Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En del enig med deg. Jeg hadde kanskje betalt 2200 kroner for et GTX 970 om det var MSI sin utgave, og jeg hadde et ønske om dette kortet. Men neppe 2400. :) Tok altså litt mer enn jeg strengt tatt hadde moralsk krav på, selv om det på ingen måte er et ran. Faktisk var det billigst på Finn.no på daværende tidspunkt, med en hundrings.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig. :)

 

Jeg fant denne testen av forskjellige skjermkort med Dota 2. Spillet har visst en øvre grense på 120fps uansett, så du trenger ikke sette skjermen over 120Hz. Her får R9 285 (som er samme skjermkort som i "The corporal" bare med nytt navn) 108fps i gjennomsnitt, men det er i 2560x1440 oppløsning, så om CPU i "The corporal" klarer å følge med (og det tror jeg den gjør) så bør du få godt over 120fps i 1920x1080 (som jeg antok er oppløsningen på din skjerm).

 

Her er også en analyse av skjermkortbehov for Overwatch. Vi kan se at skjermkortet i "The corporal" ga ca. 78fps på "Ultra". Men at alt er "beta". Så alle tallene her må kun sees som retningsgivende. De har blant annet brukt en 5930K CPU slik at skjermkortene ikke skulle bli holdt tilbake av CPU. I vanlige maskiner med R9 380 finner man normalt ikke slik CPU. Uansett så tenker jeg at når Overwatch er patchet litt og drivere er oppdatert, så er det ingen grunn til å forvente dårligere ytelse enn det som fremkommer her. Så at du kan regne med rundt 100fps på "High" med "The corporal" ser jeg som sannsynlig. Og igjen godt over det om man kan leve med "Medium".

 

Når det gjelder skjermkort og tilkoplings muligheter i laptoppen din, så lag gjerne en ny tråd om det. Så skal du se det er mulig å få litt hjelp der også. Et tips er at HDMI i 1080p kan gå opp til 75Hz. Tror AMDs verktøy for å lage custom resolutions heter CRU..

 

Veldig generøst av deg å gjøre denne researchen. Mange takk!

 

Angående min eksisterende PC og tilkoblingsmuligheter har jeg posted en tråd på det nå: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1724671

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har bestilt anbefalt vifte, cpu og hovedkort som fremkommer av den dyreste anbefalingen på første side i artikkelen.

 

Valgte en annen versjon av samme hovedkort.

 

http://www.multicom.no/msi-z170-krait-gaming-lga1151/cat-p/c/p8183486

 

Er en stund siden ja satt sammen en PC sist. Så jeg lurer på om det medfølger thermisk pasta med noen av komponentene eller om jeg må bestille/kjøpe dette utenom?

Lenke til kommentar

Ser at dustinhome har tilbud på i5-6600K prosessor og et Z170-hovedkort. Kan dette være et kupp for meg som tenker å bygge pc? Fungerer de sammen?

 

 

Intel-Prosessor satt ned fra 2590 til 2099

 

https://www.dustinhome.no/product/5010874416/core-i5-6600k-35-ghz-prosessor-skylake?ssel=false&utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare

 

 

 

Hovedkort satt ned fra 1300 til 999

 

https://www.dustinhome.no/product/5010876852/ga-z170-hd3p-z170-s-1151-atx-sl

 

Edit: Eller ser faktisk nå at dette også gjelder hovedkortet som er anbefalt til Black Refinery. Så da må det jo være en fordel å kjøpe nå :)

Endret av Chiraen
Lenke til kommentar

Det formelig kryr av GTX 980 på finn.no nå. Nesten nye 980-kort til 3000 kr. Kostet 4500 for et par uker siden. 

Prøver å få kloa i ett til 2000-2500kr, har ikke lyktes enda.

 

Mange av de kortene som ble lagt ut for 3000-3500 har ligget på finn i flere dager nå. Så det ser ikke ut til at det er særlig mange kjøpere for disse kortene. Satser på at jeg kan skaffe meg et billig reference kort og få opp SLI her hjemme.

Lenke til kommentar

Fikk tak i en 4770 til 600kr, så er konge fornøyd. Hva er deres erfaring med 212 evo? Har en oppe i en folderigg på en I7 6700. Men ikke fått testet den noe særlig. (Er også en privatmaskin til en i familien). 

 

Definitivt kjøleren som gir mest bang for the buck. Jeg bruker den selv, og er veldig fornøyd både med kjøling og minimalt støynivå. :) Bruker den i et Fractal Design Define S kabinett og med Intel Core i5 3570K prosessor. Kjøpt på brukt'n såklart!

 

Ellers vil jeg hilse og si at tråden er oppdatert for mai. Beklager sen oppdatering, men er inni eksamensperiode og skraper sammen ressurser der jeg kan. 

 

Alle byggene har sett et prisfall, delvis på grunn av tilbud, og delvis på grunn av rimeligere komponenter. Hovedkortet til Capital Offense er ikke i sortimentet lenger, og ble byttet ut til fordel for Gigabyte GA-Z170 Gaming K3. For minnet, har jeg valgt å gå over til 2x8GB i stedet for 4x4GB, siden det har blitt såpass stor prisforskjell på DDR4. For skjermkort har jeg byttet tilbake til Radeon R9 390 for Black Refinery, og valgt MSI som merke for GTX 980 Ti på Capital Offense. OBS at GTX 1080 og 1070 kommer ut snart. 

 

I tillegg har jeg på forespørsel lagt til en PayPal-konto, slik at de som ønsker kan gi en engangsdonasjon.  :xmas:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fikk tak i en 4770 til 600kr, så er konge fornøyd. Hva er deres erfaring med 212 evo? Har en oppe i en folderigg på en I7 6700. Men ikke fått testet den noe særlig. (Er også en privatmaskin til en i familien). 

