Gå til innhold

? Slik blir nye iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trur heller de kommer med iSim. En helt revolusjonerende sim teknologi som kun Apple har patent på.

Nå ble ikke navnet på den nye SIM-standarden iSim, selv om det er Apples løsning og Apple sikkert har patenter knyttet til standarden. Apple har tross alt produkt med "nano" i navnet (iPod nano), så det går helt fint det også. ;)

Apple to Offer Its Nano-SIM Patents Royalty-free

 

 

Når den nye standarden blir tatt i bruk av flere produenter regner jeg med at enkelte her kommer til å sove dårlig om natten med tanken på at det finnes en nano-SIM basert på Apples løsning i telefonen deres... ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tviler. Får ikke apple-eiere sove da? Er jo ikke en skvett inni produktene der som er laget av apple

Tja, for en ekte Apple-hater må det da være tungt å svelge at man bruker noe som helst som stammer fra Apple. Apple-eiere er derimot generelt åpne og vennlige mennesker, ikke hatere, som naturligvis ikke hater ting bare fordi de ikke er laget av Apple. Som bruker av Apple-produkt har jeg ingen "allergi" eller generell motvilje mot alle andre elektronikkprodusenter - tvert imot, jeg omgir meg gjerne med gode produkt laget av forskjellige produsenter. Kjøper med glede en skjerm fra Asus eller Eizo, eller en mus fra Logitech.

 

Leste gjennom linken til eisa01 et par poster lengre opp. Om ryktene stemmer er det ikke så gedigen oppgradering igrunn. Mer som en slags 4S II. Større skjerm er vel det som merkes mest.

Ja, Apple burde definitivt puttet på en fluxgenerator og laget et bakstykke i blålilla plastikk for å få den tl å framstå som en skikkelig gedigen oppgradering...

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

. Som bruker av Apple-produkt har jeg ingen "allergi" eller generell motvilje mot alle andre elektronikkprodusenter - tvert imot, jeg omgir meg gjerne med gode produkt laget av forskjellige produsenter. Kjøper med glede en skjerm fra Asus eller Eizo, eller en mus fra Logitech.

 

Det virker av linkene dine i signaturen at du ikke vil ha noe laget av Samsung? Eller tar jeg feil der :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ah, herlige tårer fra bitre, bitre mennesker. Så så, samsung klarer sikkert holde seg oppe ved å stjele grensesnittet til W8M eller noe

Drikker du på en tirsdag? Det er kun du og Newton som begynner å prate om samsung her i tråden om du leser igjennom. Det har ikke vært nevnt konkurrenter med et eneste ord, heller ikke blitt hintet til deres fortreffelighet i det minste grann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så prikk lik 2 generasjoner med iphone? får den trekk for dette i tester? eller blir det "Tidløst design, stort pluss!"

 

Jeg tror det er en tabbe av Apple å nok en gang komme med noe som er nesten likt designmessig som forrige variant (skjermstørrelsen unntatt). Forskjellen fra iPhone 4 til 4S er jo i de flestes øyne så godt som ubetydelig og ikke rare oppgraderingen, og tar de en slik løsning nok en gang er de ihvertfall på god fart bort i fra å være det mange anser som en kul telefon.

 

iPhone er i ferd med å miste sin 'coolness' siden de er såpass konservative designmessig - bare ta en titt på forum som f.eks. macrumours der en del brukere nå har hoppet over til en av konkurrentene og tilsynelatende er storfornøyd med det (og nei; det er ikke trollkontoer som skriver dette - mange av switcherne har vært registrerte brukere av forumet i flere år).

Endret av Schnapps
  • Liker 3
Lenke til kommentar

selvfølgelig det er en tabbe av Apple å nok en gang komme med noe som er nesten likt designmessig som forrige variant (skjermstørrelsen unntatt). Forskjellen fra iPhone 4 til 4S er jo i de flestes øyne så godt som ubetydelig og ikke rare oppgraderingen, og tar de en slik løsning nok en gang er de ihvertfall på god fart bort i fra å være det mange anser som en kul telefon.

 

iPhone er i ferd med å miste sin 'coolness' siden de er såpass konservative designmessig - bare ta en titt på forum som f.eks. macrumours der en del brukere nå har hoppet over til en av konkurrentene og tilsynelatende er storfornøyd med det (og nei; det er ikke trollkontoer som skriver dette - mange av switcherne har vært registrerte brukere av forumet i flere år).

