Jump to content
Sign in to follow this  
Arodem

Epic viser krefter med ny teknologidemo

Recommended Posts

Dette så bra ut. Håper det blir noe lignende dette for konsollene.

 

"Ifølge Polygon ble Infiltrator vist som et eksempel på hva man kan vente seg av Unreal Engine 4 på de kommende spillkonsollene fra Sony og Microsoft. Flere tusen samtidige lyskilder og sanntids skyggelegging er noen av egenskapene som ble nevnt"

Share this post


Link to post
Annonse

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran.

 

Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her:

  • Like 2

Share this post


Link to post

Fin video KriFos, det er jo ikke noe sjokk at pc-versjonen ligger langt foran. Men det der er en ganske heftig forskjell.

Share this post


Link to post

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran. Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her:

 

Her ser da PS4 delen mye bedre ut?? (1080). spesiellt søylene ser pikselerte ut og diffuse på pc (til venstre) mot PS4 (til høyre), eller har jeg gått glipp av noe her??

  • Like 2

Share this post


Link to post

Ikke de kraftigste grafikkortene? Et GTX 680 er det 3. kraftigste kortet i verden. Eller 2. kommer litt ann på. De nye konsollene vil bruke et litt modifisert utgave av AMD sitt grafikkort for !Bærbare! Så et GTX 680 er en del kraftigere enn konsoll. Selvfølgelig får du bedre fps i forhold til hardware, men alikevel.

 

Regner med denne allerede hadde vært i spill hvis det ikke var fordi at konsoll har holdt spillmarkedet sånn igjen,

Share this post


Link to post

Ganske solid forskjell mellom PC og PS4, ja. Neste generasjons grafikk. Som vi har hatt på PC en stund allerede. Men blir et langt steg fremover for konsollene, ihvertfall.

Share this post


Link to post

Her ser da PS4 delen mye bedre ut?? (1080). spesiellt søylene ser pikselerte ut og diffuse på pc (til venstre) mot PS4 (til høyre), eller har jeg gått glipp av noe her??

 

Som du sikkert legger merke til er fortsatt PC-textures av høyere kvalitet og de har derfor valgt å ikke bruke blur filtre i like stor grad som de gjør i ps4 versjonen, fordelen ved å ikke bruke blur er at du kan få langt bedre lyseffekter som er det andre punktet jeg mener er nevneverdig i sammenligningen. Det 3. punktet jeg synes nevneverdig er partikkeleffekter som pc-versjonen stort sett har mer av gjennom hele demoen.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du referer til når du snakker om søylene, kansje du kan gi oss ett tidspunkt hvor du mener du ser en bedre PS4 bilde, jeg selv ser spesielt på søylene hvordan PC versjonen har bedre textures, mindre blur og bedre lyseffekter.

Share this post


Link to post

"En skal ikke trenge det hvasseste på markedet for å kunne kjøre teknologidemoen heller; Epic-president Mark Rein har fortalt at Infiltrator kjører på et umodifisert Nvidia GTX 680-kort."

 

Og GTX680 er ikke det beste kortet?? Ja jøss.

Share this post


Link to post

Problemet er vel heller at spill etc. som baserer seg på nreal 4 aldri vil se noe i nærheten like bra ut. Rett og slett fordi dette er så tungt scriptet at optimaliseringen er basert på nøyaktig det vi får se, og ikke noe annet. Forvent derfor kraftig framedrops om brukeren kunne snudd seg rundt og sett andre retninger enn hva denne vidoen er optimalisert for...

 

Fysikken ville heller aldri kommet i nærheten av dette tungt scriptede oppsettet. Bare se på kulehull, og effekter ved eksplosjoner (altså om endringer på verdenen etc.).

Samt den utrolige jevnheten du kan få på animasjonene, kameravinklingen og andre spesialeffekter som kun fungerer på slike tech-demoer, og ikke i et virkelig spill.

 

Så ja, de har nå bevist at real-time begynner å bli veldig likt CGI i selv mindre og mellomtunge scener (tipper fortsatt at moderne scener med mye effekter og bevegelse ikke kan sammenlignes), men hvor bra dette lar seg gjøre i spill er jo faktisk det som blir spennende. :)

 

For om det kun ser bra ut i scriptede scener, så kunne de jo like godt faktisk ha brukt CGI etc.

