Gå til innhold

Nettbutikk røpet prisen på neste GeForce GTX Titan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt fan av denne sakte, men sikre økningen av prisnivået som NVIDIA ser ut til å bedrive helt bevisst her. For meg virker det som GTX Titan Black Edition er en naturlig arvtager til GTX Titan etter at GTX 780 Ti kom på markedet og gjorde GTX Titan til et noe snodig kort i porteføljen til NVIDIA. Regnet da faktisk med at prisen skulle legge seg på omtrentlig det samme og at GTX Titan dermed utgår til fordel for GTX Titan Black Edition. Hadde derfor trodd og håpet på en prislapp som la seg et sted mellom 7000-7500kr, det å bikke 8000kr virker litt søkt med tanke på den snevre ytelsesfordelen kontra dagens GTX Titan spør du meg.

 

Er for så vidt helt greit at NVIDIA tar litt ekstra pris når de tilbyr de kraftigste enkelt-GPU kortene på markedet, og at entusiastkort som Titan koster noen kroner ekstra er også å forvente. Men at prisene skal stige med et par hundrelapper for hver nye modell liker jeg ikke, er jo bare et spørsmål om tid før NVIDIA legger lista enda høyere og sånn fortsetter det jo i det uendelige.

Lenke til kommentar

Hvis det viser seg at dette stemmer så er jeg ganske så sikker på at et par stykker her på forumet allerede nå setter av penger til både et og to av dette kortet slik at det kan bestilles på release!

 

Ærlig talt så holder det mer enn godt med GTX 780ti. Det finnes nesten ikke spill der ute som du ikke kan makse ut med det kortet, med mindre du vil å makse ut alt på crysis 3 med 120 fps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. (...)

 

Jeg blir oppgitt av slike bastante kommentarer. Spiller du i 1080p trenger du ikke to Titans i SLI, men bare å oppgradere til en 2560p-skjerm gir en økning på over 70% pixler og behovet for mer regnekraft melder seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis det viser seg at dette stemmer så er jeg ganske så sikker på at et par stykker her på forumet allerede nå setter av penger til både et og to av dette kortet slik at det kan bestilles på release!

Ærlig talt så holder det mer enn godt med GTX 780ti. Det finnes nesten ikke spill der ute som du ikke kan makse ut med det kortet, med mindre du vil å makse ut alt på crysis 3 med 120 fps.

 

 

Nå er vell litt av greia bak GTX Titan kortene, noe som artikkelen faktisk også nevner nemlig det at de stiller i en helt annen liga når det kommer til compute og tallknusing så det er jo mange der ute som vil ha potensielt godt nytte av slike kort utover det som er utelukkende spilling.

 

Det at du selv ikke ser verdien i et produkt til ditt spesifikke behov betyr ikke nødvendigvis det at det ikke eksiterer et annet behov der ute for andre som tilsier at dette kortet vil egne seg bedre til det aktuelle bruket. Og som det nevnes så er det jo ganske mange etter hvert som spiller i langt høyere oppløsning enn labre 1920x1080, og spesielt nå som 4K skjermer gjør sitt inntok i både PC og TV-verdenen så blir jo behovet for godt ytelse ved høyere oppløsninger trolig større de nærmeste årene om du ikke har det allerede i dag i form av NVIDIA Surround og AMD Eyefinity.

 

 

Kan jo også nevnte at mitt GeForce GTX Titan sliter med spill som StarCraft 2 osv med engang jeg aktiverer bruk av skikkelig SGSSAA (Sparse Grid Super Sampling Anti Aliasing) dette selv ved bare 1080P oppløsning. Selv ved bruk av mer tradisjonell Multi Sampling Anti Aliasing (MSAA) på type 8x eller 16x verdier så er jeg ikke i nærheten av stabile 120 FPS, eller 144 FPS som skjermen min tross alt kan vise ved maksimale innstillinger i de fleste spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. (...)

Jeg blir oppgitt av slike bastante kommentarer. Spiller du i 1080p trenger du ikke to Titans i SLI, men bare å oppgradere til en 2560p-skjerm gir en økning på over 70% pixler og behovet for mer regnekraft melder seg.

