Gå til innhold

Telenor feilfakturerte Giske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringte han for 150k, eller fikk han telefonregninger på 150k? Det er en viss forskjell, selv om sluttsummen kanskje blir lik. Jeg har ikke tilgang til VG+, men jeg antar en større del av regningen er datatrafikk i utlandet.

 

Det er telefonregningen som ble på 150k, dvs. samtaletrafikk og datatrafikk totalt. Har spesifisert det i artikkelen nå.

Lenke til kommentar

Hvordan kan denne feilen skje hos Telenor da? Synes det er en mye større og mer alvorlig sak...

 

Hadde det vært Ola Hvermannsen som var blitt feilfakturert med 90 000,- hadde vel både VG, Dagbladet, Nationen og Bangsund Tidene hatt historien på forsiden?

 

Redigert: Jeg forstår at mange på stortinget reiser mye, og bruker mobilen mye i utlandet. Men lurer på hvor mye av det som er musikk/video. Eventuelt om "last bilder" hadde vært skrudd av :p

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Tja... Dette betyr jo at han brukte 20.000 kroner innenlands i fjor. Dersom man betaler mer enn 12.000 i året, har man feil abonnement, da absolutt alt inkluderes i et abonnement på 999 i måneden, utenom 815-nummer og lignende...

 

Jeg tipper forøvrig at han får regning én gang i året, så om den er på 250k eller 60k eller 4k, så er det vel ingenting av det som skilles så utrolig, selv om jeg jo mener at spesifikasjon på regningene over i hvert fall 12000 nesten burde være en selvfølge, så de kan fortelle hvordan de kan bruke pengene smartere...

Lenke til kommentar

Tja... Dette betyr jo at han brukte 20.000 kroner innenlands i fjor. Dersom man betaler mer enn 12.000 i året, har man feil abonnement, da absolutt alt inkluderes i et abonnement på 999 i måneden, utenom 815-nummer og lignende... Jeg tipper forøvrig at han får regning én gang i året, så om den er på 250k eller 60k eller 4k, så er det vel ingenting av det som skilles så utrolig, selv om jeg jo mener at spesifikasjon på regningene over i hvert fall 12000 nesten burde være en selvfølge, så de kan fortelle hvordan de kan bruke pengene smartere...

 

Akkurat det jeg tenkte og...Enten så har de en veldig dårlig avtale, eller så ringer han mye til sentralbord til selskaper med fem-siffret nr. Han har tydeligvis ikke direktenr til disse ;-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Mulig det, men teleselskapenes roaming-priser fortjener mer kritikk enn Giske i denne saken.

Definitivt. Giske gjør vel egentlig mer eller mindre bare jobben sin, og for en jobber mye internasjonalt med mobilen sin, så er ikke dette noen spesielt høy regning heller. Han skal ikke måtte gå rundt og tenke på regningen når det er et arbeidsredskap han får fra arbeidsplassen.

 

Men dersom dette hadde det vært snakk om mobilbruk mens Giske var på ferie hadde saken stilt seg litt anderledes. Da hadde det vært missbruk.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

Mulig det, men teleselskapenes roaming-priser fortjener mer kritikk enn Giske i denne saken.

Definitivt. Giske gjør vel egentlig mer eller mindre bare jobben sin, og for en jobber mye internasjonalt med mobilen sin, så er ikke dette noen spesielt høy regning heller. Han skal ikke måtte gå rundt og tenke på regningen når det er et arbeidsredskap han får fra arbeidsplassen.

 

Men dersom dette hadde det vært snakk om mobilbruk mens Giske var på ferie hadde saken stilt seg litt anderledes. Da hadde det vært missbruk.

Uenig.

 

Så mye som 150 000kr brukt på mobiltelefon i løpet av en utenlandsreise må innebære Youtube, Spotify, nedlasting av filer etc. Tviler ganske sterkt på at Giske måtte bruke mange gigabyte datatrafikk i ren jobbsammenheng. "Ja vent litt, skal bare laste ned et word-dokument på 2.3 gigabytes". As if....

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Uenig.

 

Så mye som 150 000kr brukt på mobiltelefon i løpet av en utenlandsreise må innebære Youtube, Spotify, nedlasting av filer etc. Tviler ganske sterkt på at Giske måtte bruke mange gigabyte datatrafikk i ren jobbsammenheng. "Ja vent litt, skal bare laste ned et word-dokument på 2.3 gigabytes". As if....

Må det aldeles ikke. Og denne mannen har ikke 1 utenlandsreise i året. Trenger ikke mange mb før du har svidd av par tusen kroner om man er på rett plass. Vet ikke hvor mange kunde jeg har hatt som kommer med regninger på 10-20 tusen etter en kort ferie tur i utlandet. Og bedrifts-abonnementer har som regel ikke like gode pristak osv som privat-abonnementer, så der flyr pengene fort.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...