Gå til innhold

Ny regel kan gi USA mulighet til å fjernransake datamaskiner i hele verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare å begynne å sikre seg, uansett nivå. Enten man er stat, bedrift eller person bør man vite at amerikanske myndigheter har muligheten til å stjele til seg informasjon, enten de har en god grunn til det eller ikke. Jeg har for lengst begynt å ta i bruk VPN og krypterte kommunikasjonsløsninger som Proton mail til helt daglige gjøremål som surfing på nettet og nedlasing av torrent, epost, og alt annet som går gjennom nettet. Eneste unntak kan være spilling, men en god VPN (betalt) er som oftest så bra at hastighet og responstid vanligvis ikke er et problem.

Lenke til kommentar

Hvis USA forlanger innsyn i enhver pc verden over , så er det jo bare rett og rimelig at også andre land /kontinebter får gjøre det samme

 

Da kan det få uante konsekvenser

 

Ja, det er bekymringsverdig at en offentlig organisasjon i USA legger frem forslag til en lovendring som kan føre til diplomatiske kriser. Jeg lurer litt på hvordan de tenker.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis USA forlanger innsyn i enhver pc verden over , så er det jo bare rett og rimelig at også andre land /kontinebter får gjøre det samme

 

Da kan det få uante konsekvenser

Ja, det er bekymringsverdig at en offentlig organisasjon i USA legger frem forslag til en lovendring som kan føre til diplomatiske kriser. Jeg lurer litt på hvordan de tenker.

At USA eier internett, så alt som er koblet på nett ligger under USA sitt juridiske område. Inkludert andre stater.

Lenke til kommentar

USA kan ikke eie hele verden

 

la oss ta det under et annet forhold

grekerne fant opp OL , enn da var det snakk om sommer konkurranser

 

Hvem som fant opp vinter lekene klarte jeg ikke å finne ut av ved å skumles wikipedia

Er det da riktig at grekerne skal eie alt av OL relaterte ting, på samme måte som USA på roper seg å eie Internett over hele verden ?

 

Selv man finner opp hjulet så er man da ikke eier av alle ting som bruker hjulet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...