Gå til innhold

Her er hjemmesiden staten brukte 125 millioner på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I alle dager.

 

ssb.no hadde virkelig behov for et ansiktsløft, men en åttendedels milliard for en webside...?

Jeg kan til nød forstå at Altinn kan være dyrt å utvikle, men så regner jeg med at hovedfokuset der er sikker kommunikasjon, noe jeg ikke ser behovet for i samme grad mot ssb.no.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

bare for å sette det litt på spissen.

125 000 000 kr tilsvarer 5000 kr til 2083 mennesker i 12 måneder.

5000 er etter hva jeg vet "minste satsen" til NAV som et menneske skal ha hver måned får å kunne leve borte fra gata.

 

Det er horribelt hvordan dette kunne blitt brukt på en nettside som skal gi mennesker innsyn til de som ønsker informasjon om naboen sin.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å forstå hvordan de kan svi av slike summer hvis man har litt kjennskap til firmaene som får kontraktene og hvordan disse jobber(eller skal man si later som man jobber) og der kontrakter definerer alt som tillegg. I tillegg så ønsker ikke prosjektledere og prosjekteiere i staten å vite så mye om ressursbruken, de ønsker bare glorien av ett ferdig produkt og de vet de sitter sikkert selv om de overskrider i hytt og pine ... mest klassiske eksempel for dette er vel fremdeles Mongstad ... som nevnt over har man mange av disse prosjektene, ikke bare innen programvareløsninger, men olje, jernbane, sykehus, generell utbygging av bygningsmasse, veier osv. osv.

Men det er jo til syvende og sist oss selv vi må skylde på, de er vi som har fått disse byråkratene dit ved kommune-/fylkes- og stortingsvalg ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...