Gå til innhold

Microsoft vil låse spillere til Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her skyter Microsoft seg selv i foten på nytt...

Håper spillutviklerne får litt fart på alternativene til DirectX og hopper av Microsoft skuta så fort som mulig , personlig kan jeg ikke akkurat si at jeg er fornøyd med Games for Windows plattformen som brukes.

 

Microsoft bør heller fokusere på å gi noe helt unikt sammen med Os'et sitt, den nyeste DirectX hindringen er jo ikke der fordi det er enorme forskjeller mellom Win 7 / 8 som det var mellom Vista og Xp men en ren software endring for å prøve å få flere til å oppgradere til Win 8.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Win8 er bedre enn Win7 Anyways..." Det er relativt. Har du touch-skjerm, vel, kanskje da.. Faktisk, benchmarks i win7 er bedre enn i win8, så jeg ser ingen spilltekniske grunner til å bruke win8 til spilling for "bedre ytelse". For min del koker det over nå. Ikke det at jeg spiller så ofte, men syns M$ er blitt kvalmt opphengt i å "låse" kundene sine til å kjøpe nytt hele tiden. (Også mtp servicepakkene). Jeg sverger til win7 inntil M$ gir opp strategien sin, å om ikke så kan jeg like godt kjøpe mac siden jeg driver med grafisk arbeid "læll".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De burde i det minste ha kalt det DX12, 11.1 høres ut som en mindre oppdatering og da blir det psykologisk feil å nekte W7-brukere det.

 

Noen fordeler skal dog W8-brukere ha utover tiles-grensesnitt. Ser at det kan virke provoserende, men det er ikke akkurat en ny strategi her i verden å tvinge kunder over på nyere plattformer ved å tilby gulrøtter.

 

De fleste spillene i nær fremtid kommer vel uansett til å kunne spilles på DX11 (W7) og sikkert til en viss grad på både Vista og XP. Spillprodusentene lager vel spill for å treffe flest mulige kunder. Skal MS komme med nytt OS med like korte intervaller som W7/W8 så har vi W9 på plass før DX11.1 er skikkelig implementer i spillindustrien uansett ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Win8 er bedre enn Win7 Anyways..." Det er relativt. Har du touch-skjerm, vel, kanskje da.. Faktisk, benchmarks i win7 er bedre enn i win8, så jeg ser ingen spilltekniske grunner til å bruke win8 til spilling for "bedre ytelse". For min del koker det over nå. Ikke det at jeg spiller så ofte, men syns M$ er blitt kvalmt opphengt i å "låse" kundene sine til å kjøpe nytt hele tiden. (Også mtp servicepakkene). Jeg sverger til win7 inntil M$ gir opp strategien sin, å om ikke så kan jeg like godt kjøpe mac siden jeg driver med grafisk arbeid "læll".

 

Du har fått med deg at ms tilbyr w8 og alle de medfølgende godene for 250kr? Det er på mange måter en latterlig lav pris for arbeidet som er lagt ned og som kommer til å bli lagt ned! Blir litt forfjamset når folk hyler og skriker for sånne små summer. Du hadde vel ikke giddet å klippe plenen til naboen for 250 engang

Endret av wholmen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det som har gjort PC spill så revolusjonerende er den åpne platformen. Microsoft gjør nå som Apple og motarbeider åpnhet og innovasjon. Når man velger å stenge Win7 ute fra forbedret DirectX støtte, så er det ikke fordi det er vanskelig å implementere forbedringene. Det er ikke mange her som klager, det er heller kommentarer til Microsoft sine strategier og valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...