Gå til innhold

Nå blir YouTube oppgradert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er allemansvite at begrensningen ikke har vært 24 FPS, men 30. så er feil i artikkelen.

 

Hei, Mihle!

Takk for tilbakemelding :)

 

Jeg omformulerte teksten litt nå, for å reflektere det du skriver. Det jeg mente var at de fleste videoer der ute har 24 bilder i sekundet, selv om YouTube har satt taket på 30 bilder. :)

 

- Niklas

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

det er allemansvite at begrensningen ikke har vært 24 FPS, men 30. så er feil i artikkelen.

 

Hei, Mihle!

Takk for tilbakemelding :)

 

Jeg omformulerte teksten litt nå, for å reflektere det du skriver. Det jeg mente var at de fleste videoer der ute har 24 bilder i sekundet, selv om YouTube har satt taket på 30 bilder. :)

 

- Niklas

ok, men 100% av de jeg ser på er 30FPS. og 80% av dem er gameplay videoer da, det har kansje noe med saken å gjøre, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

De kunne fikset litt på buffering mens de var i gang. Folk med lynkjappe nett sliter fortsatt med at klippet plutselig stopper opp.

 

 

Sikker på at dette ikke er et Google Chrome problem? Jeg sliter ihvertfall ekstra med den nettleseren. Men, så har jeg en litt råtten maskin også.

Lenke til kommentar

I følge Fraps spilles videoen det linkes til her av med 35-38 FPS. Det er riktignok en forbedring fra 30, men når det skrytes av 60 FPS bør det vel faktisk være det?

 

Edit: Slenger med på i klagingen på youtube buffring med det samme jeg er innom. Det er stortsett enormt frustrerende å se video you Youtube for tiden når videoen buffrer toppen 30 sek og stopper, pauser videoen 10-30 sekunder, spiller ca 30 sekunder til, ny pause, osv osv. Det blir gjerne noen biter med 144p oppløsning og innimellom. Har sjekka trafikken på linja mens videoer spilles av og nettleseren min får nesten ikke båndbredde fra youtube, ikke rart det er sirup..

 

Edit #2: Greit, spilte videoen av igjen i IE istedet for Firefox og det var noe ganske annet. Faktisk litt imponert!

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Så når kommer førstemann og sier han ikke ser forskjell mellom 30 og 60fps? :p

 

det tok ikke så lang tid nei...

Håper man kan stille ned til 30 om man vil. Liker bedre kinofølelsen Øyet kan ikke se mer en 24 uansett, så 60 fps blir så urealistisk.

kinofølelsen? du mener den sterke irritasjonen or frustrasjonen om at det er så pokkers hakkete og/eller grumsete bilde på kinoer med 24 FPS?

Hvis ja, så nei, den savner jeg ikke.

 

Når det er sakt, du innrømmer det jo nettopp selv at du faktisk ser forskjeld på det, men liker den lave "kinokvaliteten" bedre...

Faktumet er nok heller det at du er så vandt med at det er sånn, at du føler at det er sånn det bør være.

 

Selv håper standaren på filmer fremover snart går opp til minst 60 FPS, da dette ville over dobblet skarpheten i filmen ved samme grad av "motion blur" i etterredigeringen.

Lenke til kommentar

 

Håper man kan stille ned til 30 om man vil. Liker bedre kinofølelsen Øyet kan ikke se mer en 24 uansett, så 60 fps blir så urealistisk.

Nå snakker du vel utelukkende om film og ikke spill går jeg ut i fra ?

 

Hvorfor skulle det uansett hatt noe å si, bare sånn av nysjerrighet? En film tatt på dagen i 120 FPS, i sollys med 1/4000 eksponering, har uansett like skarpe enkeltbilder som et spill.

Eneste grunnen til at folk ofte sier at man kan se enorm forskjeld på 24 og 60 FPS i spill, men ikke i film, er fordi spill stort sett ikke bruker "motion blur" for å få det til å se glattere ut (på enorm bekostning av skarpheten) slik som en del (omtrent alle?) filmer gjør.

Lenke til kommentar

kinofølelsen? du mener den sterke irritasjonen or frustrasjonen om at det er så pokkers hakkete og/eller grumsete bilde på kinoer med 24 FPS?

 

 

 

Hvis ja, så nei, den savner jeg ikke.

 

Når det er sakt, du innrømmer det jo nettopp selv at du faktisk ser forskjeld på det, men liker den lave "kinokvaliteten" bedre...

Faktumet er nok heller det at du er så vandt med at det er sånn, at du føler at det er sånn det bør være.

 

Selv håper standaren på filmer fremover snart går opp til minst 60 FPS, da dette ville over dobblet skarpheten i filmen ved samme grad av "motion blur" i etterredigeringen.

 

 

 

 

 

 

 

Hvorfor blir 60fps urealistisk om vi uansett ikke kan se mer enn 24fps (som uansett er totalt bullshit)?

 

 

 

 

Nå snakker du vel utelukkende om film og ikke spill går jeg ut i fra ?

 

 

 

ITT: Folk som ikke skjønner sarkasme.

 

 

 

Nå snakker du vel utelukkende om film og ikke spill går jeg ut i fra ?

 

Hvorfor skulle det uansett hatt noe å si, bare sånn av nysjerrighet? En film tatt på dagen i 120 FPS, i sollys med 1/4000 eksponering, har uansett like skarpe enkeltbilder som et spill.

Eneste grunnen til at folk ofte sier at man kan se enorm forskjeld på 24 og 60 FPS i spill, men ikke i film, er fordi spill stort sett ikke bruker "motion blur" for å få det til å se glattere ut (på enorm bekostning av skarpheten) slik som en del (omtrent alle?) filmer gjør.

 

 

 

 

 

 

ITT: Folk som ikke skjønner sarkasme.

Var iallefall en her som forsto min sarkasme :)
Endret av gangangan
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...