Edited by Andrull
  • Like 3

Share this post


Link to post

Spillverktøy begynner faktsk å bli så bra at Archviz firmaer begynner å bruke det for å lage kjappe presentasjoner. Jeg vet om flere innenfor 3D industrien som f.eks har brukt CryEngine for å vise og rendre ut off-shore visualiseringer.

Share this post


Link to post

Problemet er vel heller at spill etc. som baserer seg på nreal 4 aldri vil se noe i nærheten like bra ut. Rett og slett fordi dette er så tungt scriptet at optimaliseringen er basert på nøyaktig det vi får se, og ikke noe annet. Forvent derfor kraftig framedrops om brukeren kunne snudd seg rundt og sett andre retninger enn hva denne vidoen er optimalisert for...

 

Fysikken ville heller aldri kommet i nærheten av dette tungt scriptede oppsettet. Bare se på kulehull, og effekter ved eksplosjoner (altså om endringer på verdenen etc.).

Samt den utrolige jevnheten du kan få på animasjonene, kameravinklingen og andre spesialeffekter som kun fungerer på slike tech-demoer, og ikke i et virkelig spill.

 

Så ja, de har nå bevist at real-time begynner å bli veldig likt CGI i selv mindre og mellomtunge scener (tipper fortsatt at moderne scener med mye effekter og bevegelse ikke kan sammenlignes), men hvor bra dette lar seg gjøre i spill er jo faktisk det som blir spennende. :)

 

For om det kun ser bra ut i scriptede scener, så kunne de jo like godt faktisk ha brukt CGI etc.

Dette...

 

Tar alltid slikt med en klype salt til jeg ser gameplay demonstrasjoner fra et kommende spill. Sekvenser laget på forhånd, på tross av at de er laget i spillmotoren, blir noe helt annet.

 

Selv når det er snakk om gameplay demonstrasjoner stilles ofte spillet i et litt bedre lys enn det fortjener. Når jeg har sett en uavhengig demonstrasjon med noe sånt, da blir jeg fornøyd!

Share this post


Link to post

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran.

 

Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her:

En rask port av en hovedsaklig Nvidia tech demo? For lite kraft eller for lite optimalisert, vi vet vel egentlig ikke.

Share this post


Link to post

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran.

 

Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her: http://www.youtube.com/watch?v=n3m1IGEQdgo

 

La merke til størst forskjell på partikkeleffektene som kom ut av øynene. De virket langt mer flytende og detaljerte på PC.

 

Men som alltid er det et spørsmål om kostnader. Er jo ikke til å legge skjul på at du må ut med noen lapper ekstra for en PC som kjører det så bra som i demoen. Starter man fra bunn kommer ekstra utgifter i form av skjerm, headset, mus, tastatur osv. Man kan argumentere for at en TV er en stor utgift også, men samtidig må man ta høyde for at de fleste allerede har HDTVer som fungerer mer enn godt nok.

 

Har regna litt på det, og for min del ville det ha vært en utgift på nærmere 20.000 på det oppsettet jeg har sett for meg. PS4 vil derimot lande på rundt 5.000 antar jeg. Men det er klart at det blir opp til en hver å vurdere for seg selv.

Edited by sthusby

Share this post


Link to post

Jeg er ikke helt sikker på hva du referer til når du snakker om søylene, kansje du kan gi oss ett tidspunkt hvor du mener du ser en bedre PS4 bilde, jeg selv ser spesielt på søylene hvordan PC versjonen har bedre textures, mindre blur og bedre lyseffekter.

 

0:13-0:15

 

Har sett igjen, og det kan godt hende jeg blir lurt av lyset som faller på sølen til høyre, men syntes fortsatt ps4 ser ut til å ha et tilsynelatende penere bilde. Med "blurring" antar jeg du mener antialising?

 

 

Share this post


Link to post

Ser også at lyset på søylen ser bedre ut på PS4, men det er vel en slags "falsk effekt" da PC'en viser et mer virkelighetstro lys,mens PS4'en viser en mer sterkere skygge som ikke hadde sett ut slik i det virkelige liv. Kunne man beveget seg frem og tilbake in-game her hadde vi sikkert forandret mening.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...