Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingenting økonomisk med å ha to biler. Men valget av primærbil er derimot det, og siden elbil aldri blir spesielt spennende uansett så kan jeg utjevne det med noe jeg liker å kjøre. Man finner ingen rimelige måter å kjøre en snart 30 år gammel sportsbil på, og det siste jeg gidder å gjøre er å bruke 2 liter på milen med mandagskjøring, eie to biler som ikke er spesielt interessante, eller hate meg selv og kun kjøre elbil.

 

Elbil er fornuften, to biler en lidenskapelig kompensasjon. Nå er jo snart alle drømmebilene mine veteraner også.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det hadde i mitt tilfelle kun vært for å spare den fine bilen fra kilometer, kald motor 10 minutter til jobb, dårlige veier, salt osv osv. Og forbruk, da. Får jo fint en liten dritt bil til 10 lapper som kjører 2-3 år for å vrake den eller fikse enkelt selv.

 

Og jeg har en svær rottweiler, så da hadde sedan alene funket dårlig.

Lenke til kommentar

Er det virkelig rimeligere å ha to biler på denne måten?

 

I mitt tilfelle tenker jeg at en fin bil kan lyse opp en hver grå dag, selv når man bare skal på jobb. Da jeg lånte far sin A5 en måneds tid mens han var i utlandet merket jeg at humøret mitt lyste opp hver gang jeg satt meg i bilen til tross for at det «bare» var en FWD 170HK TFSI.

 

Så personlig hadde jeg heller lagt mitt mer penger i en bil og kun hatt den fremfor å ha en kjedelig til hverdags og en gøy til fest.

Personlig er jeg enig. Det koster en del å ha to biler, enten den ene er en elbil eller noe annet rimelig. En elbil i Golf-størrelse har også et greit verditap, i tillegg hadde det ikke vært fristende for min del å putre rundt i en gammel/kjedelig bil til hverdags. Vi har ikke "råd" eller egentlig behov for to biler, og har lagt alt på én bil (+ litt til nå sist)..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Alle bruktbiler selges jo "as is", eller "som den er" på norsk", men han plikter jo å opplyse om alle forhold ved bilen han vet om. Tviler på at han får solgt den for mer enn 40...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...