Gå til innhold

Billig IPS-skjerm fra AOC på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1920x1080 er etter min mening dårlig til være en 27-tommer.

1000:1 statisk kontrast er dårlig til å være IPS.

Ekte fargedybde (antall bit per piksel) oppgis ikke. Da mistenker jeg at den verdien ikke er noe å skryte av.

 

Jeg er litt skeptisk til denne. Bra pris, men det er nok en grunn til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne skjermen har ikke DVI-tilkobling og kun én HDMI-tilkobling. Man får da ikke ha den tilkoblet både PC og Blu-Ray spiller samtidig. Det burde vært 2x HDMI og DVI.

Og DisplayPort! Er altfor få produkter med dette!

 

Pivot og VESA-fester burde også vært standard på alt!

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Denne skjermen har ikke DVI-tilkobling og kun én HDMI-tilkobling. Man får da ikke ha den tilkoblet både PC og Blu-Ray spiller samtidig. Det burde vært 2x HDMI og DVI.

 

Bildene viser 2 HDMI overfor hverandre, så det er greit nok, men svak lysstyrke og lav kontrast, er heller ikke med å trekke opp. Spørs om det er verdt å betale opp for IPS, eller om jeg like godt velger TN med bedre specs, og mulighet for veggheng istedet. Er i vurdering på en 27" i lavere prisklasse.

 

Edit: skriveleif

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Får jo Catleap skjermer ferdig levert på døra for rundt 2000 kr, da med IPS panel og skikkelig oppløsning (x1440).

Ser ikke poenget med denne skjermen i det heletatt, 1080p?..

 

Ser at den har AH-IPS panel. Er det ett kompromiss for lavere strømforbruk , på bekostning av noe annet?

Endret av Lunalotic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

gleder meg til å se om den er verdt penga. ikke alle IPS skjermer er noe tess.

 

En 27" dataskjerm med HD oppløsning er sikkert fint for 90åringer. Selv om jeg er en gammal gubbe etter hvert kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe denne. Duplo i stedet for lego liksom

for 90 åringer er det sikkert fint med en 32" hd ready skjerm (720p)

 

jeg syntes 1080p er helt greit på 27" , der er det jeg har på min nåværende skjerm. for meg føler jeg det ikke trengs mer pixel-tetthet. jeg sitter nemlig ca 1-1,5m fra skjermen når jeg ser på video eller spiller og da trur jeg at jeg skulle slite med å skille mellom 1080p og 1440p

Lenke til kommentar

gleder meg til å se om den er verdt penga. ikke alle IPS skjermer er noe tess.

 

En 27" dataskjerm med HD oppløsning er sikkert fint for 90åringer. Selv om jeg er en gammal gubbe etter hvert kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe denne. Duplo i stedet for lego liksom

for 90 åringer er det sikkert fint med en 32" hd ready skjerm (720p)

 

jeg syntes 1080p er helt greit på 27" , der er det jeg har på min nåværende skjerm. for meg føler jeg det ikke trengs mer pixel-tetthet. jeg sitter nemlig ca 1-1,5m fra skjermen når jeg ser på video eller spiller og da trur jeg at jeg skulle slite med å skille mellom 1080p og 1440p

Video!

Joda, til film er det ok men jeg snakker da om å burke en PC som en PC.

Jeg snakker om å skrive, surfe, programere, teste, og se film aller helst alt på en gang. Man (Jeg) trenger et stort "skrivebord" og vil ha det stort som overhode mulig. Vil jeg ha større skrift og ikoner kan jeg stille inn det på tross av høy oppløsning. Andre veien er ikke så enkelt.

Lenke til kommentar

1920x1080 er etter min mening dårlig til være en 27-tommer.1000:1 statisk kontrast er dårlig til å være IPS.Ekte fargedybde (antall bit per piksel) oppgis ikke. Da mistenker jeg at den verdien ikke er noe å skryte av.Jeg er litt skeptisk til denne. Bra pris, men det er nok en grunn til det.

 

1000:1 i statisk kontrast er faktisk meget bra, hvis dette er realistiske tall. Dell U2711 har en oppgitt kontrast på 1000.1. Grode reviewsites som prad.de målte den til 926:1.

Det samme gjelder CG serien til Eizo, som er blant det gjeveste du får av skjermer. Jeg vet ikke om noen skjermer som har et kontrastnivå over 1200:1 som er i salg per dags dato.

 

1080p er i minste laget på en 27 tommer da.

Lenke til kommentar

Får jo Catleap skjermer ferdig levert på døra for rundt 2000 kr, da med IPS panel og skikkelig oppløsning (x1440).Ser ikke poenget med denne skjermen i det heletatt, 1080p?..Ser at den har AH-IPS panel. Er det ett kompromiss for lavere strømforbruk , på bekostning av noe annet?

 

Hvem leverer CatLeap for 2000?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...