Gå til innhold

Sonys første buede TV koster deg 70 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først prøver de å lage verdenesn tynneste TV, nå er det buet

Da er spørsmålet mitt, når skal de lage TVer som har det beste bildet hvor utseendet er mindre viktig?

 

Kjøper gjerne en TV som er 10 cm tykk bare den har perfekt bildekvalitet

Bak-LED tiden er nok forbi, men vi får håpe det blir bedre med OLED

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skeptisk til det nye er helt normalt, var sånn med fargetv og biler også^^

Om alle tvene var kurvet og det kom flate hadde de samme personene klaget like mye tipper jeg.

Noen hater nytt fordi det er nytt, andre elsker alt nytt fordi det er nytt.

 

Jeg ønsker best mulig brukeropplevelse og bildelkvalitet uavhengig av om det er nytt eller gammelt, populært eller upopulært. Har snakket med europeiske representanter for mange leverandører og de kunne si seg enig i at det var vel mye gjenspeil fra skjerm og ramme, men det var slik forbrukerne ønsket det i Asia. Jo blankere, jo bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Når TVen er buet, krever det at man sitter midt foran den for å se den skikkelig?

I mange stuer sitter vel folk litt spredt, og da tenker jeg at en buet TV er upraktisk..?

Jepp.

 

 

Niks, det er ikke alltid riktig. Det kommer selvsagt an på hvor buet den er og, men jeg mener dette er en overdrevet oppfatning, selv om jeg er enig i at buingen nok er en gimmick for å selge mer.

 

Har nå sett en del filmer på min nye LG med bue, og selv om denne buen nok er noe mindre enn hos andre produsenter, merker jeg absolutt ingen negative effekter med buen selv om jeg sitter på siden, opplevelsen er akkurat den samme.

 

Jeg tror at det innebyggede hatet mot bue mer irriterer av prinsipp enn av faktiske praktiske årsaker ;) Dere må alle gjerne være uenig, men jeg vil nå ikke overdrive den negative effekten til de som er bekymret for den.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Når TVen er buet, krever det at man sitter midt foran den for å se den skikkelig?

I mange stuer sitter vel folk litt spredt, og da tenker jeg at en buet TV er upraktisk..?

 

Har sett på buede tv'er i butikk. Er IKKE imponert.

Lenke til kommentar

 

Når TVen er buet, krever det at man sitter midt foran den for å se den skikkelig?

I mange stuer sitter vel folk litt spredt, og da tenker jeg at en buet TV er upraktisk..?

Jepp.

 

Nope. Man kan sitte et godt stykke til siden uten at det er noe problem. Sweetspoten er jo selfølgelig midt foran TVen, men det gjelder alle TVer. Håper vi får kurvet monitor snart som er fornuftig priset.

Lenke til kommentar

Synd at Sony kaster seg på buefronten i high end klassen sin. Med det anerkjenner de en ganske dårlig gimmik. Spesielt «kompromisset» med mindre buing virker som de selv er delt i mellom ønsket om markedsandeler og vissheten om at buing gir små geometriske feil i bildet.

 

Det er vel slik at de retter opp i det som oppfattes som geometriske feil?

Forutsatt at du sitter rett foran. Ellers hjelper det å motvirke reflekser.

Der samtlige led-lcd og.plasma har vert umulig å bruke med sol inn vinduet her, fungerer oled med bue mye bedre. De har sakket litt av på buen, på 2014 modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...