Gå til innhold

Klarer du ikke å la være å sende SMS når du kjører?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man absolutt er livstruende avhengig av å skrive en SMS så kan man jo egentlig sette på nødblinkern og stoppe hvorsomhelst. Hvis ikke så kan man for søren bare ta å ringe personen.

 

Vi kan ikke besøke hverandre lenger, der har vi facebook. Siste skrik nå er jo da; Vi kan ikke snakke sammen, vi må skrive SMS.... Sigh, verden blir bare bedre og bedre :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at det i hvert fall for mange av oss i høyeste grad er en sosial hendelse å bruke SMS, og hvert sekund teller. Man skal ikke svare for sent, og helst ikke for fort heller. Ikke at jeg forsvarer SMS bak rattet, men jeg prøver å forstå det.

 

Sant det, var en smule ironi i den forrige kommentaren min da :)

 

Men det du skriver er helt merkelig for meg. Du prøver å forstå det :hmm: Hva er det å forstå, du blir en dødsfelle fordi du ikke har nok konsentrasjon på kjøringen til å forhindre ulykker. Jeg skiter i personen som skriver SMS'en, det er den på andre siden som får skader pga en annen sin feil som det er synd på. Tenk hvis ulykken kunne ha vært unngått hvis personen ikke hadde skrevet meldinger??

 

Jeg så at du skrev at du ikke forsvarer det forresten, prøver ikke å være krass mot deg, blir bare litt frustrert over denne "problemstillingen" og "lufter" meg litt :hm:

Lenke til kommentar

Uansett hvor teit SMS zones høres ut, så er det faktisk en god idè. Det trenger ikke å være teksting, kan være mange situasjoner hvor et lite kjapt stopp er greit.

 

Synes det er positivt jeg at de gjør det enklere og sikrere for folk å tekste. Et konstruktivt forslag må jeg si. Folk slutter ikke med dette uansett, og skal innrømme at jeg har sendt et kjapt svar selv mens jeg kjørte.

 

 

Den beste løsningen er vel å utbedre stemmestyrte "assistants" som kan forstå diktert tekst. Det finnes i dag, men ikke av god nok kvalitet. Og i hvert fall ikke på norsk.

 

Var det jeg trodde artikkelen skulle si, men så fikk jeg meg en liten overraskelse.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...