Gå til innhold

Han er verdensmester i et dataspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, derfor «dataspill». Dersom flere nordmenn hadde VM-titler innenfor dataspill, så måtte vi selvsagt spesifisert bedre.

 

Han er fremdeles "bare" Norges eneste verdensmester i ett(tittelbruk "et"?)" dataspill.

 

Edit: Jeg vet, pirk, men tittelen tilsier at han er den eneste i Norge som er verdensmester i alle dataspill.

Endret av Zedarius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

All ære til Bergie her, en utrolig stor bragd.. men at Gamer skal prøve å dra lesere med en slik misvisende tittel det kunne de spart seg.

Som enkelte under har påpekt, Norge har hatt "Verdensmestere" i andre dataspill tidligere, og dette gjelder fortsatt kun ett spesifikt dataspill. Ellers unskyldningen med at, fordi det tilsynelatende kun er en normann som har vunnet i ett spill er han det for alle spill .. gir ikke mening det heller. Skjerpings!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, derfor «dataspill». Dersom flere nordmenn hadde VM-titler innenfor dataspill, så måtte vi selvsagt spesifisert bedre.

 

Creolophus er 100% nordmann og har vunnet både WCG og Battle.net Season 5. Nærmere VM-titler kommer man ikke. Dette gjorde han i 2007 i Warcraft 3 lenge før Bergie vant VM. Han tok forøvrig andreplass i ESWC i 2007 også.

Lenke til kommentar
Jepp, derfor «dataspill». Dersom flere nordmenn hadde VM-titler innenfor dataspill, så måtte vi selvsagt spesifisert bedre.
Han er fremdeles "bare" Norges eneste verdensmester i ett(tittelbruk "et"?)" dataspill.Edit: Jeg vet, pirk, men tittelen tilsier at han er den eneste i Norge som er verdensmester i alle dataspill.

 

De beskrives jo ikke hvilke dataspill først, men senere. Så å anta at det er alle blir også bare feil. Dersom Petter Solberg var vår eneste verdensmester i rally og derav bilsport, så kunne vi sagt at "Petter solberg er Norges eneste verdensmester i Bilsport", uten at det trenger bety nascar, bajas, dragracing osv. Hvilken sport det er snakk om, kan spesifiseres senere. Såfremt det ikke spesifiseres hvilken sport det gjelder i det hele tatt, blir din uttalelse feil.

 

Altså; hadde det ikke stått noe om hvilke(t) dataspill, så kunne man gått utifra at det var alle. Men selv dette faller på sin egen logikk, da at en person er rekordhaver i alle grener er veldig usannsynlig, og en artikkel hvor det tilfellet skulle beskrives hadde mest sannsynlig blitt beskrevet som " han er norges eneste verdensmester, og i alle dataspill". Så syns du pirker her, og tar feil i pirkingen også.

Endret av PcAj
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt kleint å bruke den tittelen når den er misledende og når han laaangt fra den eneste med en "VM"-medalje. Vi har Creo fra WC3 med "OL", vi har x-antall CS spillere som har over et titalls medaljer fra arrangementer som ble regnet som VM allerede før ESWC... Og for å ikke glemme Norske Cazzidy med 2x ESWC-gull :-)

 

Lenke til kommentar

Merkerlig reaksjon fra redaksjonen på krittikk,,,,

 

Her er samtlige innlegg imot overskrifta, som så absolutt er totalt feil,

også gir dere et så arrogant svar?

Seriøst, skjerp dere.

Og rett opp overskrifta. Han er bare verdensmester i TM...

Beklager om jeg virket arrogant. Det var ikke min hensikt. Jeg svarte kun på en kommentar om selve vinklingen, fordi jeg ikke var enig med Zedarius' argument. Kommentarene om selve faktafeilen kom senere, og jeg har ikke kommentert det før nå:

 

Vi ser selvsagt at vi bommet litt på researchen i forkant av valget av tittel. Overskriften er nå justert slik at den ikke er misvisende. Takk for at dere sa fra!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bra dekning, TrackMania er et spill som ofte ligger i skyggen av alle de andre store titlene. Studerer man hvor mye teknikk og arbeid som legges ned i kjøringen til de beste er det utrolig imponerende å tenke på.

 

E-sport begynner å komme seg i de største spillene, men vi har mye å gå på! Gleder meg til vi får se dedikerte studier og skoler som fokuserer på E-sport, akkurat som vanlige sports-studier.

Lenke til kommentar

Jeg synes all bruk av ordet "sport" burde innebært et visst minstekrav til fysisk aktivitet.(no offence altså, fyren er udiskutabelt dritgod.. men for meg er og blir dataspill lek)

 

Sakset rett i fra wikien:

Sport (et engelsk begrep hentet fra gammelfransk desport i betydningen adspredelse eller moro) viser til lek og fysisk aktivitet.

 

Å bruke idrett for å betegne sport hvor fysisk aktivitet er en selvfølge er jeg mer for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om folk bare viste hvor mye psykisk og fysisk kontroll e-sport krever. Du krever like mye om ikke mer psykisk kontroll under e-sport enn det du gjør i vanlig sport. Det er enormt mye nerver, planlegging og taktikk som skal holdes styr på under spilling på høyt nivå. I tillegg vil dette automatisk kreve at spillerne holder seg fysisk aktive for å holde kroppen i fokus og ellers være frisk. Jeg mener at sport som innebærer at aktiviteten utøves på en datamaskin skal kalles e-sport og en sport der aktiviteten inneholder fysisk aktivitet kan kalles sport. Det en et fint skille og burde ikke skape forstyrrelser. Sport er i all hovedsak et samlebegrep for aktiviteter som innebærer konkurranse.

 

Og FYI. For mange er sport en lek. Det er sikkert 98% som driver med sport på hobbybasis og 2% på professionelt basis. De som driver med det på hobbybasis gjør det for å ha det moro og det er en lek for disse(per se).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye skepsis og fordommer mot dataspill på et konkurransedyktig nivå i norge, og det kan man jo skjønne med den holdningen mange i den øvre generasjonen har til dataspill.

 

Men det folk ikke kommer til å klare å forsvare mot E-sport som akseptert sport etter som tiden går, er den ekstreme økningen i popularitet og publikum. Der hvor mange mennesker samler seg vil det alltid være stort marked for sponsorer, reklame og nyhetsdekning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...