Gå til innhold

Her er Altibox splitter nye dekoderløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar av meg hatten for Altibox, dette virker veldig bra. De virker å være skikkelig i vinden for tiden, og jeg misunner alle som har tilgang på Altibox. Håper dog de har forbedret bildekvaliteten, det jeg har sett av dagens HD PVR fra Altibox kan ikke måle seg med Canal Digital Parabol med ADB 5720SX på verken SD eller HD-materiale, disse Motorola dekoderne er ikke av de raskeste heller og menysystemet føles noe utdatert, men det blir jo også oppdatert.

 

 

EDIT:

 

Ja jeg er klar over at du i teorien ikke kan få noe renere signal enn det du får servert via parabol, sånn sett så burde parabolløsning alltid være minst like bra som alt annet hva gjelder bildekvalitet. Men ettersom Altibox tilsynelatende har veldig, veldig godt utbygd fibernett og nå kan tilby kundene sine 1000 / 1000 mbit rett hjem så burde de vel klare å levere TV-signaler uten forringet kvalitet også?

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig nedtur å gå fra Altibox i min forrige leilighet, til å måtte bruke Canal Digital sitt pissopplegg der jeg kjøpte ny leilighet. De bør ta etter Altibox: bygge ut med fiber, oppgradere hastigheten GRATIS til brukere, og generelt være en kraft for utvikling i stedet for å sette opp prisen, ned farta og bruke gamle kobberkabler.

Lenke til kommentar

GET kom vel også med noe tilsvarende i fjor? En hjerne, hvor man kan ha flere andre små bokser rundt om i huset som snakker sammen.

 

Akkurat det har jeg ikke sett, men de har i det minste kommet med en boks som samler modem, trådløst router og dekoder i en boks inkl PVR :)

Lenke til kommentar

 

GET kom vel også med noe tilsvarende i fjor? En hjerne, hvor man kan ha flere andre små bokser rundt om i huset som snakker sammen.

 

Akkurat det har jeg ikke sett, men de har i det minste kommet med en boks som samler modem, trådløst router og dekoder i en boks inkl PVR :)

 

Boksen kom ifjor, men iår skulle det komme en oppdatering slik at den får all funksjonalitet. Aner ikke om den oppdateringen allerede har kommet eller ei.. Skal iallefall være 8 tunere i den.. eller noe slikt :)

Lenke til kommentar

Herlige nyheter! Den PVR-boksen jeg har idag er jo direkte elendig. Harddiskstøy/vibrasjoner, treghet og et elendig grensesnitt... Og i tillegg er den fysisk stor og stygg.

 

+1 altibox

har du et bilde av den ?

 

Hvor mange av dere her på forumet bruker altibox og hvor mange av dere bruker alternative fjernkontroller ( ikke mobil og nettbrett ) ?

 

jeg er interessert i hvite hvordan de alternative fjernkontrollene fungere med de nyere dekoderen .

selv sliter jeg med å få min logitch til fungere skikkelig .

problem detaljene tar jeg en annen gang

 

svar gjerne pr PM

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

Herlige nyheter! Den PVR-boksen jeg har idag er jo direkte elendig. Harddiskstøy/vibrasjoner, treghet og et elendig grensesnitt... Og i tillegg er den fysisk stor og stygg.

 

+1 altibox

har du et bilde av den ?

 

Hvor mange av dere her på forumet bruker altibox og hvor mange av dere bruker alternative fjernkontroller ( ikke mobil og nettbrett ) ?

 

jeg er interessert i hvite hvordan de alternative fjernkontrollene fungere med de nyere dekoderen .

selv sliter jeg med å få min logitch til fungere skikkelig .

problem detaljene tar jeg en annen gang

 

svar gjerne pr PM

 

 

http://bilde.dinside.no/dingz+test-test+av+altibox+hd-pvr.jpg?o=3122426&w=&h=&ee=1245665913

 

Det er PVR-boksen. Jeg bruker Logitech Harmony One, og den fungerer strålende. Det var derimot en periode der den fungert dårlig, men jeg fant ut at jeg hadde stilt den inn på Motorola VIP-1963, når den tydeligvis skulle være ALTIBOX VIP-1963...

Lenke til kommentar

jeg bruker harmony 555 som fungere ypperlig med motarola vip 1510 og de svarte som er svært lik den du viser her

 

Den jeg bruker som også er problematisk er:

 

Betegnelsen er ADB 2720 WX

 

problemet for min del ar altså at jeg ikke vet om det er noe galt med fjernkontrollen ( som kunne ha oppstått samtidig som jeg fikk dekoderen ) eller om det bare er dekoderen som er sære på signalkoden som sendes

 

 

( nå får jeg verken linket til bilde av dekoderen som jeg bruker eller lagt inn noe bilde

så jeg håper at noen kan hjelpe meg med 100'% korket fremgangsmåte )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Utrolig nedtur å gå fra Altibox i min forrige leilighet, til å måtte bruke Canal Digital sitt pissopplegg der jeg kjøpte ny leilighet. De bør ta etter Altibox: bygge ut med fiber, oppgradere hastigheten GRATIS til brukere, og generelt være en kraft for utvikling i stedet for å sette opp prisen, ned farta og bruke gamle kobberkabler.

 

Jaha?

I borettslaget mitt oppgraderte Canal Digital det gamle coax-nettet til fiber helt gratis. Vi fikk den nye T-We dekoderen gratis, og betaler 449.- i mnd for 100/100 nett. Hvis ikke det er å være en kraft for utvikling, vet ikke jeg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...