Gå til innhold

Anmeldelse: Kentucky Route Zero (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se her ja! Flott å se en anmeldelse av dette. Tenkte jeg skulle skrive en liten sak om dette "spillet" selv, siden det er en opplevelse utenom det vanlige.

 

Bra anmeldelse, og er helt enig i karakteren selv, men dette er ikke noe for den utålmodige, og man må være skjerpet. Vil kanskje tippe at det passer for folk som liker To The Moon og Dear Esther.

 

Må bare nevne hvor fantastisk grafikken er. Håper episode 2 ikke tar altfor lang tid å få ferdig.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Prøvde det i ca. 10 minutter. Fryktelig kjedelig og det fantes ingen atmosfære. Jeg elsker klick and play adventure spill, men dette her føltes for lavbudsjett. Skjønner at klick and play er en døende sjanger siden det koster faktisk ganske mye å lage et bra klick and play spill. Day of the tentacle, Full throttle og Beneath A Steel Sky og Broken Sword er vel de eneste klick and play spillene jeg har orket å fullføre siden de oser av kvalitet alle steder.

Lenke til kommentar

Har kun erfaring med "spillet" i form av videoen jeg linket til over, men basert på den og hva som blir nevnt i anmeldelsen, så blir det feil å se på dette som ett eventyr spill. Gjør man det tror jeg man vil starte med helt feil forventinger til hva "spillet" vil være og hva slags opplevelse man vil få, noe Joachim også belyser i begynnelsen i sin beskrivelse av hvordan han opplevde det første gang han fullførte det i forhold til andre gang.

Lenke til kommentar

Er absolutt ikke noe tradisjonelt eventyrspill, nei, og folk som går inn i spillet med det utgangspunktet vil bli skuffet. Som jeg allerede sa, så må man være interessert i "trege" opplevelser. Allikevel, uansett hvor mye man måtte hate spillet så skal det godt gjøres å ikke innrømme at er det noe dette spillet har så er det atmosfære.

Lenke til kommentar

Man kan vri og vende på det så mye man vil, men jeg synes uansett det var drit kjedelig. Uansett "sjanger". Enten så klarer et spill å få meg interessert eller ikke. Sånn er det nok med de fleste. Hvis det ikke klarer det i løpet av 10 - 20 min så er det ikke verdt det.Var også flere ting jeg ikke likte med gameplayet: Et av dem var når du velger å prate med en person så må man høre alt han har å si, det går ikke an å gå ut av prate menyen. Og det var også litt vel mye tekst / prating som gjorde at man tenkte "når skal han bli ferdig?" Da føles det for skriptet og at man ikke har egne valg.

Leste også et sted at en anmelder sammenlignet det med Another World. Det var ihvertfall skivebom!

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

Absolutt ikke. Grafikken og atmosfæren er tydelig inspirert av Another World.

 

Absolutt ikke hva? Spilt Another World et utallige ganger og fikk ingen vibber mot det av dette spillet. Der verdenen føltes levende og oste av atmosfære i Another World synes jeg dette spillet lignet mer på flate utklippede papirfigurer uten tredimensjonell dybde. Dessuten er gameplayet totalt forskjellig, animasjonene er også mye dårligere enn another world.

Hvis jeg ladge et spill som var inspirert av Another World hadde jeg i det minste brukt rotoskopiske animasjoner og ikke et klick and play gameplay. Syns faktisk den grafiske stilen minner mer om Day of the tentacle da ting har litt sånn rare proposjoner og tegneserie preg over seg.

Lenke til kommentar

Absolutt ikke skivebom å sammenligne grafikk/atmosfære med Another World. Jeg har også spilt Another World mye, og tenkte på det spillet fra det første sekund jeg spilte Kentucky Route Zero, og det er det tydeligvis mange andre som har tenkt også. Day of the Tentacle er vel et av de siste spillene jeg ville tenkt på angående grafikkstil.

 

At gameplayet er totalt forskjellig er det ingenting å si på, og det er vel ingen som har sagt at gameplayet ligner. Dumt hvis du trodde dette skulle være et nytt Another World da du startet spillet. Da tror jeg du har lest feil et sted.

Lenke til kommentar

Trodde ikke det skulle være noe lignende Another World når jeg så bilder og så gameplay videoer. Men når anmelderen sa han fikk vibber fra Another World så måtte jeg jo prøve det. Fikk ingen slike vibber.

Jeg håpet på litt vanskelige puzzles og å bruke hjernen slik man må på klick and play spill, siden dette har jo et klick en play gameplay, dog veldig strippet ned og veldig enkelt. Føtles mer som bare klick and walk forward gameplay :)

Uansett, sletta det siden jeg fant det kjedelig.

Lenke til kommentar

Da har jeg fullført act 1, og jeg likte det, det er noe med mystikken.

Det er ikke ett spill, det er i beste fall en interaktiv historie, hvor dialog valgene du gjør (antageligvis) endrer litt på hvordan historien blir fortalt. F.eks. så skadet jeg benet mitt litt i gruven, slik at jeg går saktere og må ha litt hjelp av Shannon av og til.

 

Var stilig å kjøre igjennom gruven med lyset av...

 

Edit: @Gamer.no: Ser at spillet er tagget med Win, men er det mulig å laste ned klienter til både mac (er forsåvidt nevt i bunn av anmeldelsen) og linux i tillegg. Siden dere har begynt å tagge noen artikler med både win/mac/linux, så burde vel denne også vært tagget med alle tre. Bare sånn for å pirke litt ;)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...