Gå til innhold

Derfor tar det så lang tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk at dette er en generisk modell, i noen land vil for eksempel carrier TA ikke være nødvendig utover første gangen (1st release), selv ved OS upgrades.

 

Hva gjelder HTC, så hjelper det ikke at Qualcomm var offisielle grunnen til at HTC One S ikke fikk mer enn 1 OS upgrade. En del som har blitt brent vil ikke kjøpe HTC igjen. Her håper jeg virkelig at Intel viser vei og utklasser ARM chipset-mørkemenn når det gjelder OS support.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor man kjøper en Nexus. får det rett fra google istedet for at selskaper må bruke flere måneder på oppdateringene ;)

Kunne ikke vært mer enig! Utrolig fint å få oppdateringer med en gang, rett fra Google. For ikke å nevne at man slipper alt tullet Samsung, HTC og andre installerer :-)

 

(Men fortsatt er man litt avhengig av produsenten - min Galaxy Nexus får ikke android 4.4 pga at chipset-produsenten, Texus Instruments, har trekt seg ut av mobil-bransjen.. kilde: http://www.engadget.com/2013/10/31/google-galaxy-nexus-kitkat/ )

 

EDIT: skriveleif..

Endret av Saaywhatnow?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

elsker både OS-et og Hardwaren på min HTC One!

 

noe som aldri kommer til å skje er at jeg får en samsung(for mye som er i OS-et) eller Nexsus(for lite). Men jeg KAN gå til Sony hvis de greier å lage en bedre mobil en HTC neste gang jeg skal kjøpe meg telefon.

Lenke til kommentar

Kjedelig hvordan da? Man kan jo legge til div. saker, så gjøre den slik at den passer ditt behov bedre.

 

Eller tenker du på selve telefonen, ikke clean android?

Det er jo fint med Android, det at man gjøre hva man vil omtrent. Men etter at jeg byttet til Note 3 som er helt unik så er det egentlig veldig lite annet som frister, men jeg skulle gjerne ha sett en Nexus med funksjoner som smartskjerm og luft bevegelser, IR blaster osv.

S4 Google Edition har vel disse funksjonene, men den selges ikke i Norge. Og det er for dyrt å importere til Norge, men skulle jeg gå lei Note så ser jeg absolutt Nexus som et alternativ.

 

Ser dog ikke problemet med TouchWiz. Har vært helt praktfullt siden jeg begynte å bruke det. Kan godt hende det har vært problemer med den på noen tidligere Galaxy-mobiler, men har ikke opplevd noe når jeg har brukt de.

Endret av RollsReus
Lenke til kommentar

Mao. er det best å kjøpe Samsung siden de er de eneste som lager sitt eget chipset (Exynos), hvis jeg ikke tar feil. Resten er avhengige av sleipe chipsetprodusenter som selfølgelig vil selge neste versjon og defor "bestemmer" at "gammelt" chipset ikke støtter nyeste Androidversjon, evt. tar seg veeeldig lagt tid før de "bestemmer" seg.

Lenke til kommentar

Mao. er det best å kjøpe Samsung siden de er de eneste som lager sitt eget chipset (Exynos), hvis jeg ikke tar feil. Resten er avhengige av sleipe chipsetprodusenter som selfølgelig vil selge neste versjon og defor "bestemmer" at "gammelt" chipset ikke støtter nyeste Androidversjon, evt. tar seg veeeldig lagt tid før de "bestemmer" seg.

 

Brikkesettet deres er basert på ARM. ;)
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...