Gå til innhold

Guide: Nettleserguiden - desember (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er hvilken nettleser som er kjappest å vise en side, en annen ting, og minst like viktig er at nettleseren er kjappest å jobbe med sett fra min måte å surfe på. Og da er ingen over Opera 12.xx. En nettleser som (dessverre for meg) er død. "Nye" Opera har enkelt ikke funksjonaliteten jeg ønsker og kommer heller aldri til å få det.

 

På et eller annet tidspunkt i fremtiden må jeg gjøre noe annet, og siden Chrome er full av spyware blir det mest sannsynlig Chromium. At Chromium ikke er helt Windows er ikke noe problem da jeg mest sannsynlig bruker Gentoo inntil da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En ting er hvilken nettleser som er kjappest å vise en side, en annen ting, og minst like viktig er at nettleseren er kjappest å jobbe med sett fra min måte å surfe på. Og da er ingen over Opera 12.xx. En nettleser som (dessverre for meg) er død. "Nye" Opera har enkelt ikke funksjonaliteten jeg ønsker og kommer heller aldri til å få det.

 

På et eller annet tidspunkt i fremtiden må jeg gjøre noe annet, og siden Chrome er full av spyware blir det mest sannsynlig Chromium. At Chromium ikke er helt Windows er ikke noe problem da jeg mest sannsynlig bruker Gentoo inntil da.

 

"full av spyware" faktisk.. fortell gjerne mer om dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting er hvilken nettleser som er kjappest å vise en side, en annen ting, og minst like viktig er at nettleseren er kjappest å jobbe med sett fra min måte å surfe på. Og da er ingen over Opera 12.xx. En nettleser som (dessverre for meg) er død. "Nye" Opera har enkelt ikke funksjonaliteten jeg ønsker og kommer heller aldri til å få det.

 

På et eller annet tidspunkt i fremtiden må jeg gjøre noe annet, og siden Chrome er full av spyware blir det mest sannsynlig Chromium. At Chromium ikke er helt Windows er ikke noe problem da jeg mest sannsynlig bruker Gentoo inntil da.

 

Eh... Gentoo er tekst basert? Hva skal du med en nettleser da?

Lenke til kommentar

 

En ting er hvilken nettleser som er kjappest å vise en side, en annen ting, og minst like viktig er at nettleseren er kjappest å jobbe med sett fra min måte å surfe på. Og da er ingen over Opera 12.xx. En nettleser som (dessverre for meg) er død. "Nye" Opera har enkelt ikke funksjonaliteten jeg ønsker og kommer heller aldri til å få det.

 

På et eller annet tidspunkt i fremtiden må jeg gjøre noe annet, og siden Chrome er full av spyware blir det mest sannsynlig Chromium. At Chromium ikke er helt Windows er ikke noe problem da jeg mest sannsynlig bruker Gentoo inntil da.

 

"full av spyware" faktisk.. fortell gjerne mer om dette.

Google har selv sagt/innrømmet at de samler mye informasjon fra søkemotoren deres, tror du virkelig at de ikke gjør det med nettleseren som gir enda mer informasjon også?

Lenke til kommentar

Gjorde et hederlig forsøk på bruke Chrome for en stund siden, men fant ut at to ting gjorde den helt uaktuell for meg.

 

For det første så ble jeg skremt av alle tilgangene jeg måtte gi tilfeldige utviklere av ekstensions for å få selv nokså grunnleggende funksjonalitet (som mouse gestures) - det er ikke aktuelt for meg å gi en random i Kina full lese og skriverett til hele datamaskinen min for dette slik f.eks 'pig toolbox' (som var nokså høyt anbefalt) krevde.

 

Googlet en del rundt dette og var overrasket hvor lite fokus det egentlig er på dette med sikkerhet rundt extensions da - er det virkelig slik at de fleste bare blindt godtar hva de gir tilfeldige utviklere tilgang til på maskinen sin?

 

For det andre så var det en del 'customization' som jeg regner som rimelig grunnleggende som ikke var mulig å få til selv med extensions.

 

Hadde håpet å kunne bruke Chrome om/når Opera 12-versjonen etterhvert forsvinner til fordel for den nye Operaen, men foreløbig er det ihvertfall ikke aktuelt.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Her brukes det Opera 12.16 med Opera 18 som supplement, ingen nettleser slår seneste Opera med Presto når det gjelder faner, ikke minst kan jeg med en 16:9 skjerm flytte fanene til høyre eller venstre side av skjermen så jeg enkelt kan se og håndtere ca. 40 faner samtidig på 1920x1080 oppløsning, og samtidig få mer skjermhøyde for nettsidene på kostnad av skjermbredde som man har meeer en nokk av. Opera 19 bør få denne funksjonaliteten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chrome, phone home, spyware, osv - nei takk

Nye Opera, ingen bookmarks - nei takk

IE, ingen dugandes adblock/ghostery og generell mangel på extensions - nei takk

 

Ender som oftest opp med å gå tilbake til Firefox. Det er kanskje ikke den kjappeste i byen, men fungerer best til mitt bruk

 

Internet explorer har adblock pluss.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har brukt Google Chrome lenge, at den bare skal ta med seg en fane når den eventuelt kræsjer er mildt sagt bullshit. Så lenge jeg har brukt Chrome og på alle pc'er jeg har brukt det på har hele greia kræsja når en av fanene kræsjer. Den tar med seg alt og det er et lite helvete å få avslutta Chrome og starta det igjen... Synes dog fortsatt at det er den beste nettleseren, men den bruker litt mye prosessorkraft og minne....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...