Gå til innhold

Her er Altibox splitter nye dekoderløsning


Anbefalte innlegg

"Har en STOR harddisk hele 1Tb..."

 

Altså 1Tb er ikke stort lenger..

Det som ALLTID har plaget meg ang alle opptaks bokser er harddisk plass..

 

Full HD tar plass...

4k tar plass...

 

Nå har jo ikke denne 4k og vi har jo ikke 4k sendinger i norge(?)

Men uansett syns jeg 1Tb er litt lite

 

1Tb holder ikke lenge til 4k :p

Iallefall hvis man tenker ukomprimert 4k:

bitrate: 3,82 Gbps

1 second: 477,76 MB 455,6 MiB

30 seconds: 14,33 GB 13,3 GiB

1 minute: 28,67 GB 26,7 GiB

5 minutes: 143,33 GB 133,5 GiB

1 hour: 1,72 TB 1,6 TiB

24 hours: 41,28 TB 37,5 TiB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Har en STOR harddisk hele 1Tb..."

 

Altså 1Tb er ikke stort lenger..

Det som ALLTID har plaget meg ang alle opptaks bokser er harddisk plass..

 

Full HD tar plass...

4k tar plass...

 

Nå har jo ikke denne 4k og vi har jo ikke 4k sendinger i norge(?)

Men uansett syns jeg 1Tb er litt lite

 

1Tb holder ikke lenge til 4k :p

Iallefall hvis man tenker ukomprimert 4k:

bitrate: 3,82 Gbps

1 second: 477,76 MB 455,6 MiB

30 seconds: 14,33 GB 13,3 GiB

1 minute: 28,67 GB 26,7 GiB

5 minutes: 143,33 GB 133,5 GiB

1 hour: 1,72 TB 1,6 TiB

24 hours: 41,28 TB 37,5 TiB

 

Du tror du får hendene dine på masse ukomprimert 4k materiale? Til og med servert til denne boksen for opptak?

Lenke til kommentar

 

 

"Har en STOR harddisk hele 1Tb..."

 

Altså 1Tb er ikke stort lenger..

Det som ALLTID har plaget meg ang alle opptaks bokser er harddisk plass..

 

Full HD tar plass...

4k tar plass...

 

Nå har jo ikke denne 4k og vi har jo ikke 4k sendinger i norge(?)

Men uansett syns jeg 1Tb er litt lite

 

1Tb holder ikke lenge til 4k :p

Iallefall hvis man tenker ukomprimert 4k:

bitrate: 3,82 Gbps

1 second: 477,76 MB 455,6 MiB

30 seconds: 14,33 GB 13,3 GiB

1 minute: 28,67 GB 26,7 GiB

5 minutes: 143,33 GB 133,5 GiB

1 hour: 1,72 TB 1,6 TiB

24 hours: 41,28 TB 37,5 TiB

Du tror du får hendene dine på masse ukomprimert 4k materiale? Til og med servert til denne boksen for opptak?

Nei, vile bare ha frem at 1tb er for lite :p selv for vanlig HD. Jeg er aldri hjemme når ting blir sendt på TV som jeg har lyst til å se, og det kan ta uker før jeg begynner å se på det som er tattopp og da er alt fult og jeg må slette før ting er sett.

Det fins jo 2-6Tb disker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Har en STOR harddisk hele 1Tb..."

 

Altså 1Tb er ikke stort lenger..

Det som ALLTID har plaget meg ang alle opptaks bokser er harddisk plass..

 

Full HD tar plass...

4k tar plass...

 

Nå har jo ikke denne 4k og vi har jo ikke 4k sendinger i norge(?)

Men uansett syns jeg 1Tb er litt lite

 

1Tb holder ikke lenge til 4k :p

Iallefall hvis man tenker ukomprimert 4k:

bitrate: 3,82 Gbps

1 second: 477,76 MB 455,6 MiB

30 seconds: 14,33 GB 13,3 GiB

1 minute: 28,67 GB 26,7 GiB

5 minutes: 143,33 GB 133,5 GiB

1 hour: 1,72 TB 1,6 TiB

24 hours: 41,28 TB 37,5 TiB

Du tror du får hendene dine på masse ukomprimert 4k materiale? Til og med servert til denne boksen for opptak?

