Gå til innhold

- I morgen kommer HBO Nordic til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den utrolig arrogante holdningen HBO har vist vet jeg ikke om jeg vil bli kunde likevel. Hvertfall ikke om de bestemmer seg for å øke kostnadene pr mnd.

 

De har aldri sagt hva prisen kommer til å være, som betyr at du ikke vet om de øker prisen :p Om HBO er så bra som jeg tror det er, er det lett verdt prisen.

 

Men jeg vil helst ikke binde meg

Lenke til kommentar

De har aldri sagt hva prisen kommer til å være, som betyr at du ikke vet om de øker prisen :p Om HBO er så bra som jeg tror det er, er det lett verdt prisen.

 

Men jeg vil helst ikke binde meg

 

Er det 79 kr / mnd uten binding, kommer jeg muligens til å kjøpe det etter å ha testet det 1 mnd. Men jeg vil ikke kjøpe det uten å ha testet det først. Slik netflix er vil jeg si at jeg er sånn passe fornøyd, jeg bruker det både til windows og ps3. Men netflix skulle støttet linux, og skulle selvfølgelig hatt nyere serier. Dersom HBO i tillegg blir bedre enn netflix på dette, så er jo valget lett.

Lenke til kommentar

USA liker "interlaced"-standarden, har ingenting å si i praksis.

 

-frank

Ingenting å si i praksis? Det betyr mye for både for oss som forbruker og for deres serverparker.

For nedsiden er at 1080p tar opp nøyaktig dobbelt så mye båndbredde, som igjen betyr dobbelt så tung belastning på serverene til HBO, samt tyngre belastning for hver enkeltperson sitt nett.

 

Alternativet til 1080i er som regel 720p, som krever omrendt like mye båndbredde, mens forskjellen er vidt diskutert.

Noen monitorer/TVer takler 720P bedre (plasmaskjermer med bare 720p vil kunne vise disse plettfritt uten noen form for skalering), mens visse høykvalitets-1080p skjermer er gode på oppskalering.

 

En sending i 1080i vil derimot aldri gi optimalt bilde på noen som helst skjermer, og kan derfor faktisk være dårligere enn vanlige TV-sendinger i dag.

Derimot så vil det være greiere for 1080p-skjermer som i det minste å skalere pikslene utover et større område, og det er jo en slik skjerm jeg vil tro hvermansen har.

 

Personlig så synes jeg det er kjempesynd, da 1080i på langt nær ser særlig bra ut. Artifacts ved bevegelse og høyst irriterende effekter som følge av deinterlacing, og i en tid hvor flere og flere får seg 1440p og 1600p, spesielt med 4K på dørtrammen, så er det skuffende at de ikke engang klarer å henge følge etter med selv 1080p....

Vi har jo langt større TVer og skjermer enn vi hadde når 1080p ble rimelig standard på nettet og på discer. Nei, man kommer nok ikke uttenom å måtte kjøpe Blu-Ray eller piratkopiere.

 

1080i holder vel til enkel underholdning mens man spiser maten sin, eller man bare kjeder livet av seg, men ikke stort mer. Hvis man synes pixelfeil er irriterende, da kommer man til å hate interlacede signaler.

Endret av Andrull
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kampanje skriver at den første partneren som får gi ut HBO Nordic er TeliaSonera via sin IPTV-tjeneste, her i Norge representert av NextGenTel. Neste partner ut vil være Samsung, ifølge Eklund. Det er imidlertid fortsatt ikke sikkert om norske kunder vil få tilgang i morgen, eller om et par dager:
Hva med aktører som Viken Fibernett som er "store" på IPTV i Norge?
Lenke til kommentar

De må komme med app til Apple-TV eller boxee box. Ellers blir det enklere for meg å skaffe HBO serier der jeg pleier.

 

Apple tv skal det visstnok komme app til men Boxee box har trukket seg ut av Europa, Boxee har lansert en ny boks som heter Boxee Tv og til den er det lansert en Netflix app til, problemet er at disse boksene kun selges på det Amerikanske markedet og det er uvisst om de vil bli lansert i Europa.

Lenke til kommentar
I følge artikkelen på dagbladet, blir det 1080i og 5.1 surround. Kvifor ikkje 1080p?
USA liker "interlaced"-standarden, har ingenting å si i praksis.-frank

 

Det er vel ikke akkurat riktig, Frank.

Det er stor forskjell på de to standardene, og 1080p vil alltid være bedre.

 

http://www.digitalphotographywriter.com/2010/08/hd-1080p-vs-1080i-videos-progressive.html

Lenke til kommentar

Det er vel feil? De gikk veldig tidlig ut og lovet at prisen skulle bli mellom €5 og €10, mest sannsynlig nærmere €5, gjorde de ikke?

 

Nja.

 

Det var som du sier en generell lovnad om at prisen skulle være 10 Euro eller litt under, men det var aldri noen særlig mer enn "kanskje" på det med 5 Euro...det var nok bare litt marketing og hyping.

 

Med en pris på 79 kroner måneden er de ikke så langt vekk fra lovnaden om 10 Euro. Hadde kursen vært som før, så hadde de faktisk vært spot on, da Euro har ligget på +/- 8 kroner for ikke så veldig lenge siden.

 

Med dagens kurs ligger de på ca. 10,75 Euro måneden, noe som er *veldig* nærme. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...