Gå til innhold

Test: Corsair Vengeance 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Equalizeren fungerer også med Bypass-knappen trykket inn. Det som skjer er at den går fra å være 5.1/7.1 surround til 2.1, men en kan allikevel ta de forskjellige profilene i bruk, sammen med egne som en eventuelt har lagd...

 

Headsettet blir lettere identifisert som "påslått" ved å se på memorysticken som ved tilkobling med headsettet får konstant blått lys på seg. Men ellers virker det som en god anmeldelse, og jeg anbefaler headsettet selv :) !

 

P.S. Headsettet er 5.1/7.1 grunnet høyre og venstre "senterhøyttalerne" er plassert i samme utgang som høyre og venstre "bakhøyttalerne", sånt lite funfact

 

 

 

Lenke til kommentar

Trådløst headsett er til å anbefale! Har hatt Logitech g930 i 9 måneder nå og synes de er ganske gode, intill festet knakk etter bare 5 måneder med normal bruk. (Fikk erstattet av komplett)

Ganske greit å slippe å tenke på kabelen som kan komme i veien og enda at det er mulig å hente drikke/mat uten å være "afk". :)

Lenke til kommentar

Hatt mitt en uke og jeg er veldig fornøyd. Det skal sies at dette er mitt første trådløse headet. Lyden er god og gjør jobben sin. I og med at det er software generert 5.1 - 7.1 så er ikke surroundlyden helt hinsides, men det funker bra i spill.

Det er svært behagelig å ha på hodet, og regulering av lydnivået er enkel.

Batteriet holder ikke 10 timer her i huset, men det skyldes nok svært aktiv bruk. Spill, skype og spotify om en annen. 6-8 timer er dog godt nok for meg. Aldri opplevd problem grunnet andre enheter på samme frekvens.

Kommer meg på kjøkken, stua og ned trappa for å vekke kona så rekkevidden er bra nok for meg.

Lenke til kommentar

Det at dette headsettet har 50mm elementer er ikke nødvendigvis noe som gjør det bedre. Corsair HS1(A) har da også det og det låt de bra det, men bassen var det som trakk ned for min del for HS1.

 

50mm er definitivt mye bedre.

Vil gjerne se på innstillingene du brukte i equalizern, for er ikke noe galt med bassen her (HS1).

Lenke til kommentar

Det at dette headsettet har 50mm elementer er ikke nødvendigvis noe som gjør det bedre. Corsair HS1(A) har da også det og det låt de bra det, men bassen var det som trakk ned for min del for HS1.

 

Et større elemtent gir vanligvis mer bass. Det går vel ganske klart frem av artikkelen at det er basstrøkken det gjelder.

 

 

Sikkert en svakhet i feste ovenfor klokkene som på Logitech G930, for makan til møkk av kvalitet skal man lete lenge etter.

 

Hva mener du? Antar du at dette har den samme svakheten eller vet du det?

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
Det at dette headsettet har 50mm elementer er ikke nødvendigvis noe som gjør det bedre. Corsair HS1(A) har da også det og det låt de bra det, men bassen var det som trakk ned for min del for HS1.
50mm er definitivt mye bedre.Vil gjerne se på innstillingene du brukte i equalizern, for er ikke noe galt med bassen her (HS1).

 

Har også HS1. Ingen problem her heller. 300 spenn på tilbud...

 

Lenke til kommentar

Trådløst headsett er til å anbefale! Har hatt Logitech g930 i 9 måneder nå og synes de er ganske gode, intill festet knakk etter bare 5 måneder med normal bruk. (Fikk erstattet av komplett)Ganske greit å slippe å tenke på kabelen som kan komme i veien og enda at det er mulig å hente drikke/mat uten å være "afk". :)

 

Logitech G930 bra lyd, men min knakk også etter bare 6 mnd.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Har brukt dette headsettet nå siden Nov 2012. Mitt første sett knakk faktisk som flere nevner her i festene til klokkene. Men sendte mitt inn og fikk nytt uten spørsmål. However! de nye klokkene jeg fikk har vært MYE mer solid en det første paret. Vet ikke om ny produksjon er tingen men nå har de fungert perfekt 7mnd. Deilige å ha på seg...knall lyd i spill (helt ok i musikk og film men dette ER ett spill headsett) Vært utrolig fornøyd i forhold til mitt bruk. Og det beste av alt er i dag får du dette headsettet for kun 599.- Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Har brukt dette headsettet nå siden Nov 2012. Mitt første sett knakk faktisk som flere nevner her i festene til klokkene. Men sendte mitt inn og fikk nytt uten spørsmål. However! de nye klokkene jeg fikk har vært MYE mer solid en det første paret. Vet ikke om ny produksjon er tingen men nå har de fungert perfekt 7mnd. Deilige å ha på seg...knall lyd i spill (helt ok i musikk og film men dette ER ett spill headsett) Vært utrolig fornøyd i forhold til mitt bruk. Og det beste av alt er i dag får du dette headsettet for kun 599.- Løp og kjøp!

Jeg er litt klar for disse, og etter at denne testen ble gjort har Corsair sluppet drivere som gir støtte for Dolby Headphone også.

Men hvis det er en driverting, kan ikke det da lages til for å støtte alle headphones?

Men er det summing i de nye du har fått? Er litt skeptisk til dette.

 

Edit: Hvem selger det til 599 forresten? :p

Endret av Dal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...