Gå til innhold

Trenger Kickstarter-hjelp til ambisiøst romflyvespill (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frontier Elite 3.

 

Har spilt hele WC serien, inklusive Privateer, X 1 - 3, osv, men de klarte ikke helt å gjenskape opplevelsen i Elite 2.

 

Jeg ønsker meg et fritt univers som i Elite 2, med skitten "realisme" der det å lande på en planet er en "vanskelig" og tildels tidkrevende jobb som krever et snev av planlegging og forståelse.

 

Altså, det behøver ikke være umulig vanskelig, men jeg ønsker å føle at jeg flyr et romskip, ikke bare at jeg styrer et kryss midt på skjermen hvor det flyr grønne stråler til når jeg klikker på museknappen. Det behøver heller ikke være slik at jeg må holde knappen inne i 20 minutter for å oppnå maks hastighet, for så å beregne bremsingen mange hundre millioner km unna målet slik som i Elite 2. Men heller det enn ingen følelse av rom i det heletatt.

Lenke til kommentar

Privateer II:The Darkening er etter min mening tidenes beste space-opera, med skuespillere som Clive Owen, Christopher Walken, John Hurt og Jürgen Prochnow. Rart ikke det spillet nevnes når man skal vise til gode romspill.

 

Testet i sin tid Wing Commander, etter at jeg hadde spilt gjennom Privateer II:The Darkening, men det var jo som å komme fra en Kubric film over til en såpeserie av klasse C.

 

Synes også Freelancer var veldig bra, det regnes vel som en oppfølger til Elite/Privateer-seriene.

 

Kan bli spennende å se om noen klarer å bøåse liv i genren igjen. X-spillene ble litt for kompliserte til at jeg klarte å hygge meg med dem. Håper dette nye blir semirealistisk med en god historie.

Lenke til kommentar

Skyjacker er ikke det spillet som trenger mest drahjelp for å lykkes.

 

Skyjacker er ikke det eneste spillet som trenger drahjelp, ville jeg ha sagt...

 

Men jeg håper virkelig at folk får nyss om dette spillet!

Har selv vært storfan av de gode gamle Wing Commander, Freespace og X-wing, samt en rekke år med Freelancer...

 

Skyjacker kommer til å bli en god blanding av alle de overnevnte!

 

(og ja, jeg er en Backer!!)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...