Gå til innhold

TEST: Soundblaster Audigy 2 ZS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurte på om jeg skulle hive meg på ukens tilbud fra komplett å kjøpe meg

en 2500XP og dette lydkortet (som ikke er ukens tilbud, men dog).

 

ingen planer om å teste noen visse høretelefoner med dette lydkortet da?

 

uansett, jeg syntes det kortet ser lovende ut jeg!

Lenke til kommentar

Jeg vil haaa! Jeg "" ha...mitt SB Live! 5.1 er utdatert når det gjelder EAX osv..er bare 16bit også.

Hvis jeg skrur på Hardware 3D audio+ EAX i Unreal2, så har jeg en god del lavere FPS enn hvis jeg slår av EAX...

var ikke dyrt heller det der..*skjekke lommeboka*

 

Drivere finner man vel på Soundblaster.com ? Eller Creative.com...Aldri hatt problemer med det jeg...

Lenke til kommentar

Beklager nybegynnerspørsmålet (har alltid brukt mindreverdige audioløsninger på maskinene mine), men fins det noen Audigy-kort med optisk utgang? Jeg fant ut at Audigy2 ZS Platinum Pro hadde "Optical SPDIF In/Out", men er det samme standard som vanlige stuereceivere bruker? Jeg vil også helst ha utgangen på selve PCI-kortet, og ikke noen 5.25" plate i fronten (jeg har dør foran brønnene på kabinettet mitt). Noen forslag?

Lenke til kommentar

Har selv lastet ned alle de oppdaterte driveren til Soundblaster Audigy Player. Har aldri hatt problemer med nedlastingen eller driverene jeg har lastet ned fra Creative. Dette gjelder også skjermkort drivere.

 

Så hva dere klager over skjønner jeg ikke.

Hadde vært fint om dere spesifiserte problemene deres så kanskje jeg hadde hatt en løsning, siden alt fungerer fint hos meg.

Lenke til kommentar
Det kjipe med Creativ labs er at det er håpløst å få tak i nye drivere... :shrug:

Javel ?

 

Vel...

gå på hjemmesiden og last ned driver til ett vilkårlig sounblaster kort så skjønner du hva jeg mener 8)

Om du mener at du ikke får med de samme driverne som med cden så skjønner jeg hva du mener ( seff oppdaterte).

Jeg ber vær gang jeg har formatert om at innstalasjonen går bra. får med driverne jeg laster ned til mitt audigy kort så får jeg ikke valgt mellom 5.1 4 utganger 2 utganger etc.

Men kan huske ( for en stund siden) at man kunne betale en liten pris så sendte creative deg en ny cd

Lenke til kommentar

Hmm, noen av dere som vet om en linke til en slags "guide" for lydkort? Sånn som det er fks guide her på hw.no for Hardisk, ram osv... Vet lite om lyd og sånt, hva er Digital utgang, Forskjell på EAX 1-4? MAsse nytt, eller?

 

Vil jeg merke mye forskjell på lyden i spill når jeg nå bruker Creative Live Player 5.1 og Creative Inspire 5.1 5100.?

 

Tnx!

Lenke til kommentar
Forresten, er dette kortet mye bedre enn Soundblaster 2?

 

mener du Audigy2? nei, det kan se ut som at det ikke er så mye bedre.

om jeg hadde Audigy2, så ville jeg i alle fall ventet i en generasjon lydkort til.

selv må jeg nok vente leenge på nytt lydkort. skal kjøpe

leilighet:)

Lenke til kommentar

beste lydkort test dere har hatt. Ser dere har fulgt tipsene mine! Bra!! :D (vet ikke om det er tilfeldig eller ikke da) :D

 

anyways, wtg!

 

Savner likevel test med profft headset (bedre enn porta pro), for det er enklere & f& bra lyd, og MYE billigere :D Eneste m&ten man kan f& inntrykk av 100.000kr + markedet... (regner ikke med at hw.no har s& h0yt budsjett) :D

 

100.000 er nok mer enn hva den gjennomsnittlige leser sitter med, men det er nok en del folk som sitter med bedre (ihvertfall dyrere) anlegg enn 20.000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...