Gå til innhold

Stor suksess for Divinity: Original Sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Typisk at dette var et av få store klassiske rollespill jeg ikke støttet på Kickstarter. Det får jo massiv skryt overalt. Hvorfor er det ikke tilgjengelig på GOG ennå?

GoG kommer straks med en egen "Steam"-applikasjon, som vil tilby feks multiplayer matchmaking, venneliste og achievements med mindre jeg husker helt feil her. Poenget er iallefall at man ikke vil kunne spille matchmaking multiplayer i D:OS uten disse nye systemene, kun IP/LAN, så de fant ut de like gjerne kunne vente med GoG-lanseringen i påvente av denne nye klienten.

 

De har nå gjort en helomvending på dette grunnet tilbakemeldinger om at mange gir blaffen i matchmaking-multiplayer og forventes å lansere det innen denne uka eller neste.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Ikke så overraskende at spillet selger godt, tror folk er utsultet på denne typen taktiske rollespill fra isometrisk perspektiv.

 

Holder for øyeblikket på med nye Shadowrun, fantastisk. Neste på listen er Divinity: Original Sin.

 

Hvis det er originalkampanjen, så må du gå rett videre på Dragonfall-utvidelsen etterpå, som er mye, mye bedre. Anbefales på det sterkeste.

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når kommer Froholt-anmeldelsen? Du må få opp farta. ;) Alle forventer en "trippel" av interessante spill, som du gjorde forrige gang du kvesset pennen.

 

Det blir ikke meg som tar dette. Jeg tror det blir vår sånn nogenlunde faste Divinity-mann som tar jobben. :)

 

Vi kan ikke love noen rask anmeldelse, som nevnt i artikkelen rakk de aldri å gi ut anmelderkopier før lansering. Og nå er det jo sommerferie.

Lenke til kommentar

 

Ikke så overraskende at spillet selger godt, tror folk er utsultet på denne typen taktiske rollespill fra isometrisk perspektiv.

 

Holder for øyeblikket på med nye Shadowrun, fantastisk. Neste på listen er Divinity: Original Sin.

 

Hvis det er originalkampanjen, så må du gå rett videre på Dragonfall-utvidelsen etterpå, som er mye, mye bedre. Anbefales på det sterkeste.

 

Er originalkampanjen ja. Men har hørt mye bra om utvidelsen, og plukket opp begge deler på salg.

 

Hva er det egentlig som gjør Dragonfall så mye bedre? :) Spillmekanikken er vel den samme?

Lenke til kommentar

Er det veldig mye fokus på magibruk i dette spillet? Har selv aldri hatt sansen for det og spiller helst en melee karakter. Spillet ser veldig kult ut bortsett fra alt fokuset på magi i videoene jeg har sett, og at OP anbefaler det til de som liker Fallout 1 og 2 gjør at det frister veldig.

 

Magi er jo en stor del av spillet, og unikt av alle spill jeg har spilt. Hvordan du kan kombinere f.eks. ildmagi og olje på bakken slik at den brenner. Vann og lynmagi så blir de elektrifisert. så jeg vil anbefale å spille med litt magi.

Du spiller jo minst 2 karakterer så kan være greit med en som har litt magi og en mer melee karakter. Er helt åpent hvordan du vil oppgradere karakteren din, så du lager de sånn som du vil.

Lenke til kommentar

Hvordan du kan kombinere f.eks. ildmagi og olje på bakken slik at den brenner.

Testet den der mot tre fiender. Den første karakteren min kastet Midnight Oil på bakken, så fiendene ble stående i en dam av olje, etterfulgt av en Stun-greie så fiendene ikke kunne røre seg. Deretter kastet den andre karakteren min en liten ildkule opp i oljen. Da var det bare å stå i ro og trykke End Turn mens de forsvarsløse fiendene brant ihjel. Litt sadistisk, men moro. :devil:

Lenke til kommentar

 

 

Ikke så overraskende at spillet selger godt, tror folk er utsultet på denne typen taktiske rollespill fra isometrisk perspektiv.

 

Holder for øyeblikket på med nye Shadowrun, fantastisk. Neste på listen er Divinity: Original Sin.

 

Hvis det er originalkampanjen, så må du gå rett videre på Dragonfall-utvidelsen etterpå, som er mye, mye bedre. Anbefales på det sterkeste.

 

Er originalkampanjen ja. Men har hørt mye bra om utvidelsen, og plukket opp begge deler på salg.

 

Hva er det egentlig som gjør Dragonfall så mye bedre? :) Spillmekanikken er vel den samme?

 

Dragonfall er rett og slett bedre forfattet, man blir mer involvert med stedene og ikke minst personene man samhandler med. Historien er nesten på høyde med gamle Bioware-klassikere.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan du kan kombinere f.eks. ildmagi og olje på bakken slik at den brenner.

Testet den der mot tre fiender. Den første karakteren min kastet Midnight Oil på bakken, så fiendene ble stående i en dam av olje, etterfulgt av en Stun-greie så fiendene ikke kunne røre seg. Deretter kastet den andre karakteren min en liten ildkule opp i oljen. Da var det bare å stå i ro og trykke End Turn mens de forsvarsløse fiendene brant ihjel. Litt sadistisk, men moro. :devil:

Ja, er virkelig utrolig gøy med hvor mange måter man har å tilintetgjøre fienden i dette spillet :)

 

Må være noe av det morsomste kampsystemet jeg noen gang har prøvd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...