Trenger man 2 x titan/780/780ti for 1080p i Battlefield 4? Ja, for å komme over 120 fps hele tiden på ultra :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. Om maks 2 år vil et enkeltkort til 2-3 000 være kraftigere også . men men. gogo geeks :p

 

BF4 drar nytte av slik kraft. Crysis 3 gjør også det. FarCry 3 også.

 

Ikke alle som har full HD tv som monitor, andre har skikkelige saker ;)

Lenke til kommentar

 

 

Ikke helt fan av denne sakte, men sikre økningen av prisnivået som NVIDIA ser ut til å bedrive helt bevisst her.

 

 

Priser de seg ikke litt ut i disse dager med custom 290x??

 

 

Ser ikkje ut som om salget tar helt av. De kom ALT for sent, og alt for få tilgjengelig. Mantle er heller ikkje kommet ut enda, noe som er håpløst elendig. AMD har ikkje akkurat gjort det veldig atraktivt, noe som egentlig er veldig synn. 290 og 290x er veldig bra kort med køstom kjøler og vann.

Lenke til kommentar

"Slett ikke urealistisk". Dra til helvete. 8000,- (+) for et grafikkort -- "slett ikke urealistisk"? Jesus...denne kulturen til priser fra nVidia er helt idiotisk, og at dere også sluker den er enda verre.

 

Før AMD lanserte 290 og 290X så kostet Titan hele 8000,- og GTX 780 5000,-. Så klarte AMD å lansere et kort, R9 290, for 3500,-, samme prisklasse som GTX 770, men med ytelse ikke langt unna en TITAN. Og det er ikke fordi AMD er spesielt snille. Det er fordi de er RASJONELLE, TENKENDE MENNESKER MED LITT VETT I HJERNEN.

 

"Bedre drivere" (som dessuten er mer uviktig, nå som AMD har lansert sykt mange gode driveroppdateringer og frame-pacing løsninger de siste måneden), er faen meg ikke argument nok for at jeg må betale 80% mer for et nVidia kort for tilsvarende ytelse som et AMD kort (da refererer jeg for eks. til Sapphires versjon av R9 290, som både har lav temperatur og støy).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. Om maks 2 år vil et enkeltkort til 2-3 000 være kraftigere også . men men. gogo geeks :p

 

BF4 drar nytte av slik kraft. Crysis 3 gjør også det. FarCry 3 også.

 

Ikke alle som har full HD tv som monitor, andre har skikkelige saker ;)

BS. BF4 kjører med godt over 60-70 FPS med en 280X til 2500,-. Og med Mantle-støtte vil det nok gå opp på 100 FPS.

Lenke til kommentar

 

 

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. Om maks 2 år vil et enkeltkort til 2-3 000 være kraftigere også . men men. gogo geeks :p

 

BF4 drar nytte av slik kraft. Crysis 3 gjør også det. FarCry 3 også.

 

Ikke alle som har full HD tv som monitor, andre har skikkelige saker ;)

BS. BF4 kjører med godt over 60-70 FPS med en 280X til 2500,-. Og med Mantle-støtte vil det nok gå opp på 100 FPS.

Mente såklart R9 290en, og ikke 280X, som er et middelsklasseskort.

Lenke til kommentar

 

 

 

ho de hek gidde å betala 16 000 kr for 2 stk skjermkort lol. Idiotskap. INGEN spill drar nytte av slik kraft uansett. Om maks 2 år vil et enkeltkort til 2-3 000 være kraftigere også . men men. gogo geeks :p

BF4 drar nytte av slik kraft. Crysis 3 gjør også det. FarCry 3 også.

 

Ikke alle som har full HD tv som monitor, andre har skikkelige saker ;)

BS. BF4 kjører med godt over 60-70 FPS med en 280X til 2500,-. Og med Mantle-støtte vil det nok gå opp på 100 FPS.

Mente såklart R9 290en, og ikke 280X, som er et middelsklasseskort.

 

 

Du forventer 40% increase i ytelse? Det sier vel litt om kunnskapen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...