Noen vittige kommentarer på det meste, å nå er det nesten som verden går under om noen designer et spill med lettkledde damer.

Nei vel? Jeg husker da godt at folk bryr seg om at det er latterlig med spill som bare bruker lettkledde damer som trekkplaster også i tidligere tider.

 

AtW

Latterlig ja. Det er jeg jo enig i. Men nå blir jo folk forbanna å lager et helvetes spetakkel ut av drt.

 

 

Javel? Hvor er det helvetes spetakkelet om dette spillet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Utrolig morsomt å se hvor manipulerte folks meninger har blitt etter de kaoset som herjer i USA. Ingen brydde seg om sånt før. Noen vittige kommentarer på det meste, å nå er det nesten som verden går under om noen designer et spill med lettkledde damer.

Nei vel? Jeg husker da godt at folk bryr seg om at det er latterlig med spill som bare bruker lettkledde damer som trekkplaster også i tidligere tider.

 

AtW

Latterlig ja. Det er jeg jo enig i. Men nå blir jo folk forbanna å lager et helvetes spetakkel ut av drt.

Javel? Hvor er det helvetes spetakkelet om dette spillet?

 

AtW

Ikke om dette spillet spesifikt. Jeg har snakket om lettkledde kvinner i spill.

Lenke til kommentar

Crext (Mulig du fleiper, men hvis ikke):
Spørsmålet er ikke om de er "ekte" karakterer på lik linje med de som er fullt påkledd. Spørsmålet er hvorfor dette skal serveres til verden. Hvis mekanikken og spilldesignet er bra: hvorfor ikke skinne karakterene så de ikke frastøter halve verdens befolkning? Gi dem rustning som hjelper dem med å slashe zombier istedet.

 

Spartapus: Få huet ditt ut av bøtta og se deg rundt. Det er ikke få mennesker som mener objektivisering av damer er et problem.

Lenke til kommentar

Syns forsatt spillutvikler skal få lage det di vil. Både menn og kvinner blir objektivisert i spill. Om spillet er for alle eller bare for nokon få får folk sjølv bestemme. For min del kunne di like gjerne laga spilla utan miniplagg på nokon som helst og latt damene springe rundt med kråkereira samt latt mennene springe rundt med gjøkungen dinglande. Mitt poeng er at sensur ikkje er verdt 5 flate øre og di som forlanger denslags ikkje innser problemet det skaper.

 

Er uannsett opp til kvar enkelt om di vil spille spillet. For min egen del vil eg vurdere spillet viss det når opp til mine krav.

 

@tha_lode

Kva om du får hue ditt ut av sensurbøtta du trer på deg. Er det bare spill du liker og syns er politisk korrekt som skal ha livets rett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Crext (Mulig du fleiper, men hvis ikke):

Spørsmålet er ikke om de er "ekte" karakterer på lik linje med de som er fullt påkledd. Spørsmålet er hvorfor dette skal serveres til verden. Hvis mekanikken og spilldesignet er bra: hvorfor ikke skinne karakterene så de ikke frastøter halve verdens befolkning? Gi dem rustning som hjelper dem med å slashe zombier istedet.

 

Spartapus: Få huet ditt ut av bøtta og se deg rundt. Det er ikke få mennesker som mener objektivisering av damer er et problem.

 

Mange mener det er et problem, men det er langt fra det til at "verden går under"; og lage "et helvetes spetakkel" hver gang det skjer. Eller at dette er en ny problemstilling som bare har dukket opp.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Spartapus: Få huet ditt ut av bøtta og se deg rundt. Det er ikke få mennesker som mener objektivisering av damer er et problem.

 

Her må man holde tunga rett i munnen. Det er fullt mulig å mene at objektivisering - ikke bare av damer, men generelt sett - er problematisk, uten å samtidig mene at det ikke er innenfor å lage et spill med damer i bikini som dreper zombier. Det er fullt mulig å ha all verdens respekt for kvinner og fortsatt spille på kvinnekroppen i et underholdningsprodukt. Det som er en marginal og ekstrem holdning er å mene at enhver kommersiell bruk av kvinnekroppens estetikk er problematisk, og da med to streker under "kvinne" siden ingen oppfatter muskuløse menn i lendekleder som diskriminerende for menn. Det er altså snakk om en puritansk og stakkarsliggjørende holdning til kvinner som svært få kjenner seg igjen i i dag.

