Gå til innhold

Steam vil selge nytteprogrammer (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God ide egentlig, men nei takk for meg. Man kan jo ikke bruke ting på steam offline, så nei takk. Av denne ene grunn. ( og ja det finnes en offline-modus men den er idiotisk dårlig du må trykke gå offline før du blir offline), og har ingen nytte i tilfeller der nettet plutselig er nede.

 

Uhm... Se i hovedvinduet i Steam. Øverst til venstre. Trykk på der det står "Steam". Velg så "Go Offline..."

 

Var ikke verre. ;)

Lenke til kommentar

Ser for meg fremmsida på steam store "New DLC available Adobe photoshop CS7"

 

Hadde vert ganske kjekt å ha slike tilbud fra steam. Det ville også redusere mengen piratkopiering på samme måte som spotify og wimp reduserte piratkopiering av musikk.

Endret av XfsB
Lenke til kommentar

Det er mange grunner til at jeg tror program som Photoshop ikke vil dukke opp i Steam. Ja det er kanskje verdens største plattform for digital distribusjon. Men:

- Det er dyr programvare

- Mange arbeids- og utdanningsinstitusjoner har gode rabatter på slik programvare

- Folk som vil ha slik programvare, vet hvor de får det

- Å måtte logge på steam for å kunne bruke programvaren er et drawback

- Fordelen med Steam Cloud blir nesten verdiløs med tanke på andre muligheter for skylagring.

Med mindre det er en heftig prisreduksjon i bildet, har ikke programvare som Photoshop et stort marked på Steam.

 

Det at det er dyrt er jo ikke en hindring for å ha det på steam, det blir jo fortsatt brukeren som bestemmer seg for om de vil ha det eller ikke. Et eksempel må vel være de forskjellige pakkene de tilbyr på salgene f.eks. ikke uvanlig å se pakker som koster både 2 og 300 euro der. Jeg vet det ikke er det samme men, prisen er vel ingen hindring.

Det er ingenting i veien for at steam ordner med rabatt koder og dermed lar folk bruke rabattene sine. Greit man må logge på steam, men det betyr også at steam vil holde programvaren oppdatert til en hver tid og man lett har oversikt over tilleggspakker man har kjøpt. Steamworks til photoshop hadde også vært utrolig bra, da kunne man delt oppsett og små modifikasjoner for å lage bedre bilder og manipulasjoner. Hvem vet, kanskje i fremtiden kan photoshop lanseres med "multiplayer" ;) Flere som redigerer på samme modell kunne jo fort ende opp med å bli interessant :) Steam Cloud er vel udugelig i denne sammenhengen siden disse filene fort kan ende opp med å ta en del plass, men kanskje en fin funksjon for lagring av filen mens man holder på?

Gjelder å se litt på fordelene og ikke bare bakdelene...

 

Jeg fortsetter å håpe enn så lenge jeg :)

 

han vet om funksjonen, men kritiserte den for å trenge online for å fungere.

Denne må du virkelig forklare? Trenge online for å fungere? Det er jo akkurat det du ikke trenger. Ja du må være online for å laste ned programvaren, men det er jo alt... Du kan sitte på toppen av galdhøpiggen eller bunnen av atlanteren og bruke programmer fra steam etter at du har lastet det ned og startet det en gang... Ser ikke problemet...

 

Edit: La til quote og svar til JonasKFC :)

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

En annen ting jeg kan se for meg er steam for bedrifter, det vil jo muligens ikke lønne seg like mye for store selskap som adobe og solidworks utviklerne. Men det hadde jo vert genialt med tanke på å samle en bedrift i steam med bedrift brukere i bedriftens gruppe, og det vil jo gi store muligheter for f.eks utvikling av plug-ins til Adobe pakken, eller plugins til solidworks, allt samlet i steam workshop.

programmer lett tilgjengelig i steam store bare et klikk unna, bare ta det programmet du trenger, velg antall lisenser og kjøp. eller hva med all den gode reklamen billig programmer kunne fått med å ha tilbud på sin programmvare gjennom steam.

 

kort sagt, alle fordeler gamere har fått fra steam men nå til bedrifter også

Å så enkel verden hadde blitt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

han vet om funksjonen, men kritiserte den for å trenge online for å fungere.

Denne må du virkelig forklare? Trenge online for å fungere? Det er jo akkurat det du ikke trenger. Ja du må være online for å laste ned programvaren, men det er jo alt... Du kan sitte på toppen av galdhøpiggen eller bunnen av atlanteren og bruke programmer fra steam etter at du har lastet det ned og startet det en gang... Ser ikke problemet...

 

Edit: La til quote og svar til JonasKFC :)

 

mulig det er noe galt med min steam, men jeg tviler. ta heller å test funksjonen selv.

http://youtu.be/w3WZN_vd2mQ

Lenke til kommentar

han vet om funksjonen, men kritiserte den for å trenge online for å fungere.

 

Så... han klager på det at om han en gang mister internett, så har han vært for lat til å gjøre det mulig å gå offline? Du "aktiverer" offline-mode ÉN gang, så har du det for alltid. Om da nettet ramler ut, så får du opp en feilmelding om at Steam ikke kan starte, og et spørsmål om å starte i offline-mode.

Lenke til kommentar

Men hva er det du prater om? Funksjonen ER da tilgjengelig! Grunnen til at Steam må tillates å gå i offline-mode, er fordi det må lagre visse filer på din PC for å kunne kjøres i offline-mode. Det er sannelig en dum ting å klage på, og det vitner jo egentlig om hvor bra Steam er, når "haterne" må prioritere slike ting som "OMG OMG man må aktivere offline-mode EN gang før den kan brukes uendelig" når de skal klage.

Lenke til kommentar

vi kunne sikkert diskutert det opp og ned 10 sider virker det som. jeg sier bare det er utrolig dårlig av steam og ikke ha funksjonen uansett, å måtte bruke funksjonen 1 gang før du er offline virker som om det ikke er gjennomtenkt. og du prøver å vinkle det til at steam er bra siden du må det. uansett kommer jeg ikke til å kommentere dine eller andres innlegg som omhandler akkurat dette mer.

Lenke til kommentar

vi kunne sikkert diskutert det opp og ned 10 sider virker det som. jeg sier bare det er utrolig dårlig av steam og ikke ha funksjonen uansett, å måtte bruke funksjonen 1 gang før du er offline virker som om det ikke er gjennomtenkt. og du prøver å vinkle det til at steam er bra siden du må det. uansett kommer jeg ikke til å kommentere dine eller andres innlegg som omhandler akkurat dette mer.

 

Åja. Javel...

 

 

Lurer på om steam også vil tilby gratis programvare?. :)

Har steam også gratis spill i dag eller har de bare spill som koster penger? :hmm:

 

Har ikke steam skjønner du!.

 

Det finnes massevis av gratisspill på Steam. Både f2p-spill med mikrotransaksjoner, og spill som faktisk er gratis. Mods også.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vi kunne sikkert diskutert det opp og ned 10 sider virker det som. jeg sier bare det er utrolig dårlig av steam og ikke ha funksjonen uansett, å måtte bruke funksjonen 1 gang før du er offline virker som om det ikke er gjennomtenkt. og du prøver å vinkle det til at steam er bra siden du må det. uansett kommer jeg ikke til å kommentere dine eller andres innlegg som omhandler akkurat dette mer.

 

Jøss så enkelt det ble å diskutere... Så når man får beskjed om at det man sier er feil, endrer man bare problemstilling og later som ingenting... Flotte greier... :no:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vi kunne sikkert diskutert det opp og ned 10 sider virker det som. jeg sier bare det er utrolig dårlig av steam og ikke ha funksjonen uansett, å måtte bruke funksjonen 1 gang før du er offline virker som om det ikke er gjennomtenkt. og du prøver å vinkle det til at steam er bra siden du må det. uansett kommer jeg ikke til å kommentere dine eller andres innlegg som omhandler akkurat dette mer.

 

Jøss så enkelt det ble å diskutere... Så når man får beskjed om at det man sier er feil, endrer man bare problemstilling og later som ingenting... Flotte greier... :no:

Enig med kjeLL//, alt som trengtes for Offline mode burde blitt lastet ned ved installasjon av steam
Lenke til kommentar

Poenget er vel heller det, at man knapt kan finne en større bagatell når man først skal klage på noe ved Steam. Du laster ned og installerer Steam. Det betyr at du har internett. Da kan du bare aktivere offline-mode i samme feien da, så slipper du å sitte der som en lat jævla idiot når nettet bryter sammen. :)

 

... Og ALT kan ikke lastes ned. Steam må laste ned filer for spillene du har installert, og programvaren du har installert. Hvis de skulle gjøre det som du foreslår, så ville du endt opp med å kunne starte Steam i offline-mode, men ingen av spillene - ettersom disse fortsatt vil oppføre seg som at de var i "online-mode", og vil forsøke å sende forespørsler opp til Steam hovedserveren. Når de da ikke får svar tilbake, vil de ikke kunne starte opp.

 

Jeg skjønner hva dere mener, at det kunne vært ENDA enklere enn det er nå. Men virkelig, er dette noe å klage på? Om dere så leser litt tilbake, handlet ikke dette om at Offline-mode var så forferdelig vanskelig å få aktivert. Det handlet om at en eller annen jokkmokk påsto at det ikke var noe poeng med programmer i Steam, ettersom det ikke fantes noen offline-mode for Steam. Noe vedkommede tok feil i, som jeg påpekte. Det var så denne bagatell-diskusjonen oppsto.

 

Her er for øvrig det originale innlegget jeg svarte på:

 

God ide egentlig, men nei takk for meg. Man kan jo ikke bruke ting på steam offline, så nei takk.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...