Gå til innhold

– Pandaren-rasen er ikke bare søt og snill (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en avhopper fra WoW så må jeg si det frister litt når det kommer en ny tilleggspakke, har kjøpt alle dem tidligere. Men etter å ha surra med Guildwars 2 i noen uker nå så tror jeg det er en stor nedtur å gå tilbake til WoW altså.

 

Det er samme sjanger men det er stor forskjell på dem og ikke i positiv rettning for WoW synes jeg. Fikk en epost ifra Blizzard om å kunne prøve MoP gratis i 9 dager....har jo ikke noe å tape.

Lenke til kommentar

Begynnte å prøve WoW igjen etter år med pauser. Bestillte også MoP, kun for å prøve pandaen. :p

Det som jeg syns alltid har vært kjedelig er at det er så få spells/skills dedikert til hvert talent-tree. Feks mage: Om man går for ren fire-mage eller frost-mage får man kun:

 

Fire:

10 Pyroblast

12 Fireball

24 Inferno Blast

36 Critical Mass (Passive)

62 Dragon's Breath

77 Combustion

80 Mastery: Mastery: Ignite (Passive)

85 Pyromaniac (Passive)

 

Frost:

10 Summon Water Elemental

12 Frostbolt

24 Fingers of Frost (Passive)

36 Icy Veins

62 Frozen Orb

77 Brain Freeze (Passive)

80 Mastery: Mastery: Frostburn (Passive)

 

5 unike spells som fire og 4 som frost. :/ Uansett hva man velger blir alle så damn like... Bare av å være mage får man uansett automatisk hele 5 frost-spells, selv om man går fire-mage "spec".

Jeg vil ikke ha frost-spells jeg, vil sette fyr på alt jeg. :p Jeg vet at det bare er å ikke bruke de abilitiene, men syns fortsatt ikke det er riktig.

Lenke til kommentar

Som en avhopper fra WoW så må jeg si det frister litt når det kommer en ny tilleggspakke, har kjøpt alle dem tidligere.

 

Samme her. Drev med "hardcore raiding" i vanilla og ganske så hardcore pvp i vanilla og TBC. Men så gikk jeg lei og selv om jeg kjøpte de to neste tilleggspakkene så lvlet jeg bare 1 char til øverste nivå og gav meg igjen etterpå.

 

Nå er jeg derimot tilbake i WoW og stortrives så langt. Så får vi se om det varer til en stund etter MoP eller om det går som tidligere.

 

Mitt problem er vel at jeg ikke har funnet et MMO som kan matche WoW. Jeg har feks prøvd Starwars TOR, Age of Conan, The Secret World osv. men ingen av de gir meg den samme følelsen som jeg fikk i WoW. Vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er, men det er noe med kampsystemet og følelsen jeg får når jeg spiller WoW. The Secret World virket lovende, men var ikke i nærheten av å fenge meg. Men kanskje jeg er en WoW'er og ikke en MMO'er, noe som nødvendigvis ikke er det samme.

Lenke til kommentar

Hva faen er en drott..

 

Sjefsskurk, sluttfiende, storskurk ? et forsøk på å lage et norsk ord for "raid boss" som signaliserer at det ikke er snakk om en smålig liten underskurk, men sjefen sjøl. :)

Flott at dere vil ta vare på det norske språket, men når forsøket er så fjernt fra å være selvforklarende blir det bare et forstyrrende element i artikkelen.

 

Og ærlig talt, alle anførselstegnene.. Det ser ut som en 50 år gammel journalist fra Dagens Næringsliv har skrevet artikkel om WoW mens han samtidig skal forsikre leseren at han slett ikke vet hva alt dette nerdespråket om "dots" og raid boss" kan bety..

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til denne oppgraderinga, Har vært sånn av og på når det gjelder WoW. Men av en eller annen grunn så drar det meg tilbake hele tiden så vet ikke om jeg vil slutte helt med det. Trur det har noe med universet spillet foregår i og det er fortsatt det mest polerte online spillet ute.

