Gå til innhold

Disse IT-selskapene er best på personvern


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(ikke) Overrasket over at facebook fikk tre stjerner, stoler ikke helt på de fra før av. Men med tanke på hvor mye privat info folk legger ut på facebook burde de fått bedre på denne testen

 

Er vel mye verre at selskapet bak mobilen veldig mange bruker til å se på facebook med bare fikk én stjerne..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Yahoo med to stjerner er urovekkende.

Hva er årsaken til det?

Gjelder det også mail-systemet deres?

 

At Apple fikk så mye som én stjerne var overraskende positivt..

Hvis da ikke én stjerne bare betyr at de er vurdert.

Lenke til kommentar

Idiotisk at Google skårer så høyt her. "Requires a warranty for content" sies det. Ja, eller penger da... Enhver som vil betale penger til Google kan få brukerdata om meg, dvs. mine google-søk, stikkord fra min e-post mm.

 

Eksempel: Etter at kona og jeg begynte å maile hverandre om Canada Goose, dukket det opp masse (fake) annonser på Facebook og div. nettsteder som angivelig solgte Canada Goose for en rimelig penge.

 

Det er en grunn til at jeg migrerer alt bort fra Google nå og sletter alle mine Google-kontoer (Gmail/Youtube/Google+). Det er greit med litt privatliv óg.

 

Jeg sliter med å ta denne oversikten seriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Idiotisk at Google skårer så høyt her. "Requires a warranty for content" sies det. Ja, eller penger da... Enhver som vil betale penger til Google kan få brukerdata om meg, dvs. mine google-søk, stikkord fra min e-post mm.Eksempel: Etter at kona og jeg begynte å maile hverandre om Canada Goose, dukket det opp masse (fake) annonser på Facebook og div. nettsteder som angivelig solgte Canada Goose for en rimelig penge. Det er en grunn til at jeg migrerer alt bort fra Google nå og sletter alle mine Google-kontoer (Gmail/Youtube/Google+). Det er greit med litt privatliv óg.Jeg sliter med å ta denne oversikten seriøst.

Personaliserte annonser skal væra mogleg å slå av...

Men ja epostane dine vert jo 'lest' likevel....

Lenke til kommentar

Idiotisk at Google skårer så høyt her. "Requires a warranty for content" sies det. Ja, eller penger da... Enhver som vil betale penger til Google kan få brukerdata om meg, dvs. mine google-søk, stikkord fra min e-post mm.

 

Eksempel: Etter at kona og jeg begynte å maile hverandre om Canada Goose, dukket det opp masse (fake) annonser på Facebook og div. nettsteder som angivelig solgte Canada Goose for en rimelig penge.

Det betyr bare at Google har tags på deg. Trenger ikke være at de selger noen informasjon videre. At de bruker informasjonen de har om deg til datamining burde være åpenbart, men jeg ser ikke det store problemet med personalized ads så lenge det ikke er snakk om salg av brukerinfo videre til en tredjepart.

 

Du kan også skru av dette som WhatWorld nevner. Det samme gjelder søk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

EFF kanske ikke har fått med seg PRISM skandalen enda?

 

Det er 0 stjerner på alle som gjelder nå. Direct access for NSA og vennekretsen.

Dette er vel ikke bevist såvidt jeg vet menmen. For all del fint at slikt varsles om det stemmer, men at det er direct access er rykter/spekulasjoner såvidt jeg vet. Er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

HAHAHAAHHAHA. Den var morsom. Syns det så tvilsomt ut med twitter på førseplass, så ser jeg google fem stjerner? Hvem har røykt sokkene sine? Jeg som trodde eff var seriøs.. jaja. Så feil kan man ta.

EFF kanske ikke har fått med seg PRISM skandalen enda?
Det er 0 stjerner på alle som gjelder nå. Direct access for NSA og vennekretsen.

Dette er vel ikke bevist såvidt jeg vet menmen. For all del fint at slikt varsles om det stemmer, men at det er direct access er rykter/spekulasjoner såvidt jeg vet. Er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg?

ja, det er noe du ikke har fått med deg. Morsomme er at vi som får med oss alternative nyheter viste om google før denne skandalen. Er ikke så vanskelig heller, se på hvem som var med å finansiere de i oppstarten. Just saying..

Endret av Occi
Lenke til kommentar

ja, det er noe du ikke har fått med deg. Morsomme er at vi som får med oss alternative nyheter viste om google før denne skandalen. Er ikke så vanskelig heller, se på hvem som var med å finansiere de i oppstarten. Just saying..

Se hvor lenge siden det er jeg postet det innlegget. Det var ingen beviser ute på den tiden, ei heller noen utsagn fra NSA/de amerikanske myndighetene. Vet ikke om det er noen tekniske beviser enda heller forøvrig, bare blitt snakket om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...