Gå til innhold

TV 2 bryter med Canal Digital


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, er jo bare TV2 som oppfører seg litt merkelig i denne saken... Canal Digital har jo fått beskjed fra et offentlig utvalg (kabeltvistnemda) om at de skal betale TV2 8 kr pr husstand, mens Canal Digital bare vil betale 58 øre. Derfor vil Canal Digital kreve 19 kr for hver kunde som vil velge inn TV 2, da de ikke har planer om å følge det kabeltvistnemda har pålagt dem..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, er jo bare TV2 som oppfører seg litt merkelig i denne saken... Canal Digital har jo fått beskjed fra et offentlig utvalg (kabeltvistnemda) om at de skal betale TV2 8 kr pr husstand, mens Canal Digital bare vil betale 58 øre. Derfor vil Canal Digital kreve 19 kr for hver kunde som vil velge inn TV 2, da de ikke har planer om å følge det kabeltvistnemda har pålagt dem..

Kabeltvistnemda sitt vedtak er så vidt jeg vet anket og skal opp for retten etter hvert, en helt legitim måte å få klargjort slike ting. Canal Digital krever heller ikke inn 19 kroner for alle som vil velge inn TV2 - det er gratis å velge inn kanaler første gangen. Canal Digital gjør akkurat det forbrukerrådet og ikke minst forbrukerne etterspør - sørger for større valgfrihet.

 

Med TV2 sin misvisende beskjed som ble vist over skjermen på en måte som fikk det til å virke som om det var fra Canal Digital, og nå det her, så er det jaggumeg bare TV2 som oppfører seg barnslig i denne saken. Det må være lov til å forhandle og være uenige, men gjør det på en noenlunde okei måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

TV2 er redde for at kundene skal velge bort deres kanaler fra pakken så derfor går de ut med beskjed på skjermen som ser ut som kommer fra CD og prøver å få kundene til å bytte til en leverandør hvor deres kanaler er påtvunget. TV2 kaller det avtalebrudd og føler seg utelatt så derfor bestemmer de seg for å fjerne kanalene totalt? :hmm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes detter er barnslig og klønete håndert av begge parter. Hvis man ser hvilke kanaler som nå ligger i CD sin faste grunnpakke så er det jo litt rart at alle TVN-kanalene (TVN HD, Max, Vox og Fem) og begge Viasat-kanalene (TV3 og Viasat4) er der, mens TV2 kun er der pga formidlingsplikten. Jeg ser dette som en hevn fra CD fordi de ikke ble enig om betalingen, også hevner TV2 seg på det ved å ikke ville levere sine "små" kanaler....

 

Er det ikke også litt underlig at CD parabol og CD kabel driver så forskjellig? Ville det ikke vært lønnsomt om de forhandlet avtaler sammen som et større selskap?

 

Og hvorfor ble Get enig med TV2 og ikke CD, kravet var vel det samme?

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da går jeg altså glipp av:

 

tv2 sumo

Nyhetskanalen

tv2 filmkanalen

 

3 kanaler jeg stort sett aldri har sett på

 

Skjønner ikke helt hva fuzzen er

 

CD har også flyttet TV2 til noen høye kanalnumre, noe TV2 mener gjør at kanalene blir skjult for forbrukeren. Personlig flytter jeg alltid kanaler til de plassene jeg selv vil ha det, men kan hende det ikke er mulig hos CD?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig i at det er klønete håndtert fra begge parter, selv om jeg har noe mer forståelse for CD enn TV2. CD sitt argument for å anke kabeltvistnemnda sitt vedtak er blant annet begrunnet i et prinsipp om at man ikke skal betale to ganger for en kanal, dvs både gjennom reklame og som betalkanal. Med unntak av hovedkanalen (som er fomidlingspliktig) er faktisk TV2 sine kanaler i realiteten betalingskanaler, hvor TV2 Bliss, TV2 Zebra og TV2 Filmkanalen henter inn også inntekter gjennom reklame. TV2 Zebra er alt kuttet ut grunnet priskravet.

 

Det ligger også en god del knyttet til hvem som skal ha brorparten av inntektene for formidling av både betalkanaler og reklamefinansierte kanaler, særlig kanaler med to inntektskilder, i denne saken. I tillegg tror jeg TV2 Bliss og TV2 Filmkanalen dersom man må betale for de fort vil bli utkonkurrert av HBO og NetFlix

 

@indomitable: TV2 Sumo er en nettkanal, så den har du fremdeles tilgjengelig. De som forsvinner 23.11 er TV2 Bliss, TV2 Filmkanalen og TV2 Nyhetskanalen. Og jeg ser heller ikke på disse. Disse sender også innhold hvor NetFlix vil bli en meget stor konkurrent - de to første.

 

I tillegg til favorittliste er det på mine TV-er også mulig å endre selve kanalnummeret - dvs sortere som man vil. Jeg bruke IDTV.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker retningen CD går mot. Skulle gjerne halvert antall kanaler jeg får gjennom GET bare jeg kunne valgt de som var igjen selv.

 

Og hater virkelig det med HD kanaler. Hvorfor kan ikke den boksen jeg må ha hos GET (eller CD) automatisk velge HD versjonen hvis den er tilgjengelig?

 

Og TV2 hadde ikke gjort meg noe om forsvant, ihvertfall alle ekstrakanalene de har pumpet ut de siste årene. Så kunne de tatt med seg TVN og FEM og alle de andre søplekanalene som bare resirkulerer gamle TVserier.

Lenke til kommentar

Som i alle krangler, 2 parter. CD vil ikke betale mer for TV sine kanaler og tv2 vil presse cd. Riktig smørje blir det hvis stortinget begynner å blande seg inn i saken slik enkelte stortingspolitikere vil.

 

Riktig parodisk er det jo at Telenor står som største aksje eier i samtlige parter som har blitt, og ikke blitt , enige med Tv2 om den nye prismodellen. Lurer på om de er store aksje eiere i Tv2 og ? De er ihvertfall stor aksjeeier i a-pressen som var store i tv2.

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/09/10/tv-2-driver-gjoermebryting

 

 

Lenke til kommentar
Da går jeg altså glipp av:tv2 sumoNyhetskanalentv2 filmkanalen3 kanaler jeg stort sett aldri har sett påSkjønner ikke helt hva fuzzen er
CD har også flyttet TV2 til noen høye kanalnumre, noe TV2 mener gjør at kanalene blir skjult for forbrukeren. Personlig flytter jeg alltid kanaler til de plassene jeg selv vil ha det, men kan hende det ikke er mulig hos CD?

 

De nye dekoderne til cd er det ikke enkelt å flytte på kanaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...