Gå til innhold

Nå blir Pirate Bay blokkert i England


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere utdype hva som blir blokkert? TPB sitt .com domene? .se domene? IP addressene?

 

TPB sier selv at det er umulig å ta dem ned og det tror jeg på med tanke på alle omveier som finnes for å nå materialet. Om et domene blir stengt er det ikke noe stress å kjøpe et nytt. Siden skal jo kun servere magnet-lenker.

 

Dette er mer reklame enn noe annet for det finnes bare hundre andre sider å laste ned fra..

Lenke til kommentar

Dette er ikke bra.... Det betyr jo at politikere/dommere knekker under for musikk- og filmbransjens ønsker og da blir det ikke lenge før det fosser igjennom med dårlige forslag. Eller så betyr det at politikerene/dommerene ret og slett ikke har peiling på hvordan det fungerer på nettet, det kommer ikke til og gjøre mer nytte en å kaste ein stein i elva -.-

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er ikke bra.... Det betyr jo at politikere/dommere knekker under for musikk- og filmbransjens ønsker og da blir det ikke lenge før det fosser igjennom med dårlige forslag. Eller så betyr det at politikerene/dommerene ret og slett ikke har peiling på hvordan det fungerer på nettet, det kommer ikke til og gjøre mer nytte en å kaste ein stein i elva -.-

 

Regne med begge ting er tilfelle. Og dem knekker ikke direkte, dem kassere. Som G.C. sa "They don't give a shit about you, they don't care about you"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker å tro at lovgivende forsamling er mye smartere enn hva jeg er og jeg føler meg utrygg når det virker som den ikke er det.

 

Jeg sliter med å forstå hva som er hensikten med å blokkere The Pirate Bay. Den eneste måten dette kan ha noen virkning på forutsetter at folk som har lastet ned fra TPB rett og slett bare gir opp ulovlig nedlasting straks de klikker seg inn på TPB og ikke kommer inn på vanlig måte, og begir seg til nærmeste butikk for å kjøpe hva det nå var de skulle laste ned. Men med en gang noen søker på andre fildelingssider, eller legger inn en proxy, så blir blokkeringen meningsløs, og det er så lett å gjøre at jeg ser ingen grunn til at noen skulle bli stoppet fra å fortsette som før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Lurer på hva som skjer hvis de bestemmer seg for å sperre tilgangen til Google?

Og hvorfor skulle de ikke sperre tilgangen til Google? Man finner jo mye mer ulovlig materiale der, enn på TPB.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Lurer på hva som skjer hvis de bestemmer seg for å sperre tilgangen til Google? Og hvorfor skulle de ikke sperre tilgangen til Google? Man finner jo mye mer ulovlig materiale der, enn på TPB.

Google lagrar ikkje torrentfiler, dei sender deg berre vidare til ei side som gjer det. Fjernar dei TPB vil du heller ikkje kunne søke opp torrenter på TPB via Google.

Dei kan ikkje forby søkemotorar, men dei kan gjere noko for å bli kvitt nettstader som tilbyr torrentfiler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Google lagrar ikkje torrentfiler, dei sender deg berre vidare til ei side som gjer det. Fjernar dei TPB vil du heller ikkje kunne søke opp torrenter på TPB via Google.

Dei kan ikkje forby søkemotorar, men dei kan gjere noko for å bli kvitt nettstader som tilbyr torrentfiler.

Torrentfiler inneholder ikke noe materiale som er beskyttet.

Torrentfiler er ikke ulovlige. Torrent teknologien er ikke ulovlig.

Legg merke til at ingen musikker er imot ulovlig nedlasting av musikk, kun musikkbransjen.

 

https://www.google.n...0.0.jUE9W3GMYEU

og denne

https://www.google.no/search?num=100&hl=no&safe=off&q=site%3Ahttp%3A%2F%2Fthepiratebay.se+uno+file%3Atorrent&oq=site%3Ahttp%3A%2F%2Fthepiratebay.se+uno+file%3Atorrent&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=serp.3...6186.12039.0.12542.12.12.0.0.0.0.197.1524.4j8.12.0...0.0.XY-Y94dJ_3o

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...