Endret av Spartapus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spartapus: Jeg synes det du sier virker selvmotsigende. Objektivisering er problematisk samtidig som det er innenfor å lage et sånt spill som helt opplagt objektiviserer damene?

Grunnen til at man reagerer mer på jentenes objektivisering er jo fordi deres fremste egenskap er å være pen, imens guttas fremste egenskap er å være sterk og handlende. Begge portretteringene kan jo gi merkelige ideer om hva det vil si å være gutt og jente. Akkurat dette spillet så er jentene handlende, så det er jo fint. Men da må de være ekstra sexy for å få solgt spillet.

 

ATW har helt rett. I den store sammenhengen så betyr ikke dette spillet så veldig mye.

 

Men: Jeg opplever det sånn her. Summen av boothbabes og bikinikledde (evt enda mindre påkledde) figurer i spill og tegneserier gjør vår fargerike nerdeverden mindre inkluderende overfor jenter. Det finnes mange flotte unntak, men det fins mange fæle eksempler også. Jeg driver og oppdrar to jenter, og det er tidvis ganske så flaut hvordan jentene fremstilles som pene og gutta er sterke i fiksjonsverden. Ja, det er min jobb som far å finne frem gode rollemodeller. Men det er neimen ikke lett all den tid de tross alt har et liv utenfor husets fire vegger.

Lenke til kommentar

Maabren: Sensur er et stort ord å bruke om en liten konsument som ytrer sin mening om et produkt. Jeg har ikke lagt to pinner i kors for å forhindre dem i å lage det. Jeg har derimot ytret min mening over de som synes det er stas at et sånt spill lages. Og at det finnes et marked for sånne spill. Jeg støtter ikke sensur. Det er ikke sensur å ytre misnøye med noe. Hvor har du det ifra?

Lenke til kommentar

Spartapus: Jeg synes det du sier virker selvmotsigende. Objektivisering er problematisk samtidig som det er innenfor å lage et sånt spill som helt opplagt objektiviserer damene?

Grunnen til at man reagerer mer på jentenes objektivisering er jo fordi deres fremste egenskap er å være pen, imens guttas fremste egenskap er å være sterk og handlende. Begge portretteringene kan jo gi merkelige ideer om hva det vil si å være gutt og jente. Akkurat dette spillet så er jentene handlende, så det er jo fint. Men da må de være ekstra sexy for å få solgt spillet.

 

Vi må akseptere virkeligheten og menneskenaturen, ellers blir livet bare en lang rekke frustrasjoner. Menn liker å se pene damer, derfor vil alltid pene damer ha sin selvskrevne plass i alle kreative uttrykk som skal selges til menn, og vice versa. Samtidig er det viktig å ikke tillegge dette altfor stor betydning. Man kan fullt ut anerkjenne at kvinner er noe mer enn dekorative gjenstander og å ha all mulig respekt for kvinner i yrkeslivet og i egen omgangskrets, uten at det betyr at man må være en sensurfanatiker som skal kontrollere kreative uttrykk. Det er ikke slik at vi må velge mellom ekstreme ytterpunkter her i livet, tvert imot er det det verste som kan skje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke om de er "ekte" karakterer på lik linje med de som er fullt påkledd. Spørsmålet er hvorfor dette skal serveres til verden.

 

Tja, i mine øyne bør en kunne akseptere damer i både bikini og burka. En må altså godta variasjon. Mange damer er konservative, andre er mer eventyrirsk. Noen liker rosa, andre liker svart. Noen er svart og andre er blond. Det å nevne at om damer går rundt i bikinien så er de ikke verdig heltinner(?), det virker noe... dømmende. Husk at om du klarer å finne aksept for variasjon, så vil andre kunne gjøre det andre vegen også, og vips så er det et marked der slik at "gode rollemodeller" også lever videre i spilleverden. For nå så bør vi kanskje fokusere sammen på å få flere kvinnelige frontfigurer generelt, så krangle over detaljene senere.

 

For funs så fikk f. eks. wonder woman nettopp jeans: https://pmcdeadline2.files.wordpress.com/2010/06/wonder-woman-new-by-don-kramer.jpg?w=970

Så kanskje du har rollemodellen din der? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...