 

Har nå spilt litt Guild Wars 2, men merker jeg allerede begynner og bli litt lei, det virker som det ikke er noe virkelig mål i spillet, har på en måte ikke en følelse på at jeg jobber meg frem til noe. Kamp systemet er for det meste bare spam alle skills du kan og ja jeg trur ikke det vil vare så lenge som mange trur.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ååå godt han skrev det med valor points og reveered på slutten der. satt å tenkte på å teste wow igjen. men heldigvis ble jeg minnet på det forferdelige latterlige grind greiene som er standings systemet. hadde vært mye kulere om den vendorn stod bak the monster murloc of doom. og man kan ikke handle før man har slått ham ihjel først. men takk til gamer som minnet meg på det verste som er oppfunnet, grind til standings reveered.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som en avhopper fra WoW så må jeg si det frister litt når det kommer en ny tilleggspakke, har kjøpt alle dem tidligere.
Samme her. Drev med "hardcore raiding" i vanilla og ganske så hardcore pvp i vanilla og TBC. Men så gikk jeg lei og selv om jeg kjøpte de to neste tilleggspakkene så lvlet jeg bare 1 char til øverste nivå og gav meg igjen etterpå.Nå er jeg derimot tilbake i WoW og stortrives så langt. Så får vi se om det varer til en stund etter MoP eller om det går som tidligere.Mitt problem er vel at jeg ikke har funnet et MMO som kan matche WoW. Jeg har feks prøvd Starwars TOR, Age of Conan, The Secret World osv. men ingen av de gir meg den samme følelsen som jeg fikk i WoW. Vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er, men det er noe med kampsystemet og følelsen jeg får når jeg spiller WoW. The Secret World virket lovende, men var ikke i nærheten av å fenge meg. Men kanskje jeg er en WoW'er og ikke en MMO'er, noe som nødvendigvis ikke er det samme.

 

Eve Online. det er det mest sinnsyke spillet som er. spillerne lager innholdet. Sjekk ut Eveonline.com themittani.com og evenews24.com

det er nyhets sider som viser deler av det som skjer i Eve. i wow, hvis man fooker opp et raid. ikke så nøye, start på nytt. i EvE hvis du fooker up en fleet fight, så er feilene dine frapset, det er opprettet en egen nyhets artikkel for å beskrive konsekvensene av den feilen. samme om du gjør ting rett. gir derfor alt mye mer spenning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til denne oppgraderinga, Har vært sånn av og på når det gjelder WoW. Men av en eller annen grunn så drar det meg tilbake hele tiden så vet ikke om jeg vil slutte helt med det. Trur det har noe med universet spillet foregår i og det er fortsatt det mest polerte online spillet ute.

 

Har nå spilt litt Guild Wars 2, men merker jeg allerede begynner og bli litt lei, det virker som det ikke er noe virkelig mål i spillet, har på en måte ikke en følelse på at jeg jobber meg frem til noe. Kamp systemet er for det meste bare spam alle skills du kan og ja jeg trur ikke det vil vare så lenge som mange trur.

 

Vet du hva, helt forbanna enig. Akkurat i samme situasjon. Av og på WoW de siste 7 årene. Tar en pause når føler for det, og spiller i en periode når har tid og lyst. Prøvd alt det du nevnte, + noen til. Jeg er dritlei å bli skuffa over andre MMO. WoW sitter i fingrene og ingen andre gir samme følelse av mestring og motivasjon for videre fremgang.

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til denne oppgraderinga, Har vært sånn av og på når det gjelder WoW. Men av en eller annen grunn så drar det meg tilbake hele tiden så vet ikke om jeg vil slutte helt med det. Trur det har noe med universet spillet foregår i og det er fortsatt det mest polerte online spillet ute.Har nå spilt litt Guild Wars 2, men merker jeg allerede begynner og bli litt lei, det virker som det ikke er noe virkelig mål i spillet, har på en måte ikke en følelse på at jeg jobber meg frem til noe. Kamp systemet er for det meste bare spam alle skills du kan og ja jeg trur ikke det vil vare så lenge som mange trur.

 

ja det er vel litt sånn alkoholiker blod i deg, bra du ikke begynte å drikke øl for å si det sånn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva faen er en drott..

 

Sjefsskurk, sluttfiende, storskurk ? et forsøk på å lage et norsk ord for "raid boss" som signaliserer at det ikke er snakk om en smålig liten underskurk, men sjefen sjøl. :)

 

Nå vet jeg at skriventer får ta seg visse kunsteriske friheter, men har dere ikke en mal på oversettelser av vanlige spill-ord? Fra tidligere artikkler jeg har lest, har det små gøyale ordet "Siste kjempe" vært brukt for å betgne en større fiende. Et alternativ er vel og sluttkjempe?

