Gå til innhold

Steam vil selge nytteprogrammer (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke jeg, jeg kjente med en gang jeg leste dette at jeg håpet på photoshop, solidworks og andre 3d programmer. Rart om selskapene skal overse den største plattformen for digital distribusjon. Klart de ønsker å selge alt selv for å ha størst mulig profitt, men jeg tror også de vil nå et bredt publikum, så det blir vel et regnskap på potensielle nye kjøpere veid opp mot det de må betale valve for distribuere.

Så mye lettere det blir å holde alt oppdatert og se hvilke tilleggspakker man har kjøpt, jeg hadde slukt dette rått og kjøpt enda en lisens bare for enkelhetens skyld selv om det er dyrt.

*Drømmer om steam summersale*

Lenke til kommentar

Steam har en utfordring i forhold til volum som de må løse før programvare skal bli en suksess. Mange indie-utviklere sliter fordi det i hovedsak er produktene som promoteres aktivt som får salgsvolum, mens resten "drukner". Det samme problemet kjenner vi jo igjen fra Apples app-store.

 

Det er egentlig ganske synd, fordi det finnes mange gode programmer (og spill!) som fortjener langt mer oppmerksomhet enn hva de får nå.

Lenke til kommentar

Steam har en utfordring i forhold til volum som de må løse før programvare skal bli en suksess. Mange indie-utviklere sliter fordi det i hovedsak er produktene som promoteres aktivt som får salgsvolum, mens resten "drukner". Det samme problemet kjenner vi jo igjen fra Apples app-store.Det er egentlig ganske synd, fordi det finnes mange gode programmer (og spill!) som fortjener langt mer oppmerksomhet enn hva de får nå.

 

Hvis Humble Indie Bundle er noe å gå etter så synes jeg de gjøre det rimelig bra med de små utviklerne. De får jo reklame titt og ofte, og det er jo ikke mange Indie spill som blir forbigått i kampanjene. Om sommersalget var noe å gå etter så burde jo de fleste indie utviklere ha en god sjanse for å bli eksponert for potensielle kjøpere.

Lenke til kommentar

Det er mange grunner til at jeg tror program som Photoshop ikke vil dukke opp i Steam. Ja det er kanskje verdens største plattform for digital distribusjon. Men:

 

- Det er dyr programvare

- Mange arbeids- og utdanningsinstitusjoner har gode rabatter på slik programvare

- Folk som vil ha slik programvare, vet hvor de får det

- Å måtte logge på steam for å kunne bruke programvaren er et drawback

- Fordelen med Steam Cloud blir nesten verdiløs med tanke på andre muligheter for skylagring.

 

Med mindre det er en heftig prisreduksjon i bildet, har ikke programvare som Photoshop et stort marked på Steam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God ide egentlig, men nei takk for meg. Man kan jo ikke bruke ting på steam offline, så nei takk. Av denne ene grunn. ( og ja det finnes en offline-modus men den er idiotisk dårlig du må trykke gå offline før du blir offline), og har ingen nytte i tilfeller der nettet plutselig er nede.

 

Hvis de hadde fikset dette så kanskje. Skjønner ikke at folk whiner over ubisoft ang. å måtte være på nett når man spiller, steam er jo like ille egentlig.

 

Før øvrig vil jeg ikke at alt på dataen skal være bundet til steam, heller. Da har jo de all kontroll føles det som, og jeg er jo da bundet til å bruke steam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke Pro Tools eller Photoshop vil komme på Steam, men å se mer ukjent og billigere programvare dukke opp kan nok forventes.

 

Vel, Adobe ville sikkert ikke ha noe imot å ha en ekstra distrbusjonskanal som er besøkt av mange. Om Steamworks og Adobe kommer til en enighet om pris bør det la seg gjøre.

Lenke til kommentar

Tror dette kan bli bra forutsatt at man kan:

 

- Brukte programvare off-line uten å kjøre steam

- Kunne laste ned installasjonsfil og serienummer for bruk uten steam om man ønsker det.

 

Jeg tror nok jeg ville kjøpt flere småprogrammer om det lå i steame, slik det er nå gidder jeg ikke stresse med å kjøpe et miniprogram selv om det bare koster 3 dollar, er mye lettere å laste ned fra TPB, men om det kommer i steame er det jo enda enklere og jeg tror nok jeg ville kjøpt en del.

Lenke til kommentar

Er det ingen som tenker på det adobe ville tapt på å selge suite'n sin på steam? Det er en grunn for at origin finnes og det begynner på p og slutter på enger. Valve tjener fett(ikke mye per "vare", men det er store beløp tatt tilsammen) på å "eie" distribusjonskanalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...