Gå til innhold

Foto

Epic viser krefter med ny teknologidemo


27 svar i denne tråden

#1 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 718 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 2. april 2013 - 08:12

Dette kan vi vente oss av Unreal Engine 4 på neste generasjons konsoller.

Les hele saken
  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#2 StigOyvind

StigOyvind

    Bruker

  • Medlemmer
  • 29 innlegg
  •   25. mars 2007

Skrevet 2. april 2013 - 11:13

Dette så bra ut. Håper det blir noe lignende dette for konsollene.
  • 0

#3 CommanderKeen

CommanderKeen

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 666 innlegg
  •   27. august 2010

Skrevet 2. april 2013 - 12:41

Dette så bra ut. Håper det blir noe lignende dette for konsollene.


"Ifølge Polygon ble Infiltrator vist som et eksempel på hva man kan vente seg av Unreal Engine 4 på de kommende spillkonsollene fra Sony og Microsoft. Flere tusen samtidige lyskilder og sanntids skyggelegging er noen av egenskapene som ble nevnt"
  • 0

#4 avtrekkeren

avtrekkeren

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 269 innlegg
  •   21. september 2001

Skrevet 2. april 2013 - 12:55

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran.

Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her:
  • 2

Sjekk ut mine bilder på 500px

 

Spillhistorie.no - spillside for deg som liker litt retro og litt nytt - følg vår Steam-kurator!


#5 jihn

jihn

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 201 innlegg
  •   29. mai 2004

Skrevet 2. april 2013 - 13:13

Fin video KriFos, det er jo ikke noe sjokk at pc-versjonen ligger langt foran. Men det der er en ganske heftig forskjell.
  • 0

Keep the blood within the family, and it grows strong.
There never was an apple, in Adam's opinion, that wasn't worth the trouble you got into for eating it.

 

PSN/XBL: jihn84


#6 Yamarin415

Yamarin415

    Bruker

  • Medlemmer
  • 327 innlegg
  •   8. desember 2011

Skrevet 2. april 2013 - 13:39

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran. Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her:


Her ser da PS4 delen mye bedre ut?? (1080). spesiellt søylene ser pikselerte ut og diffuse på pc (til venstre) mot PS4 (til høyre), eller har jeg gått glipp av noe her??
  • 2

#7 Error

Error

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 584 innlegg
  •   4. februar 2008

Skrevet 2. april 2013 - 13:53

Litt skuffet over at de ikke viser noen ansikt, men det er nok med vilje tenker jeg.
  • 0

#8 TKongen

TKongen

    Bruker

  • Medlemmer
  • 4 290 innlegg
  •   22. mai 2012

Skrevet 2. april 2013 - 15:35

Ikke de kraftigste grafikkortene? Et GTX 680 er det 3. kraftigste kortet i verden. Eller 2. kommer litt ann på. De nye konsollene vil bruke et litt modifisert utgave av AMD sitt grafikkort for !Bærbare! Så et GTX 680 er en del kraftigere enn konsoll. Selvfølgelig får du bedre fps i forhold til hardware, men alikevel.

Regner med denne allerede hadde vært i spill hvis det ikke var fordi at konsoll har holdt spillmarkedet sånn igjen,
  • 0