Nei, vile bare ha frem at 1tb er for lite :p selv for vanlig HD. Jeg er aldri hjemme når ting blir sendt på TV som jeg har lyst til å se, og det kan ta uker før jeg begynner å se på det som er tattopp og da er alt fult og jeg må slette før ting er sett.

Det fins jo 2-6Tb disker.

 

 

Vi andre har denne fine tingen som kalles internett, det er fantastisk, tror Altibox tilbyr det å faktisk.

Lenke til kommentar

Det eneste som er viktig for min del er bildekvalitet. Driter i nytt grensesnitt, nettbrett som fjærnkontroll osv osv. BILDEKVALITET. Jeg har altibox, og pr.dd er jeg IKKE fornøyd med bildekvaliteten, sitter og kjører 1080I, som i praksis er oppskalert fra 720p!

Lenke til kommentar

Tar av meg hatten for Altibox, dette virker veldig bra. De virker å være skikkelig i vinden for tiden, og jeg misunner alle som har tilgang på Altibox. Håper dog de har forbedret bildekvaliteten, det jeg har sett av dagens HD PVR fra Altibox kan ikke måle seg med Canal Digital Parabol med ADB 5720SX på verken SD eller HD-materiale, disse Motorola dekoderne er ikke av de raskeste heller og menysystemet føles noe utdatert, men det blir jo også oppdatert.

 

 

EDIT:

 

Ja jeg er klar over at du i teorien ikke kan få noe renere signal enn det du får servert via parabol, sånn sett så burde parabolløsning alltid være minst like bra som alt annet hva gjelder bildekvalitet. Men ettersom Altibox tilsynelatende har veldig, veldig godt utbygd fibernett og nå kan tilby kundene sine 1000 / 1000 mbit rett hjem så burde de vel klare å levere TV-signaler uten forringet kvalitet også?

 

Hva snakker du om? De encoder det i samme format.

"et jeg har sett av dagens HD PVR fra Altibox kan ikke måle seg med Canal Digital Parabol med ADB 5720SX "

 

Hvis altibox bare hadde hatt den dekoderen....

:) haha

 

Klassisk RamGuy kommentar.

Lenke til kommentar

Hjelper fint lite at de encoder i samme format når signalet fra IPTV går igjennom flere ledd enn hva signalet fra Parabol gjør. Et renere signal gir ofte bedre bilde. Det er jo nettopp det jeg etterspør, ettersom Altibox har såpass godt utbygd nett, hvorfor har det seg at det ser ut til å bli såpass stor signal og kvalitetstap underveis med overføring av IPTV? Hadde akkurat samme fenomenet igjennom Homebase, en IPTV kvalitet som ikke lignet grisen.. Her er jo Altibox langt bedre, men bilde kan ikke helt måle seg med det jeg får via Canal Digital når jeg bruker ADB 5720SX sammenlignet med når jeg tester Altibox med Motorola IPV19XX hos svigerforeldrene mine.

 

For alt jeg vet så kan det være at Altibox kjører tyngre komprimering? Jeg sitter ikke på tallene for båndbredde og vet ikke hvilke ledd IPTV fra Altibox går igjennom.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Hjelper fint lite at de encoder i samme format når signalet fra IPTV går igjennom flere ledd enn hva signalet fra Parabol gjør. Et renere signal gir ofte bedre bilde. Det er jo nettopp det jeg etterspør, ettersom Altibox har såpass godt utbygd nett, hvorfor har det seg at det ser ut til å bli såpass stor signal og kvalitetstap underveis med overføring av IPTV? Hadde akkurat samme fenomenet igjennom Homebase, en IPTV kvalitet som ikke lignet grisen.. Her er jo Altibox langt bedre, men bilde kan ikke helt måle seg med det jeg får via Canal Digital når jeg bruker ADB 5720SX sammenlignet med når jeg tester Altibox med Motorola IPV19XX hos svigerforeldrene mine.

