Gå til innhold

Seks hete TV-tilbud i sommervarmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Neste TV er fra Samsung, nærmere bestemt UE50HU6905, en nyhet fra selskapet. Her får du altså en 50 tommer stor TV som kan gi deg 4K-oppløsningen, og selv om den kun har vært på markedet i kort tid, har den allerede rukket å ramle rundt 50 prosent i pris. Fra å bli lansert med en prislapp på 14 995 kroner, kan den nå bli din for 9990 kroner.

 

Sjekk utregningen en gang til - den kostet 50 % mer da den kom enn den gjør i dag, men prisen har ramlet med omtrent 33 % (Prosentene er ulike ut i fra summen man starter med ;) )

 

Ellers en artig oversikt over gode alternativer! Hadde vært artig om dere hadde fått testet den anderson-modellen, rett og slett fordi den er så voldsomt billig for oppløsningen, og mange allerede har "smarte" bokser som kan kobles til TV for ekstra funksjonalitet..

Endret av Anech!
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde vært artig om dere hadde fått testet den anderson-modellen, rett og slett fordi den er så voldsomt billig for oppløsningen, og mange allerede har "smarte" bokser som kan kobles til TV for ekstra funksjonalitet..

Så vidt jeg har lest skal den være ganske dårlig på bildekvalitet. Andersson bruker vist panel og elektronikk fra kinesiske Seiko som ikke akkurat er kjent for kvalitet. Men om ikke annet, hadde det vært interessant å se hvor dårlig, eventuelt hvor god/akseptabel bildekvaliteten er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som sitter med noen erfaringer eller reviews om følgende tv: Sony KDL-48W605BBAE

 

48" Fra Sony som er satt ned fra 6995 til 4795,-

 

Ser at 40" utgaven har fått ganske god omtale her, men finner ikke noe om storebroren. Tilbud gjelder ut kvelden så er noe fristet til slå til ettersom jeg skal ha tv i sommer.

 

Har ikke erfaring med den, men hadde en 55W855 før... den var bra, fin og bra byggekvalitet...

 

Uansett; merkelig at de som har laget artikkelen ikke har fått med dette tilbudet:

 

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/55LA965W/lg-55-3d-smart-led-tv-55la965w

 

9.995,- for en forholdsvis ny 4k toppmodell på 55" fra LG må være et av de beste kjøpene nå...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke hjelpe for det, men min skepsis til å kjøpe 4K TV til under 10000 er for stor! Jeg tror nok de klarer seg greit på 4K-materiale inn, men hvordan er kvaliteten når man f.eks kobler til Canal Digital, Viasat, Get eller Altibox sine tunere som fortsatt ikke gir mer enn 720p/1080i?

Hvordan gjør disse TV'ene jobben med oppskalering?

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar

50 tommer 4k med 50hz native. Det må være kjekt å spille ps4 på.

 

 

Noen som sitter med noen erfaringer eller reviews om følgende tv: Sony KDL-48W605BBAE

 

48" Fra Sony som er satt ned fra 6995 til 4795,-

 

Ser at 40" utgaven har fått ganske god omtale her, men finner ikke noe om storebroren. Tilbud gjelder ut kvelden så er noe fristet til slå til ettersom jeg skal ha tv i sommer.

Har ikke erfaring med den, men hadde en 55W855 før... den var bra, fin og bra byggekvalitet...

 

Uansett; merkelig at de som har laget artikkelen ikke har fått med dette tilbudet:

 

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/55LA965W/lg-55-3d-smart-led-tv-55la965w

 

9.995,- for en forholdsvis ny 4k toppmodell på 55" fra LG må være et av de beste kjøpene nå...

Dette er fjorårets 4k modell uten HDMI 2.0

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke hjelpe for det, men min skepsis til å kjøpe 4K TV til under 10000 er for stor! Jeg tror nok de klarer seg greit på 4K-materiale inn, men hvordan er kvaliteten når man f.eks kobler til Canal Digital, Viasat, Get eller Altibox sine tunere som fortsatt ikke gir mer enn 720p/1080i?

Hvordan gjør disse TV'ene jobben med oppskalering?

Noen som har erfaringer?

 

Om de hadde brukt den enkleste og mest idiotiske metoden for oppskalering (gi alle piksler i et 2x2-kvadrat samme farge) hadde det tilsvart "1080p". Jeg vet ikke hvilken metode de har valgt, men jeg tviler på at de har valgt den mest idiotiske. Sannsynligvis er det en variant av bicubic.

 

 

50 tommer 4k med 50hz native. Det må være kjekt å spille ps4 på.

....

Dette er fjorårets 4k modell uten HDMI 2.0

 

 

Oh no! Får bare sett 4k i 24/30p! ;)

 

Det er selvsagt ikke noe som heter "free lunch", men det ER 4k og det er 9[6]-serien til LG, og den er 55".

 

4k er langt frem i tid, og ikke minst 2160p60. Teknologi er ferskvare, og 10k for en toppmodell hadde vært bra selv om det "bare" var 1080p. Det finnes knapt annet materiale enn demomateriale enda, men man kan spille 4-player i et spill som rendrer i 2160p og få 4x1080p på 27.5" :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

For de som våger , så selges det en 55" Samsung OLED TV for 2800 $ på Amazon

 

Etter dagens dollarkurs skulle det være drøye 17 lapper...

 

toll og frakt blir..?

 

 

Ingen toll på elektronikk, men merverdiavgiften vil utgjøre cirka 4300 (uten frakt). I tillegg kommer fraktkostnader og fortollingsgebyr. Legg til at selger er helt ny uten en eneste tilbakemelding som sender fra Italia, så ville jeg nok styrt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...