Gå til innhold

GUIDE: Er du lei søppel-epost?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi du ikke er Ekstra-medlem, hvilket vil si at du kun kan lese én Ekstra-sak i enten uken eller måneden (hjelp meg her). Etter det må du vente den gitte perioden for å lese en ny en. Dette gjelder selv om du allerede har lest den saken - den åpnes ikke for all fremtid selv om du fikk den enkelt-tilgangen.

Lenke til kommentar

Som standard tillater Gmail, Outlook og de andre epost-tilbydere søppelmeldinger å spasere rett inn til innboksen din. Som en første skanse for å redusere mengden søppelpost burde du derfor ta en gjennomgang av filteret i epost-programmet ditt.

 

Dette er vel ikke helt riktig?

 

Gmail automatically helps identify spam and suspicious emails by detecting viruses, finding patterns across messages, and learning from what Gmail users like you commonly mark as spam or phishing.

https://support.google.com/mail/answer/1366858?hl=en

 

Jeg har ikke satt opp et eneste filter for spam i gmail. Likevel havner 99% av all spam jeg får i spam-mappa. Jeg mener å ha lest at gmail også filtrerer ut noe så man ikke ser snurten av det, men finner ikke kilde på dette nå.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Det som er litt komisk for min del er at jeg har hatt to e-postkontoer, en "seriøs" og en jeg har brukt til alt jeg har vært skeptisk til. Men jeg har aldri mottatt noe spam på den jeg har brukt til ting jeg har vært skeptisk til. Så det tyder jo på at enten så er det noen av nettsidene som man stoler på, som selger infoen videre, eller så kan det jo selvsagt ha vært innbrudd hos dem.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor kunne jeg lese denne i går men får ikke tilgang i dag...?

Hei,

 

En glipp fra vår side gjorde at denne saken, som skal være en Ekstra-sak, lå åpent en liten periode i går ettermiddag. Beklager det.

 

Åja, hmm, søren heller at jeg ikke fikk lest den ferdig før den ble ekstra-sak! :wallbash::p

Lenke til kommentar

Primært bruker jeg Gmail som e-post nå, men har en eldre online.no konto + etpar gamle yahoo adresser.

 

På Gmail opplever jeg stort sett perfekt spamfilter, sjelden at ting blir plassert feil. Opplever vel at 1-2 mailer i måneden kommer inn i Innboks som er spam. Da markere jeg den bare som spam og borte vekk. ;)

 

Men til min @online.no adresse som er eldgammel (helt tilbake til da jeg skaffet meg Scandinavian Online abbonement som ble kjøpt av Telenor når Telenor startet å levere internett via Online.no konseptet) så detter det inn spam her og der hele tiden. Selv om jeg ikke bruker den som privat mail lengre så er den fortsatt aktiv.

 

Bruker derfor Mailwasher fra Firetrust.com (var en gratis utgave via www.mailwasher.net før i allefall) som fungerer helt utmerket. Start programmet, laster ned headere fra mail og sjekker mot spamdatabaser og markerer, eksluderer venner fra vaskelisten, evt svartelistede går rett i vask. Trykk wash mail og så slettes de fra server før du laster ned de får man vil ha. :) Har brukt det i mange år og er veldig fornøyd, går raskt å skumme igjennom før man vasker mailen. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...