 

Vet du hvordan DigitalTV fungerer? Antall ledd har ingenting å si så lenge du ikke har pakketap, vær fulle pakke du mottar vil være like god kvalitet uavhengig om den gikk gjennom 1 ledd eller 1000 ledd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hjelper fint lite at de encoder i samme format når signalet fra IPTV går igjennom flere ledd enn hva signalet fra Parabol gjør. Et renere signal gir ofte bedre bilde. Det er jo nettopp det jeg etterspør, ettersom Altibox har såpass godt utbygd nett, hvorfor har det seg at det ser ut til å bli såpass stor signal og kvalitetstap underveis med overføring av IPTV? Hadde akkurat samme fenomenet igjennom Homebase, en IPTV kvalitet som ikke lignet grisen.. Her er jo Altibox langt bedre, men bilde kan ikke helt måle seg med det jeg får via Canal Digital når jeg bruker ADB 5720SX sammenlignet med når jeg tester Altibox med Motorola IPV19XX hos svigerforeldrene mine.

 

Haha. . ler så jeg griner!

IP vs RF! Win kommentar.

 

 

du kan ikke sammenligne billig dekoderen fra altibox med top dekoderen til canal digital.

 

keep'em comming. sykt lættis.

Lenke til kommentar

 

 

Hjelper fint lite at de encoder i samme format når signalet fra IPTV går igjennom flere ledd enn hva signalet fra Parabol gjør. Et renere signal gir ofte bedre bilde. Det er jo nettopp det jeg etterspør, ettersom Altibox har såpass godt utbygd nett, hvorfor har det seg at det ser ut til å bli såpass stor signal og kvalitetstap underveis med overføring av IPTV? Hadde akkurat samme fenomenet igjennom Homebase, en IPTV kvalitet som ikke lignet grisen.. Her er jo Altibox langt bedre, men bilde kan ikke helt måle seg med det jeg får via Canal Digital når jeg bruker ADB 5720SX sammenlignet med når jeg tester Altibox med Motorola IPV19XX hos svigerforeldrene mine.

Vet du hvordan DigitalTV fungerer? Antall ledd har ingenting å si så lenge du ikke har pakketap, vær fulle pakke du mottar vil være like god kvalitet uavhengig om den gikk gjennom 1 ledd eller 1000 ledd.

Eller en times BGP loop rundt i verden.

:) haha

Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt på villspor hva gjelder signalkvaliteten her, men hva skyldes variasjonene i bildekvalitet da? Om kildekvaliteten er like bra, om ikke bedre med IPTV hvordan kan Motorola VIP1910 fra Homebase gi et såpass dårligere bilde, og Motorola VIP1960 (?) fra Altibox i noe dårligere bilde sammenlignet med Canal Digital og ADB 5720SX? Jeg forstår at det kan være forskjell på skaleringsytelse på disse, men jeg snakker bildekvalitet på bilde som ikke har blitt skalert fra Motorola dekoderne, hvordan kan en 1080i sending fra TV2 HD sendt fra VIP1910 IPTV og VIP1960 IPTV se merkbart dårligere ut enn samme 1080i sending via Canal Digital parabol og ADB 5720SX når det likevel er TV-en min som tar seg av skaleringen? Det er jo akkurat det samme med SD-kanaler, om jeg så setter dekoder til å sende 576, altså SD uten skalering i dekoder så ser det dårligere ut enn hva SD-kanaler gjør via Canal Digital.

 

Alt er jo digitalt her så det er jo utrolig besynderlig at det skal bli slike forskjeller?

Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt på villspor hva gjelder signalkvaliteten her, men hva skyldes variasjonene i bildekvalitet da? Om kildekvaliteten er like bra, om ikke bedre med IPTV hvordan kan Motorola VIP1910 fra Homebase gi et såpass dårligere bilde, og Motorola VIP1960 (?) fra Altibox i noe dårligere bilde sammenlignet med Canal Digital og ADB 5720SX? Jeg forstår at det kan være forskjell på skaleringsytelse på disse, men jeg snakker bildekvalitet på bilde som ikke har blitt skalert fra Motorola dekoderne, hvordan kan en 1080i sending fra TV2 HD sendt fra VIP1910 IPTV og VIP1960 IPTV se merkbart dårligere ut enn samme 1080i sending via Canal Digital parabol og ADB 5720SX når det likevel er TV-en min som tar seg av skaleringen? Det er jo akkurat det samme med SD-kanaler, om jeg så setter dekoder til å sende 576, altså SD uten skalering i dekoder så ser det dårligere ut enn hva SD-kanaler gjør via Canal Digital.

 

Alt er jo digitalt her så det er jo utrolig besynderlig at det skal bli slike forskjeller?

 

Du er klar over at det er en DEKODER.

Sammenlign med i-can 5812wx. det er den samme hardwaren som du har i ADB 5720SX.

(hvis ikke versjonen etter din)

 

 

btw. ikke kjøp gull hdmi..dette er også et DIGITALT signal.

 

 

da skal du få samme resultat.

 

med mindre du bruker scart. :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt på villspor hva gjelder signalkvaliteten her, men hva skyldes variasjonene i bildekvalitet da? Om kildekvaliteten er like bra, om ikke bedre med IPTV hvordan kan Motorola VIP1910 fra Homebase gi et såpass dårligere bilde, og Motorola VIP1960 (?) fra Altibox i noe dårligere bilde sammenlignet med Canal Digital og ADB 5720SX? Jeg forstår at det kan være forskjell på skaleringsytelse på disse, men jeg snakker bildekvalitet på bilde som ikke har blitt skalert fra Motorola dekoderne, hvordan kan en 1080i sending fra TV2 HD sendt fra VIP1910 IPTV og VIP1960 IPTV se merkbart dårligere ut enn samme 1080i sending via Canal Digital parabol og ADB 5720SX når det likevel er TV-en min som tar seg av skaleringen? Det er jo akkurat det samme med SD-kanaler, om jeg så setter dekoder til å sende 576, altså SD uten skalering i dekoder så ser det dårligere ut enn hva SD-kanaler gjør via Canal Digital.

 

Alt er jo digitalt her så det er jo utrolig besynderlig at det skal bli slike forskjeller?

 

btw. i-can er hjemme variantene av ADB

Lenke til kommentar

Mener du at dekoderen faktisk påvirker det digitale i så negativ grad at det går direkte utover bildekvaliteten? På disse områdene er jeg temmelig blank så beklager om dette er latterlig dumme spørsmål, men jeg trodde at en tuner og dekoder faktisk klarte å levere ut 1080i uten at det skulle gå utover bildekvaliteten.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Mener du at dekoderen faktisk påvirker det digitale i så negativ grad at det går direkte utover bildekvaliteten? På disse områdene er jeg temmelig blank så beklager om dette er latterlig dumme spørsmål, men jeg trodde at en tuner og dekoder faktisk klarte å levere ut 1080i uten at det skulle gå utover bildekvaliteten.

 

Har du satt dekoderen din til 570p og skalerer med TVen eller kjører dekoderen 1080i?

litt relevant hvem som skalerer bilde.

Lenke til kommentar

Mener du at dekoderen faktisk påvirker det digitale i så negativ grad at det går direkte utover bildekvaliteten? På disse områdene er jeg temmelig blank så beklager om dette er latterlig dumme spørsmål, men jeg trodde at en tuner og dekoder faktisk klarte å levere ut 1080i uten at det skulle gå utover bildekvaliteten.

 

nwm. det er RX-V3900 en din som er mugg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...