Gå til innhold

Epic viser krefter med ny teknologidemo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran. Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her:

 

Her ser da PS4 delen mye bedre ut?? (1080). spesiellt søylene ser pikselerte ut og diffuse på pc (til venstre) mot PS4 (til høyre), eller har jeg gått glipp av noe her??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke de kraftigste grafikkortene? Et GTX 680 er det 3. kraftigste kortet i verden. Eller 2. kommer litt ann på. De nye konsollene vil bruke et litt modifisert utgave av AMD sitt grafikkort for !Bærbare! Så et GTX 680 er en del kraftigere enn konsoll. Selvfølgelig får du bedre fps i forhold til hardware, men alikevel.

 

Regner med denne allerede hadde vært i spill hvis det ikke var fordi at konsoll har holdt spillmarkedet sånn igjen,

Lenke til kommentar

Her ser da PS4 delen mye bedre ut?? (1080). spesiellt søylene ser pikselerte ut og diffuse på pc (til venstre) mot PS4 (til høyre), eller har jeg gått glipp av noe her??

 

Som du sikkert legger merke til er fortsatt PC-textures av høyere kvalitet og de har derfor valgt å ikke bruke blur filtre i like stor grad som de gjør i ps4 versjonen, fordelen ved å ikke bruke blur er at du kan få langt bedre lyseffekter som er det andre punktet jeg mener er nevneverdig i sammenligningen. Det 3. punktet jeg synes nevneverdig er partikkeleffekter som pc-versjonen stort sett har mer av gjennom hele demoen.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du referer til når du snakker om søylene, kansje du kan gi oss ett tidspunkt hvor du mener du ser en bedre PS4 bilde, jeg selv ser spesielt på søylene hvordan PC versjonen har bedre textures, mindre blur og bedre lyseffekter.

Lenke til kommentar

Problemet er vel heller at spill etc. som baserer seg på nreal 4 aldri vil se noe i nærheten like bra ut. Rett og slett fordi dette er så tungt scriptet at optimaliseringen er basert på nøyaktig det vi får se, og ikke noe annet. Forvent derfor kraftig framedrops om brukeren kunne snudd seg rundt og sett andre retninger enn hva denne vidoen er optimalisert for...

 

Fysikken ville heller aldri kommet i nærheten av dette tungt scriptede oppsettet. Bare se på kulehull, og effekter ved eksplosjoner (altså om endringer på verdenen etc.).

Samt den utrolige jevnheten du kan få på animasjonene, kameravinklingen og andre spesialeffekter som kun fungerer på slike tech-demoer, og ikke i et virkelig spill.

 

Så ja, de har nå bevist at real-time begynner å bli veldig likt CGI i selv mindre og mellomtunge scener (tipper fortsatt at moderne scener med mye effekter og bevegelse ikke kan sammenlignes), men hvor bra dette lar seg gjøre i spill er jo faktisk det som blir spennende. :)

 

For om det kun ser bra ut i scriptede scener, så kunne de jo like godt faktisk ha brukt CGI etc.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er vel heller at spill etc. som baserer seg på nreal 4 aldri vil se noe i nærheten like bra ut. Rett og slett fordi dette er så tungt scriptet at optimaliseringen er basert på nøyaktig det vi får se, og ikke noe annet. Forvent derfor kraftig framedrops om brukeren kunne snudd seg rundt og sett andre retninger enn hva denne vidoen er optimalisert for...

 

Fysikken ville heller aldri kommet i nærheten av dette tungt scriptede oppsettet. Bare se på kulehull, og effekter ved eksplosjoner (altså om endringer på verdenen etc.).

Samt den utrolige jevnheten du kan få på animasjonene, kameravinklingen og andre spesialeffekter som kun fungerer på slike tech-demoer, og ikke i et virkelig spill.

 

Så ja, de har nå bevist at real-time begynner å bli veldig likt CGI i selv mindre og mellomtunge scener (tipper fortsatt at moderne scener med mye effekter og bevegelse ikke kan sammenlignes), men hvor bra dette lar seg gjøre i spill er jo faktisk det som blir spennende. :)

 

For om det kun ser bra ut i scriptede scener, så kunne de jo like godt faktisk ha brukt CGI etc.

Dette...

 

Tar alltid slikt med en klype salt til jeg ser gameplay demonstrasjoner fra et kommende spill. Sekvenser laget på forhånd, på tross av at de er laget i spillmotoren, blir noe helt annet.

 

Selv når det er snakk om gameplay demonstrasjoner stilles ofte spillet i et litt bedre lys enn det fortjener. Når jeg har sett en uavhengig demonstrasjon med noe sånt, da blir jeg fornøyd!

Lenke til kommentar

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran.

 

Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her:

En rask port av en hovedsaklig Nvidia tech demo? For lite kraft eller for lite optimalisert, vi vet vel egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Grafikken blir nok bra - men sannheten er jo at PC-versjonen fortsatt ligger langt foran.

 

Se for øvrig en sammenligning mellom den samme PC- og PS4-demoen her: http://www.youtube.com/watch?v=n3m1IGEQdgo

 

La merke til størst forskjell på partikkeleffektene som kom ut av øynene. De virket langt mer flytende og detaljerte på PC.

 

Men som alltid er det et spørsmål om kostnader. Er jo ikke til å legge skjul på at du må ut med noen lapper ekstra for en PC som kjører det så bra som i demoen. Starter man fra bunn kommer ekstra utgifter i form av skjerm, headset, mus, tastatur osv. Man kan argumentere for at en TV er en stor utgift også, men samtidig må man ta høyde for at de fleste allerede har HDTVer som fungerer mer enn godt nok.

 

Har regna litt på det, og for min del ville det ha vært en utgift på nærmere 20.000 på det oppsettet jeg har sett for meg. PS4 vil derimot lande på rundt 5.000 antar jeg. Men det er klart at det blir opp til en hver å vurdere for seg selv.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på hva du referer til når du snakker om søylene, kansje du kan gi oss ett tidspunkt hvor du mener du ser en bedre PS4 bilde, jeg selv ser spesielt på søylene hvordan PC versjonen har bedre textures, mindre blur og bedre lyseffekter.

 

0:13-0:15

 

Har sett igjen, og det kan godt hende jeg blir lurt av lyset som faller på sølen til høyre, men syntes fortsatt ps4 ser ut til å ha et tilsynelatende penere bilde. Med "blurring" antar jeg du mener antialising?

 

 

Lenke til kommentar

Ser også at lyset på søylen ser bedre ut på PS4, men det er vel en slags "falsk effekt" da PC'en viser et mer virkelighetstro lys,mens PS4'en viser en mer sterkere skygge som ikke hadde sett ut slik i det virkelige liv. Kunne man beveget seg frem og tilbake in-game her hadde vi sikkert forandret mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...