 

Definitivt kjøleren som gir mest bang for the buck. Jeg bruker den selv, og er veldig fornøyd både med kjøling og minimalt støynivå. :) Bruker den i et Fractal Design Define S kabinett og med Intel Core i5 3570K prosessor. Kjøpt på brukt'n såklart!

 

Ellers vil jeg hilse og si at tråden er oppdatert for mai. Beklager sen oppdatering, men er inni eksamensperiode og skraper sammen ressurser der jeg kan. 

 

Alle byggene har sett et prisfall, delvis på grunn av tilbud, og delvis på grunn av rimeligere komponenter. Hovedkortet til Capital Offense er ikke i sortimentet lenger, og ble byttet ut til fordel for Gigabyte GA-Z170 Gaming K3. For minnet, har jeg valgt å gå over til 2x8GB i stedet for 4x4GB, siden det har blitt såpass stor prisforskjell på DDR4. For skjermkort har jeg byttet tilbake til Radeon R9 390 for Black Refinery, og valgt MSI som merke for GTX 980 Ti på Capital Offense. OBS at GTX 1080 og 1070 kommer ut snart. 

 

I tillegg har jeg på forespørsel lagt til en PayPal-konto, slik at de som ønsker kan gi en engangsdonasjon.  :xmas:

 

Ga deg penger til en cola  :xmas: Latterlig hvor billig RAM har blitt, når skjedde det? Frister å bygge noe med 1070 etterhvert.

Lenke til kommentar

 

Fikk tak i en 4770 til 600kr, så er konge fornøyd. Hva er deres erfaring med 212 evo? Har en oppe i en folderigg på en I7 6700. Men ikke fått testet den noe særlig. (Er også en privatmaskin til en i familien). 

 

*snip*

 

Da er alt bestilt, flaks jeg tittet innom og fikk med meg siste endring  :xmas: 

Ble Black Refinery til slutt, kommer updates når den er ferdig bygga.

Lenke til kommentar

 

 

Fikk tak i en 4770 til 600kr, så er konge fornøyd. Hva er deres erfaring med 212 evo? Har en oppe i en folderigg på en I7 6700. Men ikke fått testet den noe særlig. (Er også en privatmaskin til en i familien). 

 

Definitivt kjøleren som gir mest bang for the buck. Jeg bruker den selv, og er veldig fornøyd både med kjøling og minimalt støynivå. :) Bruker den i et Fractal Design Define S kabinett og med Intel Core i5 3570K prosessor. Kjøpt på brukt'n såklart!

 

Ellers vil jeg hilse og si at tråden er oppdatert for mai. Beklager sen oppdatering, men er inni eksamensperiode og skraper sammen ressurser der jeg kan. 

 

Alle byggene har sett et prisfall, delvis på grunn av tilbud, og delvis på grunn av rimeligere komponenter. Hovedkortet til Capital Offense er ikke i sortimentet lenger, og ble byttet ut til fordel for Gigabyte GA-Z170 Gaming K3. For minnet, har jeg valgt å gå over til 2x8GB i stedet for 4x4GB, siden det har blitt såpass stor prisforskjell på DDR4. For skjermkort har jeg byttet tilbake til Radeon R9 390 for Black Refinery, og valgt MSI som merke for GTX 980 Ti på Capital Offense. OBS at GTX 1080 og 1070 kommer ut snart. 

 

I tillegg har jeg på forespørsel lagt til en PayPal-konto, slik at de som ønsker kan gi en engangsdonasjon.  :xmas:

 

Ga deg penger til en cola  :xmas: Latterlig hvor billig RAM har blitt, når skjedde det? Frister å bygge noe med 1070 etterhvert.

 

Haha, takk, jeg drikker en del cola, og er faktisk gått tom!  :lol:

 

Cola_zpsm4m6wcqn.jpg

 

 

 

Fikk tak i en 4770 til 600kr, så er konge fornøyd. Hva er deres erfaring med 212 evo? Har en oppe i en folderigg på en I7 6700. Men ikke fått testet den noe særlig. (Er også en privatmaskin til en i familien). 

 

*snip*

 

Da er alt bestilt, flaks jeg tittet innom og fikk med meg siste endring  :xmas: 

Ble Black Refinery til slutt, kommer updates når den er ferdig bygga.

 

Lykke til med bygginga! Nest beste jeg vet etter cola, er at folk gir i fra seg en liten status på egne bygg basert på tråden. Bilder tas mer enn gjerne imot.  :D

 

 

Hva med denne til The Coporal?

For jalla? http://www.prisjakt.no/product.php?p=3245587

Strømforsyningen til The Corporal er faktisk en av komponentene jeg er mest fornøyd med i bygget. Den er rimelig, og holder absolutt høyeste kvalitet. Jeg fant kun en test av Inter-Tech NitroX, som var på tysk. Nå kan jeg heldigvis tysk ganske flytende, men fant ikke ut hvilken type kondensatorer som er på sekundær-siden. At den er såpass billig i dette tilfellet, gjør meg bittelitt skeptisk, med forbehold om at jeg kan endre mening om det blir dokumentert bedre hva den består av. :)
Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer. Synes egentlig to dagers leveringstid er alt for lenge, da jeg helst skulle hatt det her igår. 

Hehe, jeg ser den.  :) Er spesielt interessert i støynivået til skjermkortet, så hvis du kunne slengt med en kommentar der, hadde det vært nydelig. Noen sier den bråker, andre sier den er stille. Nå har du jo også et støydempet kabinett, så kombinasjonen her er jeg nysgjerrig på. I verste fall, om den bråker, så send tilbake kortet og vent heller på GTX 1070.  :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...