Gå til innhold

Microsoft vurderer streaming frå PC til Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir stadig mer populært å spille PC spill i stua. Så om Microsoft åpner opp for å streame både fra XBO og til XBO så vil det helt klart gjøre XBO enda mer attraktiv.

 

Det kombinert med HDMI inn på XBO. Universale applikasjoner over Win10 plattformen. Mulighet til å spille XBO spill på tv,pc,nettbrett eller mobil er jo veldig spennende.

 

Playstation 4 har hatt et bra trykk i lang tid. Men om alt dette blir så bra som Microsoft skal ha det til. Så blir det en voldsom fordel for XBO. Og Sony må svare med noe for å ikke bytte plass med XBO som underdog mener jeg.

Endret av LarZen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er langt mer interessant enn den andre veien som det nylig ble annonsert for windows 10. Her ser jeg absolutt et godt bruksområde, som det fult er mulig at jeg vil ta i bruk om det blir en realitet. Det spørs bare hvor godt det vil fungere oppimot steam ettersom 99% av spillene jeg har på PC blir kjørt gjennom steam.

Lenke til kommentar

Dere som synest dette høres genialt ut(og det gjør det jo). Prøv steam in-house streaming. Alt du trenger er en laptop eller gammel pc som du kopler til tven så har dere dette allerede.

De minnepenn dataene som intel har begynt å lage kan jo kanskje også brukes. Det hadde jo vært fantastisk.

 

Enig med deg der, men opplever likevel en konsoll med en kontroller som noe lettere å bare slenge seg ned med. Har en maskin i stua, men det ender ofte opp med at jeg må frem med tastaturet på tross av XBMC med Steam Big Screen integrert. Så en Xbox med god støtte for mange spill hadde vært å foretrekke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Å sende spel frå PC til Xbox One vil nok vere langt meir tiltrekkjande for mange enn å streame Xbox One-spel til PC.

Muligens "mange", men sannsynligvis et godt stykke fra flertallet som vil benytte seg av streaming.

 

Men for all del, har man først en altfor dyr rigg, så hvorfor ikke? :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Å sende spel frå PC til Xbox One vil nok vere langt meir tiltrekkjande for mange enn å streame Xbox One-spel til PC.

Muligens "mange", men sannsynligvis et godt stykke fra flertallet som vil benytte seg av streaming.

 

Men for all del, har man først en altfor dyr rigg, så hvorfor ikke? :)

 

 

Alt for dyr faktisk, nå er det ikke mange spill man skal kjøpe før det dekker inn prisen av et skjermkort (som stort sett er det som skiller en stasjonær man kan spille med fra en stasjonær man ikke kan spille med)

 

AtW

Lenke til kommentar

Alt for dyr faktisk, nå er det ikke mange spill man skal kjøpe før det dekker inn prisen av et skjermkort (som stort sett er det som skiller en stasjonær man kan spille med fra en stasjonær man ikke kan spille med)

Kanskje for oss vanlige, dødelige. Men enkelte av de som titulerer seg "PCmasterrace" bruker jo mer penger på PC enn andre gjør på en brukt bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Alt for dyr faktisk, nå er det ikke mange spill man skal kjøpe før det dekker inn prisen av et skjermkort (som stort sett er det som skiller en stasjonær man kan spille med fra en stasjonær man ikke kan spille med)

Kanskje for oss vanlige, dødelige. Men enkelte av de som titulerer seg "PCmasterrace" bruker jo mer penger på PC enn andre gjør på en brukt bil.

 

 

Men det er jo ekstremtilfeller, som er lite representativt, om man skal ha noe som er kraftig nok til å streame, med de begrensingene det gir i kvalitet, eller noe som er like kraftig som en konsoll, så koster det vel knapt mer enn en tusenlapp? Er man fornøyd med streaming-kvalitet eller xbox-kvalitet, så bør den samme kvaliteten være god nok på PCen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men det er jo ekstremtilfeller, som er lite representativt, om man skal ha noe som er kraftig nok til å streame, med de begrensingene det gir i kvalitet, eller noe som er like kraftig som en konsoll, så koster det vel knapt mer enn en tusenlapp? Er man fornøyd med streaming-kvalitet eller xbox-kvalitet, så bør den samme kvaliteten være god nok på PCen.

Det er ekstremtilfeller, ja. Men det vil det jo også være å kjøpe en Xbox One for å kunne streame fra en PC til TVen i stua.

 

Streaming av spill er genialt! Går det begge veier, så er det sikker noen som blir glad for det, selv om jeg tror de fleste som bruker en Xbox i forbindelse med streaming, vil nok streame fra den og ikke til den.

 

 

Hva er egentlig ditt poeng?

Lenke til kommentar

 

Men det er jo ekstremtilfeller, som er lite representativt, om man skal ha noe som er kraftig nok til å streame, med de begrensingene det gir i kvalitet, eller noe som er like kraftig som en konsoll, så koster det vel knapt mer enn en tusenlapp? Er man fornøyd med streaming-kvalitet eller xbox-kvalitet, så bør den samme kvaliteten være god nok på PCen.

Det er ekstremtilfeller, ja. Men det vil det jo også være å kjøpe en Xbox One for å kunne streame fra en PC til TVen i stua.

 

Streaming av spill er genialt! Går det begge veier, så er det sikker noen som blir glad for det, selv om jeg tror de fleste som bruker en Xbox i forbindelse med streaming, vil nok streame fra den og ikke til den.

 

 

Hva er egentlig ditt poeng?

 

 

Poenget mitt er at man ikke må ha noen "alt for dyr rigg" for å kjøre spill på PC, så jeg tror ikke man skal gå utifra at de som ønsker å streame FRA pc er en så liten nisje som det insinuerer.

 

Forøvrig er min erfaring med streaming ikke så veldig fantastisk, men det skal sies at sist jeg prøvde var relativt tidlig i steam-betaen, da var det endel ganske tydelig problemer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at man ikke må ha noen "alt for dyr rigg" for å kjøre spill på PC, så jeg tror ikke man skal gå utifra at de som ønsker å streame FRA pc er en så liten nisje som det insinuerer.

 

Forøvrig er min erfaring med streaming ikke så veldig fantastisk, men det skal sies at sist jeg prøvde var relativt tidlig i steam-betaen, da var det endel ganske tydelig problemer.

Tja... jeg tror de som ikke har "de svindyre riggene" og har en Xbox like greit spiller spillene direkte på Xboxen sin, istedenfor å streame fra en PC. Det er det Xboxen er laget for, tross alt. ;)

 

Tidlig Steam-streaming hadde problemer ja. Nå fungerer det ypperlig. :)

Iallfall til mitt bruk. Jeg er ingen die-hard-gamer lenger, jeg har ikke tid. Men å streame Dishonored, Skyrim og Portal 2 til Dell Venue Pro 8 med en EvolutionControllers "Drone" er veldig greit og praktisk.

Lenke til kommentar

Dere som synest dette høres genialt ut(og det gjør det jo). Prøv steam in-house streaming. Alt du trenger er en laptop eller gammel pc som du kopler til tven så har dere dette allerede.

De minnepenn dataene som intel har begynt å lage kan jo kanskje også brukes. Det hadde jo vært fantastisk.

 

Takk for tipset! Skal teste dette senere i kveld.

Sitter nå med et digert tårn på stua som ta veldig mye plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...