Gå til innhold

TEST: Asus Z97-Deluxe (NFC & WLC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er ett stadig tilbakevendende problem at dagens chipset har for få PCIe-lanes (i tillegg til at de ikke har 10 Gbe og dårlig minnestøtte)

 

AtW

 

Er det mulig at Skylake kan rydde opp i disse tre tingene? Eller får man bare en bedre PCIe-standard 4.0 med den, samt 20 stykk PCIe 3.0 lanes + DDR 4.0?

 

Det står litt om thunderbolt-støtte i CPU for Skylake, men ingenting om 10 Gbe nettverk. Det er sikkert nok PCIe-lanes til å støtte eventuelle 10 Gbe ekspansjon, men spørsmålet blir om dette tilbys eller ikke. Man kan jo alltids håpe..

 

Herlig kommentar av DiceHunter (Overclock3d.net):

 

 

Yeah Z107 i.e Skylake has been confirmed for 2015 by Intel so that will be my next upgrade, Z97 can go take a swan dive off the empire state happy.png
Endret av G
Lenke til kommentar

før 10Gbit ethernet blir aktuelt må det vel nesten komme fler routere på markedet som støtter det, for den vanlige hjemmebruker så klarer man seg lenge med gbit da f.eks. en platedisk vil være en flaskehals før ethernetkoblinga.

 

Selv så har jeg veldig lyst på 10gbit da jeg har fler servere og greier som har hatt godt av litt raskere kommunikkasjon mellom hverandre.

Lenke til kommentar

"Selv om vi i utgangspunktet ikke ville kjøpt dette hovedkortet selv, på grunn av den stive prislappen, har vi for øvrig ingenting vondt å si om dagens testprodukt."

 

Et hovedkort til over 3K som ikke har onboard TB, ikke kan kjøre m2sata samtidig som ekspansjonskortet står i, og flere andre begrensninger, som f.eks. SLI i kun i 8X PCI E, fortjener ikke en så fullstendig neglisjering av lyrer, selv om det kanskje ikke finnes bedre alternativer på markedet.

 

Jo vist finnes det brukere som ikke vil støtte på valgets kvaler med disse lyktene, men som et toppkort så har det så mye "enten eller" ved seg, at det ikke fortjener noe nær en anbefaling, IMHO...

Lenke til kommentar

før 10Gbit ethernet blir aktuelt må det vel nesten komme fler routere på markedet som støtter det, for den vanlige hjemmebruker så klarer man seg lenge med gbit da f.eks. en platedisk vil være en flaskehals før ethernetkoblinga.

 

Selv så har jeg veldig lyst på 10gbit da jeg har fler servere og greier som har hatt godt av litt raskere kommunikkasjon mellom hverandre.

 

Masse routere som støtter 10Gbit :) Uansett holder det vel fint om switcher støtter det? Og du kan feks overføre skjermbilde over ethernet uten komprimering, svært nyttig. Og mange kjører SSD eller mer enn en platedisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...