Gå til innhold

Nokia frir til ungdommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var da fælt så skeptiske dere var til denne. Dette må da være en perfekt mobil til de på budsjett eller som ønsker en bra reservemobil til en OK penge. Mottakelsen på andre telefonrelaterte sider er en helt annen enn deres negative fremstilling i denne artikkelen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Så ut som en grei ekstratelefon. De fleste av oss ungdommer i dag vil forresten ikke ha billigtelefoner, det begynner å bli ganske tydelig på skolen hvor billigmobilene begynner å bli byttet ut med dyrere mobiler som ofte koster mere enn 3 lapper.

Lenke til kommentar

Så ut som en grei ekstratelefon. De fleste av oss ungdommer i dag vil forresten ikke ha billigtelefoner, det begynner å bli ganske tydelig på skolen hvor billigmobilene begynner å bli byttet ut med dyrere mobiler som ofte koster mere enn 3 lapper.

 

I Norge ja,hvor voksne kjøper Galaxy 3 til barna bare de gidder å mase et par minutter(satt litt på spissen) Men verden er full av markeder hvor slike telefoner solgt med 1kroners avtaler har potensiale til å selge i bøttevis

Endret av DanielKvam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ut som en grei ekstratelefon. De fleste av oss ungdommer i dag vil forresten ikke ha billigtelefoner, det begynner å bli ganske tydelig på skolen hvor billigmobilene begynner å bli byttet ut med dyrere mobiler som ofte koster mere enn 3 lapper.

Wat.

 

Joda, jeg kjenner plenty av folk med dyre mobiler, men jeg kjenner også plenty av folk med mobiler til under 2 lapper. Bestekompisen min kjøpte seg en mob på Clas Ohlson til 300.

 

Er jo kult det og, kommer vel an på hvem du snakker til.

 

Uansett.

Syns det er morro at 512 MB ram sørger for at denne blir rangert som "relativt svak". Definitivt en mobil jeg er ute etter. Lav pris og gode specs. Så lenge jeg kan få et digg abonnement blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

I Norge ja,hvor voksne kjøper Galaxy 3 til barna bare de gidder å mase et par minutter(satt litt på spissen)

Bytt ut Galaxy 3 (jada, vet at du mente S3) med iPhone og legg til ordene Facebook og Instagram så stemmer nok det du skrev.

Kan også legge til at jeg selv har en Galaxy S3 (som jeg fikk ved å jobbe, ikke av mamma og pappa) som jeg bruker til mye mere enn "vanlig bruk". Gidder ikke å gå inn på detaljer, men kan vel oppsummere ved å kalle meg en mere avansert bruker enn de fleste?

 

Joda, jeg kjenner plenty av folk med dyre mobiler, men jeg kjenner også plenty av folk med mobiler til under 2 lapper. Bestekompisen min kjøpte seg en mob på Clas Ohlson til 300.

Skrev aldri alle, var åpen for at flere har billigmobiler også. Overdrev kanskje litt med de fleste.
Lenke til kommentar

Likte designet på denne. Var da helt brukbare spec på denne til denne prisen. Alt kan ikke være toppmodeller.

Lurer på hvor mange kroner det hadde kostet dem å utstyre telefonen med 1GB RAM i stedet, men de bruker vel blant annet RAM til å differensiere og samtidig sørge for den usmakelige planlagte foreldelsen av et produkt. :sick:

 

Forresten, har både Nokia og HTC sine win8 telefoner kun Bluetooth 3.1? Ser slik ut på spec lista til gsmarena.

Lenke til kommentar
Så ut som en grei ekstratelefon. De fleste av oss ungdommer i dag vil forresten ikke ha billigtelefoner, det begynner å bli ganske tydelig på skolen hvor billigmobilene begynner å bli byttet ut med dyrere mobiler som ofte koster mere enn 3 lapper.

 

Ja, ser mer at denne kan være grei for folk som gir beng i "nytt og kult" og bare vil ha noe som funker, som feks studenter og voksne folk som bare trenger en telefon.

 

Dette er tross alt langt i fra en billigtelefon, det er en dualcore 1ghz WP8 telefon liksom, ikke en Nokia 100 eller en tilsvarende speccet Androidmobil med 2.3 installert.

 

Ser lett for meg at denne blir en solid solgt mobil med de rette movesa, gitt at den slippes straks og ikke til sommern...

Endret av Slai
Lenke til kommentar

aldri helt skjønt hvordan små telefoner med lavbudsjett skjermer og liten cpu skal være ungdomsfavoritter. Det er jo ungdommen nå til dags som bruker de mest avanserte funksjonene på telefoner.

Vi "gamlinger" er happy med okay kamera, og noen fancy apps, men ungdommen skal ha haugevis med sosiale medier, kraftige spill, fett kamera, osv osv.

Sånnsett så burde jeg beholdt Lumia 800 min og gitt 920 til jr, men ehhhh, nei. Tror ikke det nei... :)

Lenke til kommentar

aldri helt skjønt hvordan små telefoner med lavbudsjett skjermer og liten cpu skal være ungdomsfavoritter. Det er jo ungdommen nå til dags som bruker de mest avanserte funksjonene på telefoner.

Cpu og gpu i denne telefonen slår det som sitter i flere telefoner i 2000-2700kr klassen, slik som nye galaxy s 3 mini, så jeg ville ikke kalt den svak. Ei heller liten, skjermen er større enn alle iphones fram til v5 og ungdommen "elsker" jo de telefonene. Medium hw i medium størrelse er dette imo. Ripen i lakken er som sagt lite RAM.

 

Snoket litt i app butikken til MS:

Note

Some apps and features won't work on phones with less than 1 GB of RAM. To see how much memory your phone has, check the manufacturer's website or your phone's documentation.

http://www.windowsphone.com/en-US/How-to/wp8/apps/how-can-i-tell-if-an-app-has-requirements Endret av mandela
Lenke til kommentar

Tror nok veldig få av oss ungdommer som ville hatt denne. Vi er faktisk ikke så fryktelig fattige som alle tror :-). Hvis noen av mine venner skulle ha hatt seg en WP8 - telefon så ville de nok gått en 920 eller en 8x ja.

 

Vel, vi VET alle at ungdommen i dag ikke er fattige. Problemet er vel heller sånn, å få ungdommen til å skjønne at du ikke kan finne ut om en er rik eller fattig utifra hvilken mobil en har.

 

Kjøp den mobilen du trenger. Værre er det faktisk ikke ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...