Gå til innhold

Steam vil selge nytteprogrammer (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Poenget er vel heller det, at man knapt kan finne en større bagatell når man først skal klage på noe ved Steam. Du laster ned og installerer Steam. Det betyr at du har internett. Da kan du bare aktivere offline-mode i samme feien da, så slipper du å sitte der som en lat jævla idiot når nettet bryter sammen. :)

 

... Og ALT kan ikke lastes ned. Steam må laste ned filer for spillene du har installert, og programvaren du har installert. Hvis de skulle gjøre det som du foreslår, så ville du endt opp med å kunne starte Steam i offline-mode, men ingen av spillene - ettersom disse fortsatt vil oppføre seg som at de var i "online-mode", og vil forsøke å sende forespørsler opp til Steam hovedserveren. Når de da ikke får svar tilbake, vil de ikke kunne starte opp.

 

Jeg skjønner hva dere mener, at det kunne vært ENDA enklere enn det er nå. Men virkelig, er dette noe å klage på? Om dere så leser litt tilbake, handlet ikke dette om at Offline-mode var så forferdelig vanskelig å få aktivert. Det handlet om at en eller annen jokkmokk påsto at det ikke var noe poeng med programmer i Steam, ettersom det ikke fantes noen offline-mode for Steam. Noe vedkommede tok feil i, som jeg påpekte. Det var så denne bagatell-diskusjonen oppsto.

 

Her er for øvrig det originale innlegget jeg svarte på:

 

God ide egentlig, men nei takk for meg. Man kan jo ikke bruke ting på steam offline, så nei takk.

 

Problemet er jo at man vet jo ikke når man blir offline. Plutselig er nettet nede og da er man fucked. Og det funker ikke å trykke offline mode før, kun hvis du vet at netter blir og forsvinne. Det duger hvis man skal på hytta og slikt, men ikke om man sitter hjemme og nettet plutselig er nede. Da trykker man på offline-modusen og den jævla tingen sier den ikke har internet connection og du kan derfor ikke komme deg på steam. Det er en elendig løsning, i min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skjønner ikke hvordan det fungerer. Du må ikke switche over i offline mode hver gang du vil i offline mode! Du gjør det ÉN gang, så trenger du aldri å gjøre det igjen. Så om du da har gjort det denne ene gangen på forhånd, og nettet ditt ramler ned, så vil du få mulighet til å gå i offline-mode. Steam vil da gjøre det automatisk, eller så må du kanskje restarte Steam, hvorpå du vil få forespørselen om å starte i offline-mode, siden Steam-klienten din ikke klarer å pinge Steam-serverne.

 

Det er en elendig løsning du velger når du ikke gidder å aktivere offline-mode den ene gangen på forhånd. Blir som å klage på at Spotify Premium ikke automatisk gjør alle spillelistenene dine tilgjengelig offline, fordi DU ikke har gjort den tilgjengelig offline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...