Gå til innhold

Netflix kommer trolig til deg i morgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Duverden. Tar det vel bare en ti-femten års tid før det blir mulig å differensiere lisenser for digitale utgivelser, streame-utgivelser, og digitale utgivelser av "volatile" innhold som serier og dagsaktuelle program.

 

Men uansett godt nytt - sammen med TVNorge som går over til full digital on-demand "sendeplan", f.eks.

Lenke til kommentar

Hele opplegget er jo helt anuskringle :p

 

Man må altså ha håret nettlinje for å få HD???

På min 3G linje har jeg ingen problemer med å se 1080 HD sendinger på dagens "løsning", og om ikke Netflix klarer å levere et tilbud som gjør meg i stand til det så er det tilbake på torrent kjøret. Jeg gidder ikke betale 79kr i måneden for å få en dråligere tjeneste en dagens (gratis+fullHD)

 

Da lastes alle seriene jeg er int i ned automatisk, og jeg kan se dem når de er ferdige, i full kvalitet.

Lenke til kommentar

Museums tv fra GET?Syntes at deres filmleie tjeneste er ganske bra. Rimelig oppdatert på nye titler, men man må jo betale pr film da. Slår i hvertfall Rikstv ned i støvlene ved at filmen starter med en gang istedet for å vente over natta før man kan se filmen.

 

Ja, get er museums tv! Filmleien er (eller var i alle fall) dyrere enn konkurrerende produkter, uten å kunne vise til noen fordeler med å leie gjennom get forutom at man slipper en PC (som jeg SELVSAGT har) koblet til tv.

Utvalget er heller ikke bedre. Når man da heller ikke støtter CAM, men tviholder på en treg, ekstern dekoder så er det ved sin fulle rett og kalle dette produktet for museums tv.

 

VOD egner seg best på PC/nettbrett, men det er mulig dekoderne vil bli bedre og tjenestene bedre med tiden. Men dekoderen er jo unødvendig i seg selv...

 

Lenke til kommentar

Hvordan er Boxee? Eget OS? Kjører du Netflix via nettleser der?

 

Det fungerer utmerket, de har da egene "apper" som alt mulig annet som da Netflix kjører igjennom - Nå er jeg ikke sikker på hvilket OS Boxee kjører men det begynte vel som XBMC(?) - Samtidig støtter det alt av filformater så jeg bruker det til å avspille andre ting i husstanden også - muligens de best brukte pengene på evigheter for min del.

Lenke til kommentar

Et par ting jeg lurer på ang disse tjenestene...

 

Det nevnes lokal teksting, men blir barnefilmer tilgjengeliggjort med lokalt lydspor (norsk tale)?

 

Distribusjonsavtaler med Get og Canal Digital etc.? Mener ViaPlay har dette slik at man kan benytte tjenesten utelukkende over TV-antennen og dermed slippe belastning på annet nettverk, samt benytte HDPVR bokser til caching av filmene etc.

 

Hvor ferskt er innholdet?

 

Hva med caching av innhold på enkelte enheter som for eksempel iOS-enheter etc.?

 

Håper forresten å se grundige tester av tjenestene i media da det ikke er lett å vite hvilken tjeneste som passer best.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...