#9 Kharan

Kharan

    Bruker

  • Medlemmer
  • 2 594 innlegg
  •   4. november 2001

Skrevet 2. april 2013 - 16:10

Ganske solid forskjell mellom PC og PS4, ja. Neste generasjons grafikk. Som vi har hatt på PC en stund allerede. Men blir et langt steg fremover for konsollene, ihvertfall.
  • 0
--Kharan
~~~~~~~~
"Time is the fire in which we burn."
-Dr. Tolien Soran, Star Trek Generations

#10 oophus_3do

oophus_3do

    Bruker

  • Medlemmer
  • 4 424 innlegg
  •   10. november 2004

Skrevet 2. april 2013 - 16:48

Deilig å se at HDRI belysning blir mer og mer utbredt blant spillmotorene.
  • 0

#11 Civilix

Civilix

    Bruker

  • Medlemmer
  • 7 639 innlegg
  •   19. desember 2001

Skrevet 2. april 2013 - 17:00

Her ser da PS4 delen mye bedre ut?? (1080). spesiellt søylene ser pikselerte ut og diffuse på pc (til venstre) mot PS4 (til høyre), eller har jeg gått glipp av noe her??


Som du sikkert legger merke til er fortsatt PC-textures av høyere kvalitet og de har derfor valgt å ikke bruke blur filtre i like stor grad som de gjør i ps4 versjonen, fordelen ved å ikke bruke blur er at du kan få langt bedre lyseffekter som er det andre punktet jeg mener er nevneverdig i sammenligningen. Det 3. punktet jeg synes nevneverdig er partikkeleffekter som pc-versjonen stort sett har mer av gjennom hele demoen.

Jeg er ikke helt sikker på hva du referer til når du snakker om søylene, kansje du kan gi oss ett tidspunkt hvor du mener du ser en bedre PS4 bilde, jeg selv ser spesielt på søylene hvordan PC versjonen har bedre textures, mindre blur og bedre lyseffekter.
  • 0
Video games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to repetitive music.
- K. Wilson, Nintendo

#12 oophus_3do

oophus_3do

    Bruker

  • Medlemmer
  • 4 424 innlegg
  •   10. november 2004

Skrevet 2. april 2013 - 17:09

Ser ut som om det ikke blir brukt et "depth of field" pass for PS4 versjonen slik de har på PC. Ganske enkelt å se det på 2.35.
  • 2

#13 Evilworm

Evilworm

    Bruker

  • Medlemmer
  • 162 innlegg
  •   12. november 2004

Skrevet 3. april 2013 - 01:13

"En skal ikke trenge det hvasseste på markedet for å kunne kjøre teknologidemoen heller; Epic-president Mark Rein har fortalt at Infiltrator kjører på et umodifisert Nvidia GTX 680-kort."

Og GTX680 er ikke det beste kortet?? Ja jøss.
  • 0

#14 Andrull

Andrull

    Bruker

  • Medlemmer
  • 17 444 innlegg
  •   17. juni 2005

Skrevet 3. april 2013 - 01:51

Problemet er vel heller at spill etc. som baserer seg på nreal 4 aldri vil se noe i nærheten like bra ut. Rett og slett fordi dette er så tungt scriptet at optimaliseringen er basert på nøyaktig det vi får se, og ikke noe annet. Forvent derfor kraftig framedrops om brukeren kunne snudd seg rundt og sett andre retninger enn hva denne vidoen er optimalisert for...

Fysikken ville heller aldri kommet i nærheten av dette tungt scriptede oppsettet. Bare se på kulehull, og effekter ved eksplosjoner (altså om endringer på verdenen etc.).
Samt den utrolige jevnheten du kan få på animasjonene, kameravinklingen og andre spesialeffekter som kun fungerer på slike tech-demoer, og ikke i et virkelig spill.

Så ja, de har nå bevist at real-time begynner å bli veldig likt CGI i selv mindre og mellomtunge scener (tipper fortsatt at moderne scener med mye effekter og bevegelse ikke kan sammenlignes), men hvor bra dette lar seg gjøre i spill er jo faktisk det som blir spennende. :)

For om det kun ser bra ut i scriptede scener, så kunne de jo like godt faktisk ha brukt CGI etc.

Dette innlegget har blitt redigert av Andrull: 3. april 2013 - 01:53

  • 3

#15 oophus_3do

oophus_3do

    Bruker

  • Medlemmer
  • 4 424 innlegg
  •   10. november 2004

Skrevet 3. april 2013 - 01:56

Spillverktøy begynner faktsk å bli så bra at Archviz firmaer begynner å bruke det for å lage kjappe presentasjoner. Jeg vet om flere innenfor 3D industrien som f.eks har brukt CryEngine for å vise og rendre ut off-shore visualiseringer.
  • 0

#16 ElderScrollsinisten

ElderScrollsinisten

    Bruker

  • Medlemmer
  • 831 innlegg
  •   19. april 2006

Skrevet 3. april 2013 - 14:51