 

Uansett er det å innføre nye ord kunstig en dårlig idè, språk er dynamisk og skal veiledes ikke kues eller temmes.

Lenke til kommentar

Ååå godt han skrev det med valor points og reveered på slutten der. satt å tenkte på å teste wow igjen. men heldigvis ble jeg minnet på det forferdelige latterlige grind greiene som er standings systemet. hadde vært mye kulere om den vendorn stod bak the monster murloc of doom. og man kan ikke handle før man har slått ham ihjel først. men takk til gamer som minnet meg på det verste som er oppfunnet, grind til standings reveered.

 

jeg synes nå at de ødela ting da de fjernet standings. ITBC f.eks måtte man jobbe en del for å få revered men belønningen var deretter. Man kunne grinde en bestemt mob til honored, men man måtte kjøre vanskelige instancer for å bli revered. Epic JC oppskrifter fikk man bare hvis man raidet mount hiyal osv...I lichking var det alt for lett å skaffe seg ting, meningen med å gjøre ting forsvant...

Lenke til kommentar

Det heter ikke gamer, det heter spiller! :-D

 

Må si meg enig med de som reagerer på fornorsking av spillbransje koder, synes det kan være ganske så påtatt og snobbete. Ja, jeg vet at vi skal ta vare på språket vårt, men det får vel være grenser hva vi skal tåle at enkelte drotter skal pålegge oss av språktvang.

 

Lurer på hva utaskjærsbransjen skulle gjort om de måtte oversette absolutt alle faguttrykk de bruker til norsk... Heldigvis oversettes ikke spilltitler, slik man gjennom mange år har sett filmbransjen har bedrevet med grufulle resultater.

 

Når det gjelder MoP, så er jeg vel i samme båt som mange her, jeg klarer nok ikke holde fingrene unna. Om det er positivt eller negativt, det får tiden vise. Som en ivrig Magic:The Gathering spilelr er jeg veldig spent på pet-battling, høres ut som det kan bli interessant.

Lenke til kommentar

Det heter ikke gamer, det heter spiller! :-D

 

Må si meg enig med de som reagerer på fornorsking av spillbransje koder, synes det kan være ganske så påtatt og snobbete. Ja, jeg vet at vi skal ta vare på språket vårt, men det får vel være grenser hva vi skal tåle at enkelte drotter skal pålegge oss av språktvang.

 

Lurer på hva utaskjærsbransjen skulle gjort om de måtte oversette absolutt alle faguttrykk de bruker til norsk... Heldigvis oversettes ikke spilltitler, slik man gjennom mange år har sett filmbransjen har bedrevet med grufulle resultater.

 

Når det gjelder MoP, så er jeg vel i samme båt som mange her, jeg klarer nok ikke holde fingrene unna. Om det er positivt eller negativt, det får tiden vise. Som en ivrig Magic:The Gathering spilelr er jeg veldig spent på pet-battling, høres ut som det kan bli interessant.

 

Ok, greit. Da skal jeg ikke bruke drott mer. Endrer det til sjef. :)

Lenke til kommentar

Hva faen er en drott..

 

Sjefsskurk, sluttfiende, storskurk ? et forsøk på å lage et norsk ord for "raid boss" som signaliserer at det ikke er snakk om en smålig liten underskurk, men sjefen sjøl. :)

Flott at dere vil ta vare på det norske språket, men når forsøket er så fjernt fra å være selvforklarende blir det bare et forstyrrende element i artikkelen.

 

Og ærlig talt, alle anførselstegnene.. Det ser ut som en 50 år gammel journalist fra Dagens Næringsliv har skrevet artikkel om WoW mens han samtidig skal forsikre leseren at han slett ikke vet hva alt dette nerdespråket om "dots" og raid boss" kan bety..

 

"Dot" kan for eksempel bli "skade over tid" i stedet, men hva ville du oversatt "raid"-sjef med? "Valor"-poeng kan bli "heltepoeng", men er det selvforklarende nok? Og ja, skal ikke bruke "drott" mer etter at det har blitt stemt nedom og hjem her i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...