Gå til innhold

Guide: Bruk dette trikset for å slå av PC-en (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært endel prosente mer hensiktsmessig å sette maskinen i dvalemodus enn å slå den av. I dvalemodus er maskinen fysisk avslått, men windows og programmene er ikke avslått. Ingenting er kjipere enn å avbryte en lang prosess mot slutten. For man kan jo bomme på hvor lang tid den tar, og sette på timeren for tidlig...

Endret av Tåkelur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

slå av PC'n? menes vel restart? jeg skrur kun av PC'n når jeg har behov eller lyst til å rote inni kassa, men kan ikke si at jeg noengang skrur av PC'n bare for å skru den av.. eller de, jeg har til enhver tid mange fler enn en PC stående å surre rundt meg.. derimot opplever jeg svettetokter og begynnende angstanfall om jeg er utenfor en armslengde fra en enhet..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vis nå heller powershell eller vbscript som tross alt er det dagens generasjoner bør lære seg i slike sammenhenger.

 

Det er riktignok mye nostalgi over å vise ms-dos eller nt-dos script (kommandoshellet varierer i funksjonalitet) men det er strengt tatt noe man ikke gidder å bruke tid på å lære seg i 2013. Lag heller artikler over de mest brukte scriptspråkene som er fremtidsrettet.

 

Det er kun de som har brukt mye tid på dette før som bruker tid på dette nå (meg selv inkludert). La ungdommen lære seg de nye tingene og gamlingene forholde seg til det utdaterte. Det blir nesten litt som å skulle lære tenåringene Cobol i dag (selv om det fortsatt finnes de som benytter det).

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Covah....

 

Jeg er da fullstendig klar over det.

"Its a common known given" og har folk i bekjentskapskretsen som kan det og har gått vekk fra stillinger på det.

 

Men alikevel ikke noe jeg ville brukt tid på om jeg var ung i dag. Like lite som jeg ville spesialisert meg på stormaskiner i dag selv om det er mulig å tjene store penger da det begynner å bli tynt i rekkene. Selvfølgelig kan det være interesant for enkelte men det blir for spesielt intereserte. En ting er å lære seg språket men det er noe helt annet å skulle feilsøke og fikse på gamle løsninger uten noen gang å ha vært involvert i å jobbe med det.

 

Forøvrig tror jeg ikke det vil være noe håp om å "tjene store penger" på ms-dos og nt-dos scripting ;).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...