Problemet er vel heller at spill etc. som baserer seg på nreal 4 aldri vil se noe i nærheten like bra ut. Rett og slett fordi dette er så tungt scriptet at optimaliseringen er basert på nøyaktig det vi får se, og ikke noe annet. Forvent derfor kraftig framedrops om brukeren kunne snudd seg rundt og sett andre retninger enn hva denne vidoen er optimalisert for...

Fysikken ville heller aldri kommet i nærheten av dette tungt scriptede oppsettet. Bare se på kulehull, og effekter ved eksplosjoner (altså om endringer på verdenen etc.).
Samt den utrolige jevnheten du kan få på animasjonene, kameravinklingen og andre spesialeffekter som kun fungerer på slike tech-demoer, og ikke i et virkelig spill.

Så ja, de har nå bevist at real-time begynner å bli veldig likt CGI i selv mindre og mellomtunge scener (tipper fortsatt at moderne scener med mye effekter og bevegelse ikke kan sammenlignes), men hvor bra dette lar seg gjøre i spill er jo faktisk det som blir spennende. :)

For om det kun ser bra ut i scriptede scener, så kunne de jo like godt faktisk ha brukt CGI etc.

Dette...

Tar alltid slikt med en klype salt til jeg ser gameplay demonstrasjoner fra et kommende spill. Sekvenser laget på forhånd, på tross av at de er laget i spillmotoren, blir noe helt annet.

Selv når det er snakk om gameplay demonstrasjoner stilles ofte spillet i et litt bedre lys enn det fortjener. Når jeg har sett en uavhengig demonstrasjon med noe sånt, da blir jeg fornøyd!
  • 0

#17 MistaPi

MistaPi

    Bruker

  • Medlemmer
  • 7 036 innlegg
  •   27. desember 2001

Skrevet 3. april 2013 - 15:23

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran.

Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her: http://www.youtube.c...h?v=n3m1IGEQdgo

En rask port av en hovedsaklig Nvidia tech demo? For lite kraft eller for lite optimalisert, vi vet vel egentlig ikke.
  • 0

#18 CommanderKeen

CommanderKeen

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 666 innlegg
  •   27. august 2010

Skrevet 4. april 2013 - 05:31

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran.

Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her: http://www.youtube.com/watch?v=n3m1IGEQdgo


La merke til størst forskjell på partikkeleffektene som kom ut av øynene. De virket langt mer flytende og detaljerte på PC.

Men som alltid er det et spørsmål om kostnader. Er jo ikke til å legge skjul på at du må ut med noen lapper ekstra for en PC som kjører det så bra som i demoen. Starter man fra bunn kommer ekstra utgifter i form av skjerm, headset, mus, tastatur osv. Man kan argumentere for at en TV er en stor utgift også, men samtidig må man ta høyde for at de fleste allerede har HDTVer som fungerer mer enn godt nok.

Har regna litt på det, og for min del ville det ha vært en utgift på nærmere 20.000 på det oppsettet jeg har sett for meg. PS4 vil derimot lande på rundt 5.000 antar jeg. Men det er klart at det blir opp til en hver å vurdere for seg selv.

Dette innlegget har blitt redigert av sthusby: 4. april 2013 - 05:32

  • 0

#19 Yamarin415

Yamarin415

    Bruker

  • Medlemmer
  • 327 innlegg
  •   8. desember 2011

Skrevet 4. april 2013 - 19:52

Jeg er ikke helt sikker på hva du referer til når du snakker om søylene, kansje du kan gi oss ett tidspunkt hvor du mener du ser en bedre PS4 bilde, jeg selv ser spesielt på søylene hvordan PC versjonen har bedre textures, mindre blur og bedre lyseffekter.


0:13-0:15

Har sett igjen, og det kan godt hende jeg blir lurt av lyset som faller på sølen til høyre, men syntes fortsatt ps4 ser ut til å ha et tilsynelatende penere bilde. Med "blurring" antar jeg du mener antialising?


  • 0

#20 duppsko

duppsko

    Bruker

  • Medlemmer
  • 909 innlegg
  •   8. juni 2004

Skrevet 4. april 2013 - 20:54

Ser også at lyset på søylen ser bedre ut på PS4, men det er vel en slags "falsk effekt" da PC'en viser et mer virkelighetstro lys,mens PS4'en viser en mer sterkere skygge som ikke hadde sett ut slik i det virkelige liv. Kunne man beveget seg frem og tilbake in-game her hadde vi sikkert forandret mening.
  • 0


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere