Gå til innhold

TEST: Soundblaster Audigy 2 ZS


Anbefalte innlegg

beste lydkort test dere har hatt. Ser dere har fulgt tipsene mine! Bra!! :D (vet ikke om det er tilfeldig eller ikke da) :D

 

anyways, wtg!

 

Savner likevel test med profft headset (bedre enn porta pro), for det er enklere & f& bra lyd, og MYE billigere :D Eneste m&ten man kan f& inntrykk av 100.000kr + markedet... (regner ikke med at hw.no har s& h0yt budsjett) :D

 

100.000 er nok mer enn hva den gjennomsnittlige leser sitter med, men det er nok en del folk som sitter med bedre (ihvertfall dyrere) anlegg enn 20.000.

 

Du har helt rett! Det er umulig å teste og høre artifakter i lydkvaliteten med et surround annlegg til 20 000 kr. Jeg hadde en gang ett anlegg der bare fronthøyttalerne kostet 50 000 kr. Og til og med der ville man hatt problemer med å bedømme lydkvaliteten på dagens lydkort etter som de har blitt så veldig bra. Det beste å bruke er vel ett "litt dyrt" headsett. Da hører man detajene mye bedre enn gjennom noen høyttalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BTW! Hvor er sammendraget av de objektive testene med Right Mark?

 

Da mener jeg det som ser slik ut!

 

Terratec Aureal 7.1 Space

 

Frequency response (40 Hz to 15 kHz), dB: +0.03, -0.04 Excellent

Noise level, dB (A): -95.2 Excellent

Dynamic range, dB (A): 95.2 Excellent

THD, %: 0.0011 Excellent

Intermodulation distortions, %: 0.0054 Excellent

Channel crosstalk, dB: -95.6 Excellent

Lenke til kommentar
Det kjipe med Creativ labs er at det er håpløst å få tak i nye drivere... :shrug:

Javel ?

 

Vel...

gå på hjemmesiden og last ned driver til ett vilkårlig sounblaster kort så skjønner du hva jeg mener 8)

 

http://no.europe.creative.com/support/driv...ers/welcome.asp

 

tok meg 9,7 sekunder å gå på inn på sia og finne driverne.

 

Jepp, eller gå til hjemmesiden og klikk "Technical support" og "Download drivers"

Lenke til kommentar
Det kjipe med Creativ labs er at det er håpløst å få tak i nye drivere... :shrug:

Javel ?

 

Vel...

gå på hjemmesiden og last ned driver til ett vilkårlig sounblaster kort så skjønner du hva jeg mener 8)

 

http://no.europe.creative.com/support/driv...ers/welcome.asp

 

tok meg 9,7 sekunder å gå på inn på sia og finne driverne.

 

Jepp, eller gå til hjemmesiden og klikk "Technical support" og "Download drivers"

 

Nå vet jeg ikke om det er slik fortsatt, men før var det slik at man ikke fikk lastet ned fullverdige drivere fra creative. Man fikk bare en oppdatering til den gamle man hadde. Dvs man måtte starte med å installere fra CDen man hadde. Hvis man da hadde mistet CDen med drivere, så var man litt kjørt. Mulig det har endret seg nå, men tror kanskje det var det rockalot2 mente.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om det er slik fortsatt, men før var det slik at man ikke fikk lastet ned fullverdige drivere fra creative. Man fikk bare en oppdatering til den gamle man hadde. Dvs man måtte starte med å installere fra CDen man hadde. Hvis man da hadde mistet CDen med drivere, så var man litt kjørt. Mulig det har endret seg nå, men tror kanskje det var det rockalot2 mente.

Formaterte selv her om dagen da jeg byttet OS disk. Trengte ikke CD'en jeg fikk med kortet for å installere de nyeste driverene til Audigy kortet mitt.

Lenke til kommentar

Problemet med Creative var at de plutselig tok ned Liveware 3 fra siden sin og skrev at hvis du ville ha det så måtte du bestille det. Det innebar at alle de som satt med "Liveware 3 for win98" CDen, som fulgte med Live!, måtte bestille ny CD for å få Liveware 3 for Win2k. De var også ganske seine med å oppdatere driverne med hensyn på ustabiliteter...Den siste driver-pakken for Live!-serien funker heldigvis bra selv om den er gammel :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hey, jeg fikk lydkortet i posten idag.

 

Innstallasjon så ut til å gå fint, og det var lyd i testene som fulgte med.

 

Men problemet kom når jeg skulle teste dette med en DVD, jeg brukte først WinDVD 3.1, som jeg har originalt (bundle med Asus HK), deretter PowerDVD.

Ingen av disse programmene spillte filmen skikkelig når 5.1 var på. Den hengte seg opp hele tiden, og lyden var helt forvrengt. :hrm:

 

Det så ut til å virke med 2.1 stereo, på samme filmen. :roll:

 

Jeg prøvde å laste ned de nyeste driverene, til og med reinnstallere windows, men problemet er der hele tiden.

 

Jeg er skikkelig frustrert nå, fordi jeg har et integrert lydkort som virker helt fint i 5.1 med de nevnte programmene. :nei:

 

Pc oppsettet er slik:

Athlon XP 2000+

512 MB DDR ram 333mhz

Asus A7V8X Deluxe

Gainward Geforce 4 - 4800SE 8X AGP

3Dfx Voodoo 3 2200

2 stk Western Digital HDD, WD400, WD 1600

Windows XP

 

...Noen som kan hjelpe meg med å løse dette problemet, eller vet hvorfor problemet oppstår?

Endret av Berenger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...