Samtidig så selger jo iphone som aldri før. Og større skjerm vil kanskje tiltrekke seg en del nye kunder. Jeg tror i alle fall neste generasjon iphone vil bli det mest selgende noen sinne. Og det at bakdekslet blir i 2 toner og metall gjøre at modellen blir nok forskjellig fra iphone 4s. Mange savner de store revolusjonerende oppgraderingene, men jeg tror vi er forbi det på en stund. Er bare å se på de ørten mobilene som andre produsenter lanserer, ingenting revolusjonerende med de. Ny cpu, gpu etc etc. Og selvfølgelig skjermtommer racet. Er glad Apple ikke biter på og lager mobilene deres så store som den jeg skriver på nå. 4,65 er for stort for meg. Og jeg ser rundt på forumet at mange ønsker seg topp speccet mobiler rundt 4".

Lenke til kommentar

Det virker av linkene dine i signaturen at du ikke vil ha noe laget av Samsung? Eller tar jeg feil der :)

Helst ikke, men det finnes sikkert en og annen liten Samsung-komponent i mine elektroniske enheter, uten at det plager meg spesielt mye.

 

Nei det er klart, Er det feks 0.05% Samsung komponenter i din telefon så er det ikke noe å miste nattesøvnen over. Men er er det over 20% så virker dine linker litt selvmotsigende. Du er imot Samsung, samtidig som du støtter dem fullt ut.

 

Vet du % andel av Samsung komponenter i din iphone 4?

 

Er det noen som vet om det tallet blir å forandre seg til den nye iphone?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av nyheter jeg kanskje forventer å finne på nye mobiler er NFC (selvsagt) og Bluetooth 4.0 på hardware-siden. Ellers er det ikke annet enn en naturlig utvikling at vi får bedre skjermer, raskere CPU/GPU, mer minne osv. Og kanskje vi faktisk får se en praktisk bruk av bøyelige skjermer?

 

Det er på software det mest spennende skjer. Det er jo det som er grunnen til Apple tok sin posisjon med iPhone også, og har klart å holde den så lenge som de har. Ingen (vel, sikkert noen) kan benekte at tilbudet på apps av høy kvalitet er større på iOS enn Android. For now. :)

 

OS på mobil har utviklet seg stort, fra å være et veldig enkelt system, til å kunne tilby en masse funksjonalitet folk flest ikke engang vet om. Selv om jeg neppe kommer til å kjøpe en iPhone noen gang, synes jeg det er spennende å følge med på hva Apple gjør. De har en enorm påvirkning på forbrukerne, og dermed også markedet og andre produsenter. Derfor håper jeg faktisk at de kommer med noe som imponerer litt mer enn de har gjort ved de siste lanseringene sine.

 

Jeg tror vi vil se mer av sosiale tjenester, integrasjon mellom enheter i hjemmet (i første omgang tv og audio), mobilen som lommebok, stemmestyring (som faktisk kan brukes) og mer bruk av nettleseren i mobil fremfor apps - takket være HTML5. Ikke nødvendigvis fra Apple først.

Lenke til kommentar

Er glad Apple ikke biter på og lager mobilene deres så store som den jeg skriver på nå. 4,65 er for stort for meg. Og jeg ser rundt på forumet at mange ønsker seg topp speccet mobiler rundt 4".

 

Pffft, Apple kunne fint ha laget en stor og en liten modell. Det finnes mange som ønsker seg vesentlig større skjerm enn 4". Det er kun iPhonebrukere som fakisk synes færre valgmuligheter er en fin ting, og det går igjen. Som den gangen da iPhone ikke hadde MMS, da var jo det også bare fryd og gammen.

 

På tide å dra opp nisselua littegrann å forstå at valgmuligheter for brukerne IKKE er en dårlig ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På tide å dra opp nisselua littegrann å forstå at valgmuligheter for brukerne IKKE er en dårlig ting.

Men forbrukerne har valgmuligheter. De kan velge mellom iPhone, ørten Android-telefoner, Windows Phone, Blackberry med mere. Det fungerer helt strålende. (Bortsett fra de tåpelige patentsakene.)

 

Det er ikke derimot sagt at en enkelt produsent bør prøve å møte alle behov. Mange av verdens mest suksessrike firmaer har blitt det ved å spisse sitt produkttilbud. Det er åpenbart en feilslutning at den beste leverandøren er den med flest modeller. Den beste leverandøren, for deg som for meg, er den som har akkurat den modellen du ønsker deg. Det kan, og vil ofte, være to forskjellige leverandører for ulike personer, helt uten at noen av oss er fanboys. Vi har bare forskjellige behov.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...